Skocz do zawartości

Jakie oleje można lać do skrzyni w 2T


jjank
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, czy można lać do skrzyń silnków 2T olej oznaczony jako dla 4T, np taki:

http://allegro.pl/olej-castrol-power-1-gps-10w-40-4t-1l-10w40-leszno-i1795087395.html ?

albo taki

http://allegro.pl/olej-motul-5100-4t-ester-4l-10w40-filtr-gratis-i1833725583.html

 

Teoretycznie, skoro taki olej daje radę w wysokiej temp. w silniku 4T i przeznaczony jest do mokrego sprzęgła to chyba w 2T nic stać się nie powinno? Czemu więc choćby w opisach aukcji nie piszą, że mozna go stosować w 2T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do silników czterosuwowych ma nieco inne zadania niż ten do skrzyń biegów 2T.W dwusuwach silnik smarowany jest mieszanką benzyny z olejem , a skrzynia olejem przekładniowym - najczęściej klasy GL4 lub GL5 (jaki do konkretnego modelu moto najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi lub serwisówce), w czterosuwach musi łączyć oba zadania i stąd inne jego parametry.Teoretycznie olej do 4T również powinien dać radę w skrzyni dwusuwów ale po co kombinować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to zebym sie czepial, ale:

- w manualu np. od crki nie ma nic o normach GL-*,

- nie ma dedykowanego oleju motula ;)

- API SE, SF, SG, "dodatki do olejow sa zbedne i tylko podniosa koszty uzytkowania"

 

Bez urazy, ale argument "nie kombinuj" to nie argument :P

Sam leje transoila, ale mam pare litrow 5100 i on wleci do skrzyni nastepny.

Edytowane przez G3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to zebym sie czepial, ale:

- w manualu np. od crki nie ma nic o normach GL-*,

- nie ma dedykowanego oleju motula ;)

- API SE, SF, SG, "dodatki do olejow sa zbedne i tylko podniosa koszty uzytkowania"

 

Bez urazy, ale argument "nie kombinuj" to nie argument :P

Sam leje transoila, ale mam pare litrow 5100 i on wleci do skrzyni nastepny.

Ok. to inaczej:

Podczas projektowania skrzyni biegów konstruktorzy biorą pod uwagę fakt z jakim silnikiem będzie ona współpracować ( 4 lub 2T ) i jakim olejem w związku z tym będzie smarowana oraz jakie obciążenia będzie przenosić.Na podstawie tego dobierają rodzaj użytych materiałów , wielkość luzów i szczelin , częstotliwość wymiany olejów i jego jakość oraz niezbędne dodatki.

Norma GL określa jakość oleju przekładniowego ( im wyższa cyfra tym więcej dodatków).Lepkość olejów przekładniowych to np. 80w90 , 75w90 , 80w80 itp.

Nie chce mi się za bardzo wierzyć , że serwisówka nie określa zalecanego oleju do cr-ki.

Jeśli to nadal nie są dla Ciebie wystarczające argumenty żeby nie kombinować to Twój wybór :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeciez na gorze masz screena z serwisowki ;)

"Use Honda 4-stroke oil or equivalent"

"API SE, SF, SG" lub lepszy.

Dodatkowo nie zupe 80w90 tylko 10W30 do 20W50 zaleznie od temperatur.

 

Ne odbierajcie tego prosze jako najazdu na kogos ;)

Poprostu moim argumentem jest producent moto, a wiekszosc ludzi pisze "tak bo tak".

Bo jak motul robi specjalny olej to musi miec racje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G3d - moja wypowiedż była ogólna - nie zaglądałem do serwisówki konkretnego moto ale cały czas pisałem żeby kierować się wskazaniami producenta motocykla.W tym konkretnym przypadku , jeśli to rzeczywiście skan serwisówki tego modelu to sprawa jest jasna -tak jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup olej dedykowany do danego modelu .. Najlepiej Motula

to rześ doradził :D albo dedykowany albo motul, do mnie akurat dedykowany był SHELL, którego już się nie produkuje i co ty na to?

