MotoPatryk Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Witam serdecznie Bracia i Siostry, trochę dawno mnie tu nie było, ale nie o tym temat:) Wczoraj rozebrałem silniczek z mojej RM-ki ponieważ przyszedł czas na zimowy remont, patrzę, przeglądam dotykam i.. tłok suwa się po sworzniu na korbowodzie ok 3mm na stronę, a jeśli chodzi o umocowanie sworznia do wału to ma luzy, czuć jak porusza się ręką sworzeń i widać jego wypolerowanie od wału, normalnie się ocierał... nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się, że nie jest to normalne. Postaram się w weekend rozpołowić silnik bo już z ramy wyciągnięty i postaram się obejrzeć dokładniej ew. jakieś zdjęcia zrobić...Czy wymiana sworzni i łożysk wystarczy czy muszę również wymienić korbowód, bądź coś więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Witam serdecznie Bracia i Siostry, trochę dawno mnie tu nie było, ale nie o tym temat:) Wczoraj rozebrałem silniczek z mojej RM-ki ponieważ przyszedł czas na zimowy remont, patrzę, przeglądam dotykam i.. tłok suwa się po sworzniu na korbowodzie ok 3mm na stronę, a jeśli chodzi o umocowanie sworznia do wału to ma luzy, czuć jak porusza się ręką sworzeń i widać jego wypolerowanie od wału, normalnie się ocierał... nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się, że nie jest to normalne. Postaram się w weekend rozpołowić silnik bo już z ramy wyciągnięty i postaram się obejrzeć dokładniej ew. jakieś zdjęcia zrobić...Czy wymiana sworzni i łożysk wystarczy czy muszę również wymienić korbowód, bądź coś więcej?witam. luz na boki to rzecz normalnabyle góra-dół nie było. Ale jeśli są zużycia sworznia to raczej sworzeń i łożysko do wymiany. Wszystko zależy od tego co i w jakiej kolejności było robione. Być może ktoś zmieniał korbowód i zostawił stare łożysko główki i sworzeń. Sprawdź luz korby na wale góra-dół, jeśli bedzie OK kup sworzeń i łożysko nowe i sprawdź jeśli bedzie luz to i tak nic nie stracisz bo do nowej korby się przyda.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoPatryk Opublikowano 10 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 ok, jutro z samego rana zobaczę czy ten luz występuje, jeśli nie to tak jak wspomniałeś łożysko i sworzeń będzie trzeba kupić.A jeszcze takie pytanie mam, czy jak rozpołowię silnik to trzeba dać nowe łożyska na wał czy nie? gdzieś coś słyszałem/czytałem i nie jestem do końca pewien. Z góry dziękuje za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Nie potrzeba jeśli nie są zużyte. sprawdź je także czy nie mają luzów. Zrób to najlepiej na skręconych karterach. Bo jak rozkręcisz to luz na boki będzie to normalne. Uważaj przy rozpoławianiu silnika nie przesadzaj z młotkiem i nie podważaj karterów śrubokrętem. Użyj najlepiej ściągacza.Skontroluj łożyska. Łożyska mają ciasno siedzieć w karterach, obracac śie luźno bezdziwnych zacięć, trzasków, stuków, itp. Obejrzyj bieżnie. Jakiekolwiek odbarwienia świadczą o przegrzaniu. Sorki że tak piszę jak laikowi, ale nie znam Twoich zdolności technicznych. Aha uważaj na uszczelniacze żeby nie uszkodzić, choć uszczelniacze radził bym wymienić. Jak rozbierzesz wrzuć fotki obejrzymy i postaram się pomóc na ile się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoPatryk Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Już trochę czytałem o rozpoławianiu silnika i dowiedziałem się paru dość ważnych rzeczy czego nie należy robić, a na co zwrócić uwagę. Mam nadzieję, że nie pójdzie tak źle. A fotki porobię, może się uda zrobić jakiś poradnik co do rozkręcania silnika, nie wiem czy jest, ale jak coś to zawsze będzie. A jeszcze zapytam się bo nie wiem, co to jest ta bieżnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Już trochę czytałem o rozpoławianiu silnika i dowiedziałem się paru dość ważnych rzeczy czego nie należy robić, a na co zwrócić uwagę. Mam nadzieję, że nie pójdzie tak źle. A fotki porobię, może się uda zrobić jakiś poradnik co do rozkręcania silnika, nie wiem czy jest, ale jak coś to zawsze będzie. A jeszcze zapytam się bo nie wiem, co to jest ta bieżnia?Jest to część łożyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 ta część po której toczą się kulki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoPatryk Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 ok, już wszystko wiem, jak wezmę się za rozbiórkę to wrócimy do tematu.A jakie silikony polecacie do uszczelniania? chodzi mi o sprawdzoną markę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 victor reinz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 ok, już wszystko wiem, jak wezmę się za rozbiórkę to wrócimy do tematu.A jakie silikony polecacie do uszczelniania? chodzi mi o sprawdzoną markę.najlepiej komplet uszczelek zakupić. Nie wszędzie silikon jest wskazany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Dirko Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.