Skocz do zawartości

nowy nabytek nie odpala YZF 750


zielaq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich motomaniaków !

 

3 tygodnie temu nabyłem YZF 750 z 93r. Motocykl stał dosyć długo nieużywany. Przy ogledzinach odpalił ładnie, podczas jazdy odcinało przy 4 tyś co świadczy o uszkodzonym silniku od exupa ( linki były odpięte ). Po wstawieniu go do garażu nie odpalałem go ponad 2 tyg czekając na cześci w tym nowy silniczek exup , akumulator. Wczoraj zamontowałem silniczek wyregulowałem go według instrukcji, wszystko wydaje się ok. Niestety moto nie odpala.

 

I tu mam pytania

 

Czy jeżeli źle podpiołem węzyki pod bakiem to moze sie tak dziać ?

 

Czy nawet z uszkodzonym exupem moto wogole nie odpali ?

 

Dodam że sprawdziłem świece, iskra jest ale na 2 swiecach przeskakuje czyli swiece teoretycznie do wymiany , z tym ze motocykl jeszcze 2 tyg temu jeździł i odpalał bez problemu.

 

Poniżej zamieszczam foto baku i wezy prosze o podanie prawidłowej kolejnosci podłączenia

 

 

silnikz.th.jpg

moto1v.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciemno na tym zdjęciu, nie widać zbyt dokładnie.

Generalnie 2 i 3 jest nie istotna dla pracy silnika, bo to przelewy ze zbiornika na glebe. 1 to podciśnienie od gaźników najważniejszy przewód, po paliwie.

Motocykl odpali i będzie się się wkręcał z odpiętym, czy źle ustawionym zaworem EXUP. Będzie miał muła ale będzie chodził.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędzej 3. jest podciśnieniem, a autorowi tematu radzę na dzień dobry wymienić świece, a dopiero potem kombinować, może się jeszcze okazać że pompka paliwa (a chyba w 750 jest) robi psikusa - bo i z taką sytuacją się spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdziłem faktycznie nr 3 to podcisnienie wychodzi z pod gażnika i jest podpięte OK. Pytając o podpiety exap miałem na myśli przewody ktore idą do wiązki elektrycznej, 2 sa od zasilania a trzy pewnie daja sygnał jakiś na sterownik zapłonu. Czy jeśli ta czesc elektroniczna silniczka od exupa jest uszkodzona to moze nie odpalić? Sprzedawca twierdził ze silniczek exup wymontowany z 100% sprawnego motocykla.

 

Podlałem pod świece benzyny dzis i nie pomogło, a do tego padł nowy akumlator :/

A jaki wpływ na odpalanie ma air box, musi byc zamontowany ?

Mam nadzieje ze to nie wina słabej kompresji :/

 

Za wszelkie porady z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa sezony miałem yzf750 z 93r.

1.Silniczek od exup'a po przekręceniu stacyjki powinien się załączyć i wypoziomować zawór.Po odpięciu linek zawór powinien zostać max otwarty.Odpowiada za to sprężynka na nim.Nie ma wpływu na palenie silnika.

2.sprawdź działanie pompy paliwa ,słychać ją po przekręceniu stacyjki ale nie stale wyłącza się gdy nabije odpowiednie ciśnienie paliwa.Skoro masz zdjęty bak poluźnij śrubki i sprawdź czy masz paliwo w komorach gaźników.

3.Na kablach WN masz cyferki sprawdź czy dobrze je założyłeś.Do świec najlepiej się dostać odkręcając mocowanie chłodnicy i opuszczając ją na dół.Sprawdzaj iskrę pojedynczo lub pilnuj aby wszystkie świece były zmasowane w czasie kręcenia rozrusznikiem.Podepnij go na kable skoro zamęczyłeś aku.

4.Na lewej owiewce masz przełącznik rezerwy pstrykasz gdy zapali się kontrolka na desce wskaźników.Po lewej na wysokości kolana masz ssanie u mnie najlepiej palił gdy było wyciągnięte od 1/2 do 3/4.Na zdjętym baku sprawdź czy pracuje listwa ssania.Gdy będziesz kilkakrotnie włączał i wyłączał zapłon na ssaniu to pracująca pompa zaleje ci świece.(mi tak się działo)

5.Sprawdź kostki elektryki i ciągłość instalacji w miejscach w których grzebałeś u mnie było z tym krucho moto było z UK i instalacja rozpadała się w rękach.Największe kłopoty były ze stopką,start/stop,rozklekotaną stacyjką i gniazdami przekaźników które są między bakiem a aku. A tam grzebałeś ściągając bak i regulując exup.O tak banalnych sprawach jak bezpieczniki i masa nie piszę bo to pewnie sprawdziłeś przed napisaniem posta.

Edytowane przez Heny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa sezony miałem yzf750 z 93r.

1.Silniczek od exup'a po przekręceniu stacyjki powinien się załączyć i wypoziomować zawór.Po odpięciu linek zawór powinien zostać max otwarty.Odpowiada za to sprężynka na nim.

2.sprawdź działanie pompy paliwa ,słychać ją po przekręceniu stacyjki ale nie stale wyłącza się gdy nabije odpowiednie ciśnienie paliwa.Skoro masz zdjęty bak poluźnij śrubki i sprawdź czy masz paliwo w komorach gaźników.

3.Na kablach WN masz cyferki sprawdź czy dobrze je założyłeś.Do świec najlepiej się dostać odkręcając mocowanie chłodnicy i opuszczając ją na dół.

4.Na lewej owiewce masz przełącznik rezerwy pstrykasz gdy zapali się kontrolka na desce wskaźników.po lewej na wysokości kolana masz ssanie u mnie najlepiej palił gdy było wyciągnięte od 1/2 do 3/4.Na zdjęty baku sprawdź czy pracuje listwa ssania.Gdy będziesz kilkakrotnie włączał i wyłączał zapłon na ssaniu to pracująca pompa zaleje si świece.(mi tak się działo)

5.Sprawdź kostki elektryki i ciągłość instalacji w miejscach w których grzebałeś u mnie było z tym krucho moto było z UK i instalacja rozpadała się w rękach.Największe kłopoty były ze stopką,start/stop,rozklekotaną stacyjką i gniazdami przekaźników które są między bakiem a aku. A tam grzebałeś ściągając bak i regulując exup.O tak banalnych sprawach jak bezpieczniki i masa nie piszę bo to pewnie sprawdziłeś przed napisaniem na posta.

 

 

1. exup ustawia sie w dobrej pozycji na zapłonie, ale spreżynka nie działa bo zawór luźno lata po odpieciu linek

2. pompe słychac, jeśli mozesz to wytłumacz ktore to śrubki do spuszczania paliwa z gażnika

3. jest ok

4. więc napewno zalałem swiece

5. rozrusznik kreci iskra jest wiec co moze jeszcze nie tak byc z elektryka ze moto nie odpala, o co chodzi z czujnikiem przy stopce ?

 

No i zagadała maszyna :)

 

Sprawdziłem wszystko jeszcze raz , wymieniłem świece , ustawiłem na RES, ssanie na 3/4 i odpaliła :D:D:D

Odcinanie zapłonu przy 4tyś znikneło czyli pełen sukces :)

 

Niestety nie wiem co było bezpośrednią przyczyną ale najważniejsze że jest OK

Dzięki za wszystkie sugestie

Edytowane przez zielaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...