Casual87 Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 Witam Wszystkich:)Moto jakie posiadam to: Husqvarna 125 sms 2010r Zastanawia mnie po co są dwie dziury po boku tloka np.Wasser a tlok Vertex ich nie posiada........ Własnie robie remont silnika i zastanawia mnie to bardzo o co tu chodzi czy te dziury w czyms pomagają??? TLOK WASSER http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=180726870390 TLOK VerteX http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=350459556991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 Chyba zapewniają lepsze smarowanie/chłodzenie ścianek cylindra. Pamiętam, że był jakiś patent na perforację tłoków w wysilonych silnikach, głównie takich poddanych dodatkowej kompresji w ramach wyciskania dodatkowych kucy. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpuladrutu Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 U mnie się niestety nic nie wyświetla. Dziury z boku tłoka? Raczej służą do napełnienia komory spalania. Choć szczerze nie do końca wiem o jakie dziury chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 Napełniania komory spalania? Czym? Nie, to chodzi chyba o perforacje w bocznych ściankach tłoków. Olej rozpylony z dysz smarujących (a raczej ta mgiełka, która powstaje) przenika wtedy bezpośrednio na gładź cylindra. Druga możliwość może być taka, że chodzi o skuteczniejsze odprowadzanie ciepła z tulei cylindrów. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casual87 Opublikowano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 http://www.ebay.co.uk/itm/Husqvarna-New-Piston-Kit-CR-WR-SM-SMS-WRE-125-97-09-Wossner-Type-Std-53-95mm-/180726870390?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a14293176 TO ten TLOK no wlasnie ja tez cos juz o tym slyszalem ze tloka mozna jakoś umiejetnie na górnej powierzchni nacinać do uzyskania leprzych parametrów ale nic nie wiem o tym... Mówisz ze do smarowania to calkiem mozliwe tylko zastanawia mnie jak tak to dlaczego dziury nie są skierowane do strony wydechu tylko w strone gaznika wiedząc ze tłok zaciera sie bardziej po stronie wylotu.... dlaczego nie skierowali dziur w strone wydechu dziwne i bardzo ciekawe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 Zdjecia nie chcą sie załadować, ale zapewne chodzi o otwory w płaszczu tłoka od strony membrany. Chodzi tutaj o przedłużenie otwarcia okna ssącego co daje lepsze napełnieniem mieszanką komory korbowej. W symetryku już się nie wykona takiego manewru.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 Napełniania komory spalania? Czym? Nie, to chodzi chyba o perforacje w bocznych ściankach tłoków. Olej rozpylony z dysz smarujących (a raczej ta mgiełka, która powstaje) przenika wtedy bezpośrednio na gładź cylindra. Druga możliwość może być taka, że chodzi o skuteczniejsze odprowadzanie ciepła z tulei cylindrów. Sherman jakie dysze ? :P Toć to dwu tak. W cylindrze po bokach powinny być małe kanały podające mieszankę właśnie do tych otworów. Polepszają one smarowanie tłoka i względnie poprawia chłodzenie. A to że w wossnerze są a w vertexie nie to może być sprawa tego że wossner jest kuty a ten vertex nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 no wlasnie ja tez cos juz o tym slyszalem ze tloka mozna jakoś umiejetnie na górnej powierzchni nacinać do uzyskania leprzych parametrów ale nic nie wiem o tym.. Może chodzi Ci o frezy, które się robi w doprężonych silnikach? Miałem tak jeszcze w A-grupowym maluchu, po splanowaniu głowicy o kilka milimetrów była lipa, bo wysuwający się zawór mógł uderzyć o tłok. Więc w tych miejscach robiło się takie podcięcia. Może to masz na myśli? Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casual87 Opublikowano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 WKLEJ TEN LINK W OKNIE! http://www.ebay.co.uk/itm/Husqvarna-New-Piston-Kit-CR-WR-SM-SMS-WRE-125-97-09-Wossner-Type-Std-53-95mm-/180726870390?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a14293176 TO TEN TLOK stwierdzam ze pypek tu mówi najrosądniej i wie o co chodzi...obydwa tloki są wykonane tak samo kuty tłok kosztuje 2razy wiecej i robiony jest ze stopów metali nie aluminium!! Dlaczego mądrzy inżynierzy nie umiescili otworów w przeciwnym kierunku wiedząc ze tlok bardziej zaciera sie od strony wydechu..... Ale to pewnie teraz ze napewno są tez po to by poleprzyć smarowanie w komorze korbowej:) bo na to wyglada ze dochodzą te wloty na tloku do cięć końca cylindra wyprofilowanego w pułkole... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 obydwa tloki są wykonane tak samo kuty tłok kosztuje 2razy wiecej i robiony jest ze stopów metali nie aluminium!! Wossner ma tylko kute tłoki, vertex odlewane, dopiero ta najdroższa wersja jest kuta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 WKLEJ TEN LINK W OKNIE! http://www.ebay.co.u...=item2a14293176 TO TEN TLOK stwierdzam ze pypek tu mówi najrosądniej i wie o co chodzi...obydwa tloki są wykonane tak samo kuty tłok kosztuje 2razy wiecej i robiony jest ze stopów metali nie aluminium!! Dlaczego mądrzy inżynierzy nie umiescili otworów w przeciwnym kierunku wiedząc ze tlok bardziej zaciera sie od strony wydechu..... Ale to pewnie teraz ze napewno są tez po to by poleprzyć smarowanie w komorze korbowej:) bo na to wyglada ze dochodzą te wloty na tloku do cięć końca cylindra wyprofilowanego w pułkole...Do lat trzydziestych ubiegłego wieku tłoki wielu silników były odlewane z żeliwa modyfikowanego ale mało kto pamięta te czasy :icon_biggrin: i były niezniszczalne.Od czasów niepamiętnych tłoki wykonuje się ze stopów aluminum z jednym wyjątkiem - w czasach głębokiej komuny niektórzy w garażach odlewali tłoki po przetopieniu łyżek kradzionych z barów mlecznych :icon_biggrin:. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casual87 Opublikowano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Ciekawy jestem gdzie bym mogł zrobić wlasnie z jakichs lekkich stopow metali tloka do mojej niuni.... pewnie by się nie przytarł tak jak te badziewne aluminiowe troche temperaturki i trzeba uważać:( Czy dobrze mysle ze gdyby zrobić ze stopów metalu tloka to zwiekrzymy jego zywotność..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Ja bym szukał problemu gdzie indziej. A tak pozatym jak zwiekszysz wytrzymałość tłoka na ścieranie to cylinder zacznie się szybciej zużywać, a to juz kosz w granicach 1,5 tyś pln a nie 350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Pypek pisał o tłoku z takimi dziurami: http://img33.imageshack.us/img33/867/tloki006.jpg a Ty pokazujesz zdjęcie tłoka z dziurami z boku i bananek wyjaśnił do czego właśnie są potrzebne. Jak kupisz Wossner lub Vertex to się raczej nie zawiedziesz jeśli zadbasz o odpowieni olej i docieranie, jeśli w ogóle trzeba docierać tłok w tym silniku, a o odlewanie tłoka garażu to chory pomysł... Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casual87 Opublikowano 8 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 kupilem nowego tloka wosser i robie szlifa bo orginalny sie juz zatarł troszkę przedobrzylem i mam nauczke ze by nie dawać tak ostro na max otwartej przepustnicy.... wczesniej lalem Castrol racing a teraz zmieniam olej na Motul 800 podobno jest leprzy od castrola... a co docierania to raczej trzeba pierscien musi sie dotrzeć i wygladzić wraz z cylindrem tak mi sie przynajmniej wydaje nie prawda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.