Skocz do zawartości

Zawieszenie


ucizze
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A mam pytanie tego rodzaju. Czy jest to normalne, że po wlaniu oleju do lag 10w motocykl dobrze nurkuje, ale przy wychodzeniu w górę zawieszenie jest mega twarde. Jeśli siedzę na motocyklu i chce sobie na postoju zanurkować robie napór na kiere, ale ona praktycznie nic sie nie chowa tzn. jakby nie działało tłumieni z przodu, dopiero podczas ostrej napinki czuje, że coś pracuje, a w tyle mam zapieczona śrubkę ustawienia Amora tylniego i nie da sie regulować cos sam kombinowałem z tym zawieszeniem, ale nie czuje zmiany, dodam, że nie przeszkadza mi to w zamykaniu opony i winklowaniu może temu, że sie przyzwyczaiłem? Mankament jest taki, że przy 10km/h moto jest mega toporne i zakręt przy ej prędkości jest mega wysiłkiem dodatkowo każda dziurkę wymuldzenie czuję na drodze.. Czy zmiana płyny na 5w w przednim zawieszeniu da coś? Czy kupić nowy Amor do tyłu, bo ta zapieczona śrubka od regulacji ani drgnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale wydaje mi się że usportawianie sporta nie jest koniecznością. Na początek wystarczy żeby sprzęt był po prostu sprawny. Zastępnie zacznij jeździć na tor. I sam zobaczysz, że zanim dojdziesz do granic możliwości tego co oferuje seryjna kawa cały sezon zleci. Bynajmniej nie uważam że jeździsz słabo czy coś w tym rodzaju. Uważam,że rozpoczynanie przegody z torem od grzebania w zawiasach to niezbyt dobry pomysł.

Sprawdź czy masz w zawieszeniu dokładnie tyle oleju ile zaleca producent.

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale wydaje mi się że usportawianie sporta nie jest koniecznością. Na początek wystarczy żeby sprzęt był po prostu sprawny. Zastępnie zacznij jeździć na tor. I sam zobaczysz, że zanim dojdziesz do granic możliwości tego co oferuje seryjna kawa cały sezon zleci. Bynajmniej nie uważam że jeździsz słabo czy coś w tym rodzaju. Uważam,że rozpoczynanie przegody z torem od grzebania w zawiasach to niezbyt dobry pomysł.

Sprawdź czy masz w zawieszeniu dokładnie tyle oleju ile zaleca producent.

 

A tu się zupełnie nie zgodzę. Zawieszenie w każdym motocyklu (a w sportowym szczególnie) należy ustawić "pod kierowcę". Fabrycznie są one zestrojone pod średnią wagę (zwykle 75-80 kg). A co jeśli ważysz sporo mniej lub dużo więcej? Zawieszenie nie zachowuje się optymalnie. Druga sprawa, to dostosowanie zawieszenia do umiejętności i stylu jazdy (czy chcesz jeździć bardziej sportowo czy bardziej komfortowo).

 

Problem jest gdzie indziej - niewielu jest ludzi, którzy znają się na regulacji zawieszeń. Ja znam takiego kolesia, ale on jest z okolic Warszawy, a kolega widzę miałby daleko. Samemu kombinować to nie wiem, czy dobry pomysł.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie tego rodzaju. Czy jest to normalne, że po wlaniu oleju do lag 10w motocykl dobrze nurkuje, ale przy wychodzeniu w górę zawieszenie jest mega twarde. Jeśli siedzę na motocyklu i chce sobie na postoju zanurkować robie napór na kiere, ale ona praktycznie nic sie nie chowa tzn. jakby nie działało tłumieni z przodu, dopiero podczas ostrej napinki czuje, że coś pracuje, a w tyle mam zapieczona śrubkę ustawienia Amora tylniego i nie da sie regulować cos sam kombinowałem z tym zawieszeniem, ale nie czuje zmiany, dodam, że nie przeszkadza mi to w zamykaniu opony i winklowaniu może temu, że sie przyzwyczaiłem? Mankament jest taki, że przy 10km/h moto jest mega toporne i zakręt przy ej prędkości jest mega wysiłkiem dodatkowo każda dziurkę wymuldzenie czuję na drodze.. Czy zmiana płyny na 5w w przednim zawieszeniu da coś? Czy kupić nowy Amor do tyłu, bo ta zapieczona śrubka od regulacji ani drgnie...

 

Maże napisz jeszcze raz co to za motocykl ? bo w Twoim podpisie jest cosik wirtualnego :icon_biggrin:

A potem napisz ile tego oleju wlałeś?

 

Zbyt lepki olej

 

sprawdź jaki olej zaleca się do tego motocykla a potem pisz porady proszę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy że motocykl dobrze nurkuje?

Oczywiście to pytanie retoryczne

 

Masz niesprawny mechanicznie motocykl. Doprowadź do pożątku zawieszenie, pojedź do kogoś kto ma pojecie o jego regulacji i będzie ok.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy w większości pracuja w serwisach. :bigrazz:

 

Wymianę oleju w zawieszeniu w prawidłowy sposób powinien umieć zrobić każdy mechanik motocyklowy.

Z zapieczoną śrubą regulacji tłumienia w tylnym amortyzatorze udaj się do ludzi specjalizujących sie w regeneracji takowych. Zwykle warsztaty zajmujące sie motocyklami enduro i cross mają w tym doswiadczenie lub mogą generalnie w tym pomóc.

Jesli nie masz kontaktu z nikim kto ma pojęcie o regulacji zawieszenia to ustaw je tak jak defaultowo przewiduje manual Twojego motocykla.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie na dokladaniem to takiego motocykla jak Kawasaki zx 636 2003r. Sportowego centralnego amora typu ohlins, amor skrętu LSL? Opłaca sie wkładac w taki sprzęt takie sprawy czy jednak kupić coś nowego i wtedy inwestować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...