Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach, żywotność opon, pompowanie itp.


skystep
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zaniedbałem ciśnienie w swoich oponach, dziś przed pracą sprawdzałem oponki były "na oko" twarde. W trakcie powrotu z pracy na zakrętach było źle czułem jak pływa tył, no ale nie było gdzie pompować - z resztą nie sądziłem, że będzie tak źle otóż jak zsiadłem z motonga, powietrza było tak mało, że palcem można było wcisnąć laczka.

 

Ostatni raz pompowałem, 7000km temu mniej więcej. Tylny laczek ma 8000km albo trochę ponad i bieżnika po środku prawie już nie ma! Przez te 7k kilometrów z przodu ciśnienie spadło z 40PSI do 30PSI, z tyłu nie wiem było chyba z 18PSI (też z 40PSI), ale tego samego dnia rano było na pewno dużo więcej. Przed i po ogniem krytyki mojego zaniedbania, chcę spytać jak u Was wygląda sytuacja z pompowaniem laczków i jak duży wpływ na zużycie laka ma zbyt niskie ciśnienie, itp. Wydawało mi się, że powinienem zrobić przynajmniej te 12000 tysiaków na tylnej oponie, a tu lak sie kończy. Przód jest w dobrej kondycji. Co ile pompujecie koła?

 

Z góry wybaczcie chaotyczność postu, jestem po 10h pracy i w bańce mi się miesza, a potrzebuję mieć do jutra jakiś wgląd na sprawę.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez skystep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio zaniedbałem ciśnienie w swoich oponach, dziś przed pracą sprawdzałem oponki były "na oko" twarde.

Ostatni raz pompowałem, 7000km temu mniej więcej. Tylny laczek ma 8000km

 

Interesujace bylo by ile czasu potrzebowales na nawiniecie tego 1000 km ?

 

Opony kontrolujesz najpozniej po tygodniu w stanie zimnym. Z regoly p

 

przod miedzy 2,2 ( 5 ) a 2,5 bar

 

tyl miedzy 2,5 a 2,9 bar

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ks-rider - Z regułami się nie rozpędzaj, bo nie raz widziałem jak ludzie ładują w samochodzie 2atm w opony gdzie ma być po 1,6. Podobnie moto tylko wartości inne.

Dyplomatycznie mówimy, że ciśnienie ma być takie jak zaleca producent w instrukcji lub jak się uchowała to naklejka na wahaczu albo gdziekolwiek indziej ją ulokowano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ks-rider - Z regułami się nie rozpędzaj, bo nie raz widziałem jak ludzie ładują w samochodzie 2atm w opony gdzie ma być po 1,6. Podobnie moto tylko wartości inne.

Dyplomatycznie mówimy, że ciśnienie ma być takie jak zaleca producent w instrukcji lub jak się uchowała to naklejka na wahaczu albo gdziekolwiek indziej ją ulokowano :)

 

 

Dlatego tez napisalem z regoly. Na marginesie nie znam zadnego auta ktorego producent zaleca 1,6 bar'a, co nie znaczy, ze takiego niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niskim ciśnieniu opona niewłaściwie przylega do podłoża i szybko się ściera.

Związane jest to z większym oporem toczenia.

Dodatkowo spalanie wzrasta, zburzona stabilność jazdy.

Po za tym maxxis to chyba koreański wynalazek, myślałem kiedyś nad tym ale wyrzucenie kolegi z zakrętu przy delikatnym złożeniu skutecznie mnie do tej firmy zniechęciły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz na tylnej oponie zrobić więcej jak 10 tys. km to niestety ale na tych oponach tego się nie da, wiem coś o tym bo zdarłem na tyle już dwie takie w 500'tce i średnio właśnie 10 tys., a i tak ostatni tysiąc to już jazda na ograniczniku. Także ten typ tak ma i to nie wina zaniedbania ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi jeszcze raz, a co do samej marki Maxxis: stoodent1, to Twój kolega nie wiem jaki miał model, albo szukał winy wszędzie tylko nie u siebie. Moim zdaniem bardzo dobrze trzymają i ogólnie bardzo dobra jakość. Szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Po za tym maxxis to chyba koreański wynalazek, myślałem kiedyś nad tym ale wyrzucenie kolegi z zakrętu przy delikatnym złożeniu skutecznie mnie do tej firmy zniechęciły...

 

Tajwański :) Mi się przez pierwsze kilometry bardzo podobała ale ostatnio czuje się jakby całe miasto było w oleju. Też jakoś dziwnie mnie wynosi ale na mokrym jest lepiej niż na SAVA czy fabrycznym IRC a za ten szmal jaki kosztuje Promaxx więcej nie oczekuję. Jest dobrze :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja daje tyle co jest na oponach (w moim przypadku 40PSI = 2.758Bar), rozkład masy motocykla jest bliski 50% / 50%. Jeszcze nie napisaliście jak to jest ze zużyciem opon z niskim ciśnieniem. BTW Dzięki za odpowiedzi!

 

Duże ciśnienie dajesz Kolego. Dla takich opon, jak są w ER-5 (czy GPZ 500) serwisówka zaleca 2.25 bar przód, 2.5 tył. Wszelkie inne ciśnienia wpływały np. u mnie niekorzystnie na prowadzenie. Przy 2.4 z przodu opona piszczała przy hamowaniu i traciła przyczepność... Nie potrafię sobie wyobrazić, co by było na 2.75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...