jjank Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Panowie, czy można lać do skrzyń silnków 2T olej oznaczony jako dla 4T, np taki:http://allegro.pl/olej-castrol-power-1-gps-10w-40-4t-1l-10w40-leszno-i1795087395.html ?albo takihttp://allegro.pl/olej-motul-5100-4t-ester-4l-10w40-filtr-gratis-i1833725583.html Teoretycznie, skoro taki olej daje radę w wysokiej temp. w silniku 4T i przeznaczony jest do mokrego sprzęgła to chyba w 2T nic stać się nie powinno? Czemu więc choćby w opisach aukcji nie piszą, że mozna go stosować w 2T? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Serwisowka cr 125. http://img52.imageshack.us/img52/3121/screenshot20110927at918.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Olej do silników czterosuwowych ma nieco inne zadania niż ten do skrzyń biegów 2T.W dwusuwach silnik smarowany jest mieszanką benzyny z olejem , a skrzynia olejem przekładniowym - najczęściej klasy GL4 lub GL5 (jaki do konkretnego modelu moto najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi lub serwisówce), w czterosuwach musi łączyć oba zadania i stąd inne jego parametry.Teoretycznie olej do 4T również powinien dać radę w skrzyni dwusuwów ale po co kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Kup olej dedykowany do danego modelu .. Najlepiej Motula, wyniesie Cię prawie tyle samo co te oleje co podałeś w linkach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 (edytowane) Nie to zebym sie czepial, ale:- w manualu np. od crki nie ma nic o normach GL-*,- nie ma dedykowanego oleju motula ;)- API SE, SF, SG, "dodatki do olejow sa zbedne i tylko podniosa koszty uzytkowania" Bez urazy, ale argument "nie kombinuj" to nie argument :PSam leje transoila, ale mam pare litrow 5100 i on wleci do skrzyni nastepny. Edytowane 27 Września 2011 przez G3d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Nie to zebym sie czepial, ale:- w manualu np. od crki nie ma nic o normach GL-*,- nie ma dedykowanego oleju motula ;)- API SE, SF, SG, "dodatki do olejow sa zbedne i tylko podniosa koszty uzytkowania" Bez urazy, ale argument "nie kombinuj" to nie argument :PSam leje transoila, ale mam pare litrow 5100 i on wleci do skrzyni nastepny.Ok. to inaczej:Podczas projektowania skrzyni biegów konstruktorzy biorą pod uwagę fakt z jakim silnikiem będzie ona współpracować ( 4 lub 2T ) i jakim olejem w związku z tym będzie smarowana oraz jakie obciążenia będzie przenosić.Na podstawie tego dobierają rodzaj użytych materiałów , wielkość luzów i szczelin , częstotliwość wymiany olejów i jego jakość oraz niezbędne dodatki.Norma GL określa jakość oleju przekładniowego ( im wyższa cyfra tym więcej dodatków).Lepkość olejów przekładniowych to np. 80w90 , 75w90 , 80w80 itp.Nie chce mi się za bardzo wierzyć , że serwisówka nie określa zalecanego oleju do cr-ki.Jeśli to nadal nie są dla Ciebie wystarczające argumenty żeby nie kombinować to Twój wybór :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 No przeciez na gorze masz screena z serwisowki ;)"Use Honda 4-stroke oil or equivalent" "API SE, SF, SG" lub lepszy.Dodatkowo nie zupe 80w90 tylko 10W30 do 20W50 zaleznie od temperatur. Ne odbierajcie tego prosze jako najazdu na kogos ;)Poprostu moim argumentem jest producent moto, a wiekszosc ludzi pisze "tak bo tak".Bo jak motul robi specjalny olej to musi miec racje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 G3d - moja wypowiedż była ogólna - nie zaglądałem do serwisówki konkretnego moto ale cały czas pisałem żeby kierować się wskazaniami producenta motocykla.W tym konkretnym przypadku , jeśli to rzeczywiście skan serwisówki tego modelu to sprawa jest jasna -tak jak napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Kup olej dedykowany do danego modelu .. Najlepiej Motula to rześ doradził :D albo dedykowany albo motul, do mnie akurat dedykowany był SHELL, którego już się nie produkuje i co ty na to?Olej do silników czterosuwowych ma nieco inne zadania niż ten do skrzyń biegów 2T.W dwusuwach silnik smarowany jest mieszanką benzyny z olejem , a skrzynia olejem przekładniowym - najczęściej klasy GL4 lub GL5 (jaki do konkretnego modelu moto najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi lub serwisówce)do tego z trudem ale sam doszedłem :icon_mrgreen:Bez urazy, ale argument "nie kombinuj" to nie argument :PSam leje transoila, ale mam pare litrow 5100 i on wleci do skrzyni nastepny. o to właśnie chodzi, zeby kombinować jak nie dać się nabrać, na drogie oleje niby do wyczynowych 2T, podczas gdy jazda na zwykłym oleju do 4T, który jest łatwiej dostępny i tańszy jest zupełnie taka sama mam też znajomych od lat smigających np. kx250 na oleju do automatycznych skrzyń biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 KX 125/250 - 2003-2006 - http://img850.imageshack.us/img850/6325/screenshot20110928at744.pngYZ 125 - 2008 - http://img171.imageshack.us/img171/4262/screenshot20110928at736.pngRM 125 - 2003 - http://img692.imageshack.us/img692/2479/screenshot20110928at803k.pngKTM 2001-2003 - http://img593.imageshack.us/img593/9485/screenshot20110928at753.png - ciekawostka, rozne oleje do SX-EXCPrzy czym do sx - zwykly olej, a do exc 80W co by wskazywalo, ze im silnik bardziej wykrecony, tym mniej zalecany olej stricte przekladniowy. ps. KTM ma zdecydowanie najczytelniejszy i najladniejszy manual. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 (edytowane) mam też znajomych od lat smigających np. kx250 na oleju do automatycznych skrzyń biegów Heh. ATF zamiast normalnego oleju to patent z HD. Chodzi o komorę sprzęgła, bo skrzynia, sprzęgło i silnik mają 3 osobne oleje. Do sprzęgła leje się ATF, sprzęgło lepiej pracuje, biegi dzięki temu lepiej wchodzą i w ogóle jest zajebioza. Od stycznia latam na ATF w sprzęgle i jestem happy. Ale Harry to nie wyczynówka, zajrzyj w instukcję i kup olej o takich paramentrach, nie mus być żaden makretingowo-zajebisty Motul, może być Castrol czy inny. Motul to w ogóle jest czopnia z bryndzą, są lepsze oleje, ale ludzie ślepo wierzą w Motula i trzepią pałkę nad etykietami z motulowych butelek. Motula wlewam tylko do skrzyni w WSK 125. Edytowane 28 Września 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Panowie, czy można lać do skrzyń silnków 2T olej oznaczony jako dla 4T, np taki:http://allegro.pl/ol...1795087395.html ?albo takihttp://allegro.pl/ol...1833725583.html Teoretycznie, skoro taki olej daje radę w wysokiej temp. w silniku 4T i przeznaczony jest do mokrego sprzęgła to chyba w 2T nic stać się nie powinno? Czemu więc choćby w opisach aukcji nie piszą, że mozna go stosować w 2T? Można smiało lac oleje, ważne żeby były do współpracy z mokrym sprzęgłem. Z resztą już Ci to pisałem , jak kupiłeś kata w którymś temacie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Heh. ATF zamiast normalnego oleju to patent z HD. Chodzi o komorę sprzęgła, bo skrzynia, sprzęgło i silnik mają 3 osobne oleje. Do sprzęgła leje się ATF, sprzęgło lepiej pracuje, biegi dzięki temu lepiej wchodzą i w ogóle jest zajebioza. Od stycznia latam na ATF w sprzęgle i jestem happy. Ale Harry to nie wyczynówka, zajrzyj w instukcję i kup olej o takich paramentrach, nie mus być żaden makretingowo-zajebisty Motul, może być Castrol czy inny. Motul to w ogóle jest czopnia z bryndzą, są lepsze oleje, ale ludzie ślepo wierzą w Motula i trzepią pałkę nad etykietami z motulowych butelek. Motula wlewam tylko do skrzyni w WSK 125. A ja leję ATFa do MBXa i sprzęgło jak biegi pięknie pracują. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 29 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Można smiało lac oleje, ważne żeby były do współpracy z mokrym sprzęgłem. Z resztą już Ci to pisałem , jak kupiłeś kata w którymś temacie ;) tak, jezdziłem 4 miechy na shellu advanced 4T, trchę sprzęgło mi slizgało przy pałowaniu, oblukałem sprzęgło, tarcze są OK wlałem castrol power 1 gps 10w40 4t, dalej to samo, czuc czasami jak na 5-6 obroty nie rozną proporcjonalnie do przyspieszenia(mały problem bo rzadko pałuję na wysokich biegach), no i wreszcie doszedłem, ze wysprzęglik ma być na odpowiedniej grubosci uszczelce(zależne od stanu tarcz), aby sprzęgło poprawnie działało, ale myslałem zeby zalać typowy olej do przkładni 2T nap motul transoil i stąd temat :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.