piórko Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 (edytowane) Witajcie,Mam problem z 13-letnią fronterą turbo diesel. Wczoraj zapaliła mi się ni stąd ni zowąd kontrolka sygnalizująca awarię silnika. Zjechałam na pobocze, chwilę odczekałam, uruchomiłam silnik i kontrolka zgasła. Dojechałam do domu (ok. 4 km) i sytuacja się nie powtórzyła. Ale na pewno coś jest na rzeczy, bo samochód w mroźne dni bardzo źle zapala. Nawet wczoraj, przy mrozie ok. 2 st musiałam kręcić go kilka minut, zanim zapalił. Miałam wymienić świece, zastanawiałam się również, czy to nie kwestia pompy, ale teraz już nie wiem. Poradźcie, od czego zacząć, ewentualnie, jeśli ktoś zna jakiś dobry i niezbyt drogi warsztat w Warszawie lub okolicach, to bardzo proszę o namiar. Z góry wielkie dzięki Dodam, że samochód ma ponad 300tys przebiegu (może mieć dużo więcej niż na liczniku, bo kupowałam go z niesprawną linką prędkościomierza) Edytowane 18 Października 2011 przez piórko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 (edytowane) Jeżeli źle odpala na zimno to, tak:1- wolno kręci? akumulator albo rozrusznik, jeżeli wolno kręci również w wyższej temperaturze, to raczej to drugie.2- kręci żwawo, ale dobrze i równo zaskakuje dopiero po dłuższym kręceniu przy ujemnej temperaturze? Świeca żarowa albo kompresja. Świece możesz prymitywnie sprawdzić podłączając kabelek między + aku a stykiem przewodu na świecy żarowej (jeżeli zaiskrzy, to teoretycznie jest szansa, że działa). Słaba kompresja to zazwyczaj - większe zużycie oleju, dymienie błękitem z rury, brak mocy chociaż w td nie jest tak odczuwalny, jak w wolnossących. Jeżeli zaskakuje niechętnie i na początku silnik pracuje niestabilnie, kopci z wydechu na niebiesko, to pewnie masz walniętą jedną świecę żarową, najmniejszy problem wtedy. To, co możesz jeszcze tanio i szybko zrobić, to wymienić filtr paliwa i sprawdzić, czy nie nagromadziła się woda, która teraz będzie zamarzać i utrudniać/uniemożliwiać rozruch. Ratunkiem na niską kompresję, czyli zajechany silnik, jest montaż grzałki w układzie chłodzenia. Podłączasz to do przedłużacza powiedzmy 20 minut przed rozruchem w zimie i masz ciepły silnik. Rozwiązanie od lat stosowane masowo w skandynawii. Druga opcja, droższa, to mokre webasto. Ps.bo kupowałam go z niesprawną linką prędkościomierza) Ona się najczęściej psuje przy kręceniu jej w drugą stronę, czyli podczas cofania licznika metodą "na wiertarkę" ;) A, i przyszło mi do głowy jeszcze jedno: może nie działa Ci przekaźnik albo zasilanie świec żarowych. Po włączeniu zapłonu i odczekaniu kilku sekund powineneś usłyszeć charakterystyczne "stuknięcie" przekaźnika odłączającego zasilanie świec żarowych pod maską. Brak stuku = brak odłączania zasilania = brak zasilania :) Powodzenia! Edytowane 18 Października 2011 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Jeśli się zapala lampka tzn że najprościej znaleźć mechanika z kompem który odczyta kody błędów. Operacja nie jest kosmicznie droga kosztuje gdzieś około 50zł. W której części Wawy szukasz mechanika? Kiedyś jeździłem w okolice Babic - muszę poszukać wizytówki tego gościa jeśli okolica będzie Ci pasowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Może tu http://www.ecc.pl/startowa.htm ...chociaż taniej chyba kupić drugi samochód ;) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Szukam kogoś najchętniej z okolic Legionowa, ale w sumie wolę pojechać dalej do kogoś sprawdzonego. Akumulator wymieniony i kręci bardzo dobrze. Na początku silnik nawet nie załapuje. Po jakimś czasie kręcenia zaczyna załapywać, ale nie chce zapalić, jakby nie było paliwa. W duże mrozy właśnie tak robiłam, że wstawiałam kuchenkę elektryczną pod silnik i pół godzinie grzania odpalał