Olej do silników czterosuwowych ma nieco inne zadania niż ten do skrzyń biegów 2T.W dwusuwach silnik smarowany jest mieszanką benzyny z olejem , a skrzynia olejem przekładniowym - najczęściej klasy GL4 lub GL5 (jaki do konkretnego modelu moto najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi lub serwisówce)

do tego z trudem ale sam doszedłem :icon_mrgreen:

Bez urazy, ale argument "nie kombinuj" to nie argument :P

Sam leje transoila, ale mam pare litrow 5100 i on wleci do skrzyni nastepny.

o to właśnie chodzi, zeby kombinować jak nie dać się nabrać, na drogie oleje niby do wyczynowych 2T, podczas gdy jazda na zwykłym oleju do 4T, który jest łatwiej dostępny i tańszy jest zupełnie taka sama

 

mam też znajomych od lat smigających np. kx250 na oleju do automatycznych skrzyń biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KX 125/250 - 2003-2006 - http://img850.imageshack.us/img850/6325/screenshot20110928at744.png

YZ 125 - 2008 - http://img171.imageshack.us/img171/4262/screenshot20110928at736.png

RM 125 - 2003 - http://img692.imageshack.us/img692/2479/screenshot20110928at803k.png

KTM 2001-2003 - http://img593.imageshack.us/img593/9485/screenshot20110928at753.png - ciekawostka, rozne oleje do SX-EXC

Przy czym do sx - zwykly olej, a do exc 80W co by wskazywalo, ze im silnik bardziej wykrecony, tym mniej zalecany olej stricte przekladniowy.

 

ps. KTM ma zdecydowanie najczytelniejszy i najladniejszy manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam też znajomych od lat smigających np. kx250 na oleju do automatycznych skrzyń biegów

 

 

 

Heh. ATF zamiast normalnego oleju to patent z HD. Chodzi o komorę sprzęgła, bo skrzynia, sprzęgło i silnik mają 3 osobne oleje. Do sprzęgła leje się ATF, sprzęgło lepiej pracuje, biegi dzięki temu lepiej wchodzą i w ogóle jest zajebioza. Od stycznia latam na ATF w sprzęgle i jestem happy.

 

Ale Harry to nie wyczynówka, zajrzyj w instukcję i kup olej o takich paramentrach, nie mus być żaden makretingowo-zajebisty Motul, może być Castrol czy inny. Motul to w ogóle jest czopnia z bryndzą, są lepsze oleje, ale ludzie ślepo wierzą w Motula i trzepią pałkę nad etykietami z motulowych butelek. Motula wlewam tylko do skrzyni w WSK 125.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy można lać do skrzyń silnków 2T olej oznaczony jako dla 4T, np taki:

http://allegro.pl/ol...1795087395.html ?

albo taki

http://allegro.pl/ol...1833725583.html

 

Teoretycznie, skoro taki olej daje radę w wysokiej temp. w silniku 4T i przeznaczony jest do mokrego sprzęgła to chyba w 2T nic stać się nie powinno? Czemu więc choćby w opisach aukcji nie piszą, że mozna go stosować w 2T?

 

Można smiało lac oleje, ważne żeby były do współpracy z mokrym sprzęgłem. Z resztą już Ci to pisałem , jak kupiłeś kata w którymś temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. ATF zamiast normalnego oleju to patent z HD. Chodzi o komorę sprzęgła, bo skrzynia, sprzęgło i silnik mają 3 osobne oleje. Do sprzęgła leje się ATF, sprzęgło lepiej pracuje, biegi dzięki temu lepiej wchodzą i w ogóle jest zajebioza. Od stycznia latam na ATF w sprzęgle i jestem happy.

 

Ale Harry to nie wyczynówka, zajrzyj w instukcję i kup olej o takich paramentrach, nie mus być żaden makretingowo-zajebisty Motul, może być Castrol czy inny. Motul to w ogóle jest czopnia z bryndzą, są lepsze oleje, ale ludzie ślepo wierzą w Motula i trzepią pałkę nad etykietami z motulowych butelek. Motula wlewam tylko do skrzyni w WSK 125.

 

 

A ja leję ATFa do MBXa i sprzęgło jak biegi pięknie pracują.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można smiało lac oleje, ważne żeby były do współpracy z mokrym sprzęgłem. Z resztą już Ci to pisałem , jak kupiłeś kata w którymś temacie ;)

tak, jezdziłem 4 miechy na shellu advanced 4T, trchę sprzęgło mi slizgało przy pałowaniu, oblukałem sprzęgło, tarcze są OK wlałem castrol power 1 gps 10w40 4t, dalej to samo, czuc czasami jak na 5-6 obroty nie rozną proporcjonalnie do przyspieszenia(mały problem bo rzadko pałuję na wysokich biegach), no i wreszcie doszedłem, ze wysprzęglik ma być na odpowiedniej grubosci uszczelce(zależne od stanu tarcz), aby sprzęgło poprawnie działało, ale myslałem zeby zalać typowy olej do przkładni 2T nap motul transoil i stąd temat :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...