Skocz do zawartości

Yamaha Royal Star


Gość Marsinus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - Yamaha Royal Star Tour Deluxe rocznik 2005 - próbowałem usztywnić - napompować zawieszenie i... doopa. Słychać syk schodzącego powietrza i tyle.

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym zakresie?

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Super Marsinus. To dobrze, że usterka okazała sie błacha. Mam pytanie: jakie cisnienie załadowałes sobie do przodu i tyłu? Mówie oczywiście o motocyklu! :biggrin:

Ja na poczatku eksperymentowałem i ładowałem 0,5 do przodu i 2,5 do tyłu. Utwardziło to moto. Po jakims czasie wróciłem do ustawień fabrycznych (bo śmigam w pojedynkę) i mam z tyłu i z przodu 0. Jest bardziej miękka i ładnie pokonuje nierówności. doszedłem do wniosku, że skoro nie śmigam szybko po winklach to ustawie ją na miękko i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć fizyk ja w tej chwili dobijałem do tyłu do 2,5 atm ręczną pompką a mierzyłem elektronicznym czujnikiem ale nawet ręczną pompką trzeba uważać żeby nie wpompować za dużo bo to chwila nieuwagi, daj emaila to Ci wyśle serwisówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dariow dobrze prawi. Ja również pompowałem pompką ręczną i idzie bardzo lekko. Do przodu to praktycznie raz pociągnąłem tłokiem pompki i dobiło do maksymalnych 0,5 atm. Uważaj aby nie przeciągnąć tj. nabić za dużo i nie "zepsuć" lagi. Co prawda nie słyszałem aby w ten sposób ktoś dosłownie zepsuł lagę, ale możesz pogorszyć właściwości jezdne jak napompujesz nierówno lub za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za info popróbuje na dniach, to może przy okazji kolejne pytanko co powinno się kontrolować na co zwracać uwagę a co regularnie wymieniać w naszych sprzętach gdyż mam royala pierwszy sezon wczesniej jeździłem marauderem i nie było tam na przykład wału kardana gdyby ktoś w wolnej chwili zrobił listę byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie moto jest bardzo żywotne i dobrze eksploatowany Royal Star TD ma zrobić 400 tyś. i dopiero wtedy zaczyna się generalny remont silnika. Czy to prawda to nie wiem, ale tak prawi mechanik który serwisuje Venture kolegi. W mojej ocenie należy kontrolować: poziom oleju silnikowego, poziom płynu chłodzącego, poziom i barwę płynu hamulcowego (i sprzęgła), oraz ciśnienie w oponach. Wymień na nowy filtr paliwa. Olej w Cardanie wymieniasz raz i tam nie zaglądasz przez ok. 60 tyś. polecam olej do Cardana z siarczkiem molibdenu, jest lepszy. Regularnie wymieniasz olej silnikowy co rok lub 15 tysięcy i filtr oleju. Kontroluj stan filtrów powietrza i jak są czyste to przedmuchuj (jeżeli masz papierowe) od środka na zewnątrz bo w Polsce dostępne tylko K&N które są lepsze (do płukania i wielorazowego użytku) ale droższe bo kosztują 400-500 zł za komplet. Mówią, że Cardan jest całkowicie bezobsługowy, ale to nie do końca prawda. Pamiętaj aby przy każdej zmianie tylnej opony przesmarować smarem w wale ruchome elementy (te do których nie dociera olej) szczególnie przy koszyczku bo niesmarowanie tych elementów może po wielu tysiącach km spowodować rozsypanie się jednego z nich. Ale smarujesz tylko przy zmianie opony na nową tj. jak zmieniasz oponę co rok to smarujesz co rok, a jak zmieniasz oponę co 5 lat to smarujesz co 5 lat. Nie ma sensu specjalnie ściągać koła aby te elementy przesmarować lub sprawdzić ich stan. Przy zmianie przedniej opony warto wymienić olej w lagach i masz spokój na parę lat. Stan tarcz hamulcowych i klocków sprawdzasz na bieżąco. Poza tymi drobnymi rzeczami nie musisz kompletnie NIC robić :biggrin: tylko śmigasz super krążownikiem podziwiając widoki :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/yamaha/xvz1300-15941/xvz1300-31492#model_group=XVZ1300LT%2F+CT+(Royal+Star+Tour+Deluxe)&year=2008

Wybierz jeden z poniższych (USA/Europa) - po kliknięciu otworzy się katalog części ze schematami budowy.

Edytowane przez F.I.P. Berek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...