bez kłopotu. Może to webasto by mi się przydało... Aha - nie kopci na niebiesko, ani przy rozruchu ani w ogóle. Raz co prawda przy redukcji do zakrętu (chyba z 4 do 2) po dodaniu gazu poszedł jasny dym z rury. Zacznę chyba od świec, jeśli to nie one - wtryskiwacze. Dzięki za odpowiedzi. Ps. Ona się najczęściej psuje przy kręceniu jej w drugą stronę, czyli podczas cofania licznika metodą "na wiertarkę" ;) A, i przyszło mi do głowy jeszcze jedno: może nie działa Ci przekaźnik albo zasilanie świec żarowych. Po włączeniu zapłonu i odczekaniu kilku sekund powineneś usłyszeć charakterystyczne "stuknięcie" przekaźnika odłączającego zasilanie świec żarowych pod maską. Brak stuku = brak odłączania zasilania = brak zasilania :) Powodzenia! Tak sądzę, że był kręcony :biggrin: . "stuknięcia" nie słychać - to może być to! Dzięki! :biggrin: Może tu http://www.ecc.pl/startowa.htm ...chociaż taniej chyba kupić drugi samochód ;) Tak, patrząc po stronie internetowej koszt diagnostyki może przewyższyć wartość samochodu :biggrin: . Ale dzięki - sprawdzę, ile będą chcieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Jakby był problem nadal, daj cynk to Ci na priv podeślę kontakt do starego znajomego od terenówek. Z kolesiem jest jeden problem: jako, że zna się naprawdę przekozacko na autkach 4x4 i jest skromny i fajny i robi za śmieszną kasę, ciężko się z nim ustawić czasowo. Mieszka w Starej Miłosnej, więc Twoja część wawy. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 (edytowane) Może tu http://www.ecc.pl/startowa.htm ...chociaż taniej chyba kupić drugi samochód ;)Hehe nie no miałem na myśli mechanika który naprawia Ople bo Frontera to tak czy inaczej Opel. Niestety w Legionowie nie mogę polecić żadnego zakładu.Opisane objawy wskazują na świece/przekaźnik - myślę że nie ma sensu jeździć z tym na drugi koniec miasta, z tym problemem poradzi sobie niemal każdy mechanik.Z tego co pamiętam miałem problem z uszkodzoną świecą żarową i lampka się zapalała - ale głowy nie dam. Co do "własnoręcznego" odczytu błędów to np u mnie ta metoda nie działa (wciśnięcie jednocześnie hamulca i pedału przyśpieszenia oraz przekręcenie na zapłon) Edytowane 18 Października 2011 przez Jero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Nie wiem czy przekaźnik świeczek aktywowałby kontrolkę silnika, wg mnie nie.Jeżeli świeci kontrolka to raczej sprawdzałbym po kolei czujniki (przepływomierz, położenie wału i takie tam) ale najlepiej zrobić odczyt błędów samodzielnie (było na forum opla) ew. podjechać na odczyt. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Kontrolka zaświeciła się raz - od tamtej pory cisza, ale sprawdzę na kompie. Gdzieś też wyczytałam, że słabej jakości paliwo może powodować zapalenie się kontrolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Jeej...Pewnie 2.2 DTiMoim zdaniem powoli pompa oddaje żywot... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Pompa podobnież jak umiera to nie odpala na gorąco... Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Pompa podobnież jak umiera to nie odpala na gorąco...Mało się znam, ale pompa VP44 psuje sie na rózne sposoby.Jednym z nich jest zaświecanie się kontrolki z powodu błędów:-P1630 ZAWÓR DAWKI - P1631 STEROWNIK POMPY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Jeśli auto ma 13 lat to pewnie jeszcze wersja z silnikiem 2,5 tds z bmw. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 O matko!Rzeczywiście jest taka szansa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Mnie w tym silniku popma umarła po 400 tys, a główny objaw to trudności z odpałem na gorąco.Kontrolka milczała :) Więc zacząłbym od odczytu i sprawdzenia czujników Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.