Skocz do zawartości

Po Co Są Dwie Dziury Po Bokach Tłoka???


Casual87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich:)

Moto jakie posiadam to: Husqvarna 125 sms 2010r

 

Zastanawia mnie po co są dwie dziury po boku tloka np.Wasser a tlok Vertex ich nie posiada........

 

Własnie robie remont silnika i zastanawia mnie to bardzo o co tu chodzi czy te dziury w czyms pomagają???

 

TLOK WASSER

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=180726870390

 

TLOK VerteX

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=350459556991

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zapewniają lepsze smarowanie/chłodzenie ścianek cylindra. Pamiętam, że był jakiś patent na perforację tłoków w wysilonych silnikach, głównie takich poddanych dodatkowej kompresji w ramach wyciskania dodatkowych kucy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napełniania komory spalania? Czym? Nie, to chodzi chyba o perforacje w bocznych ściankach tłoków. Olej rozpylony z dysz smarujących (a raczej ta mgiełka, która powstaje) przenika wtedy bezpośrednio na gładź cylindra. Druga możliwość może być taka, że chodzi o skuteczniejsze odprowadzanie ciepła z tulei cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ebay.co.uk/itm/Husqvarna-New-Piston-Kit-CR-WR-SM-SMS-WRE-125-97-09-Wossner-Type-Std-53-95mm-/180726870390?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a14293176

 

TO ten TLOK

 

no wlasnie ja tez cos juz o tym slyszalem ze tloka mozna jakoś umiejetnie na górnej powierzchni nacinać do uzyskania leprzych parametrów ale nic nie wiem o tym...

 

Mówisz ze do smarowania to calkiem mozliwe tylko zastanawia mnie jak tak to dlaczego dziury nie są skierowane do strony wydechu tylko w strone gaznika wiedząc ze tłok zaciera sie bardziej po stronie wylotu.... dlaczego nie skierowali dziur w strone wydechu dziwne i bardzo ciekawe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjecia nie chcą sie załadować, ale zapewne chodzi o otwory w płaszczu tłoka od strony membrany. Chodzi tutaj o przedłużenie otwarcia okna ssącego co daje lepsze napełnieniem mieszanką komory korbowej. W symetryku już się nie wykona takiego manewru..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napełniania komory spalania? Czym? Nie, to chodzi chyba o perforacje w bocznych ściankach tłoków. Olej rozpylony z dysz smarujących (a raczej ta mgiełka, która powstaje) przenika wtedy bezpośrednio na gładź cylindra. Druga możliwość może być taka, że chodzi o skuteczniejsze odprowadzanie ciepła z tulei cylindrów.

 

Sherman jakie dysze ? :P Toć to dwu tak.

 

W cylindrze po bokach powinny być małe kanały podające mieszankę właśnie do tych otworów. Polepszają one smarowanie tłoka i względnie poprawia chłodzenie. A to że w wossnerze są a w vertexie nie to może być sprawa tego że wossner jest kuty a ten vertex nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ja tez cos juz o tym slyszalem ze tloka mozna jakoś umiejetnie na górnej powierzchni nacinać do uzyskania leprzych parametrów ale nic nie wiem o tym..

 

Może chodzi Ci o frezy, które się robi w doprężonych silnikach? Miałem tak jeszcze w A-grupowym maluchu, po splanowaniu głowicy o kilka milimetrów była lipa, bo wysuwający się zawór mógł uderzyć o tłok. Więc w tych miejscach robiło się takie podcięcia. Może to masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WKLEJ TEN LINK W OKNIE!

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Husqvarna-New-Piston-Kit-CR-WR-SM-SMS-WRE-125-97-09-Wossner-Type-Std-53-95mm-/180726870390?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a14293176

 

TO TEN TLOK

 

stwierdzam ze pypek tu mówi najrosądniej i wie o co chodzi...

obydwa tloki są wykonane tak samo kuty tłok kosztuje 2razy wiecej i robiony jest ze stopów metali nie aluminium!!

 

Dlaczego mądrzy inżynierzy nie umiescili otworów w przeciwnym kierunku wiedząc ze tlok bardziej zaciera sie od strony wydechu.....

 

Ale to pewnie teraz ze napewno są tez po to by poleprzyć smarowanie w komorze korbowej:) bo na to wyglada ze dochodzą te wloty na tloku do cięć końca cylindra wyprofilowanego w pułkole...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WKLEJ TEN LINK W OKNIE!

 

http://www.ebay.co.u...=item2a14293176

 

TO TEN TLOK

 

stwierdzam ze pypek tu mówi najrosądniej i wie o co chodzi...

obydwa tloki są wykonane tak samo kuty tłok kosztuje 2razy wiecej i robiony jest ze stopów metali nie aluminium!!

 

Dlaczego mądrzy inżynierzy nie umiescili otworów w przeciwnym kierunku wiedząc ze tlok bardziej zaciera sie od strony wydechu.....

 

Ale to pewnie teraz ze napewno są tez po to by poleprzyć smarowanie w komorze korbowej:) bo na to wyglada ze dochodzą te wloty na tloku do cięć końca cylindra wyprofilowanego w pułkole...

Do lat trzydziestych ubiegłego wieku tłoki wielu silników były odlewane z żeliwa modyfikowanego ale mało kto pamięta te czasy :icon_biggrin: i były niezniszczalne.

Od czasów niepamiętnych tłoki wykonuje się ze stopów aluminum z jednym wyjątkiem - w czasach głębokiej komuny niektórzy w garażach odlewali tłoki po przetopieniu łyżek kradzionych z barów mlecznych :icon_biggrin:.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem gdzie bym mogł zrobić wlasnie z jakichs lekkich stopow metali tloka do mojej niuni.... pewnie by się nie przytarł tak jak te badziewne aluminiowe troche temperaturki i trzeba uważać:(

 

Czy dobrze mysle ze gdyby zrobić ze stopów metalu tloka to zwiekrzymy jego zywotność.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pypek pisał o tłoku z takimi dziurami: http://img33.imageshack.us/img33/867/tloki006.jpg a Ty pokazujesz zdjęcie tłoka z dziurami z boku i bananek wyjaśnił do czego właśnie są potrzebne.

 

Jak kupisz Wossner lub Vertex to się raczej nie zawiedziesz jeśli zadbasz o odpowieni olej i docieranie, jeśli w ogóle trzeba docierać tłok w tym silniku, a o odlewanie tłoka garażu to chory pomysł...

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem nowego tloka wosser i robie szlifa bo orginalny sie juz zatarł troszkę przedobrzylem i mam nauczke ze by nie dawać tak ostro na max otwartej przepustnicy.... wczesniej lalem Castrol racing a teraz zmieniam olej na Motul 800 podobno jest leprzy od castrola... a co docierania to raczej trzeba pierscien musi sie dotrzeć i wygladzić wraz z cylindrem tak mi sie przynajmniej wydaje nie prawda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...