skystep Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 (edytowane) Witam, ostatnio zaniedbałem ciśnienie w swoich oponach, dziś przed pracą sprawdzałem oponki były "na oko" twarde. W trakcie powrotu z pracy na zakrętach było źle czułem jak pływa tył, no ale nie było gdzie pompować - z resztą nie sądziłem, że będzie tak źle otóż jak zsiadłem z motonga, powietrza było tak mało, że palcem można było wcisnąć laczka. Ostatni raz pompowałem, 7000km temu mniej więcej. Tylny laczek ma 8000km albo trochę ponad i bieżnika po środku prawie już nie ma! Przez te 7k kilometrów z przodu ciśnienie spadło z 40PSI do 30PSI, z tyłu nie wiem było chyba z 18PSI (też z 40PSI), ale tego samego dnia rano było na pewno dużo więcej. Przed i po ogniem krytyki mojego zaniedbania, chcę spytać jak u Was wygląda sytuacja z pompowaniem laczków i jak duży wpływ na zużycie laka ma zbyt niskie ciśnienie, itp. Wydawało mi się, że powinienem zrobić przynajmniej te 12000 tysiaków na tylnej oponie, a tu lak sie kończy. Przód jest w dobrej kondycji. Co ile pompujecie koła? Z góry wybaczcie chaotyczność postu, jestem po 10h pracy i w bańce mi się miesza, a potrzebuję mieć do jutra jakiś wgląd na sprawę. Pozdrawiam Edytowane 4 Września 2011 przez skystep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 (edytowane) Witam, ostatnio zaniedbałem ciśnienie w swoich oponach, dziś przed pracą sprawdzałem oponki były "na oko" twarde.Ostatni raz pompowałem, 7000km temu mniej więcej. Tylny laczek ma 8000km Interesujace bylo by ile czasu potrzebowales na nawiniecie tego 1000 km ? Opony kontrolujesz najpozniej po tygodniu w stanie zimnym. Z regoly p przod miedzy 2,2 ( 5 ) a 2,5 bar tyl miedzy 2,5 a 2,9 bar :crossy: Edytowane 4 Września 2011 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 bardzo ważny jest gatuek opony wraz z jego pproducentem oraz styl jazdy i waga moto Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 ks-rider - Z regułami się nie rozpędzaj, bo nie raz widziałem jak ludzie ładują w samochodzie 2atm w opony gdzie ma być po 1,6. Podobnie moto tylko wartości inne.Dyplomatycznie mówimy, że ciśnienie ma być takie jak zaleca producent w instrukcji lub jak się uchowała to naklejka na wahaczu albo gdziekolwiek indziej ją ulokowano :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skystep Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Motocykl Kawasaki ER5 2005 waga koło 200kg Opony Maxxis Promaxx Street Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 ks-rider - Z regułami się nie rozpędzaj, bo nie raz widziałem jak ludzie ładują w samochodzie 2atm w opony gdzie ma być po 1,6. Podobnie moto tylko wartości inne.Dyplomatycznie mówimy, że ciśnienie ma być takie jak zaleca producent w instrukcji lub jak się uchowała to naklejka na wahaczu albo gdziekolwiek indziej ją ulokowano :) Dlatego tez napisalem z regoly. Na marginesie nie znam zadnego auta ktorego producent zaleca 1,6 bar'a, co nie znaczy, ze takiego niema. Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skystep Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Ja daje tyle co jest na oponach (w moim przypadku 40PSI = 2.758Bar), rozkład masy motocykla jest bliski 50% / 50%. Jeszcze nie napisaliście jak to jest ze zużyciem opon z niskim ciśnieniem. BTW Dzięki za odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoodent1 Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Przy niskim ciśnieniu opona niewłaściwie przylega do podłoża i szybko się ściera.Związane jest to z większym oporem toczenia.Dodatkowo spalanie wzrasta, zburzona stabilność jazdy.Po za tym maxxis to chyba koreański wynalazek, myślałem kiedyś nad tym ale wyrzucenie kolegi z zakrętu przy delikatnym złożeniu skutecznie mnie do tej firmy zniechęciły... Cytuj http://www.youtube.com/user/stoodent1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Jak chcesz na tylnej oponie zrobić więcej jak 10 tys. km to niestety ale na tych oponach tego się nie da, wiem coś o tym bo zdarłem na tyle już dwie takie w 500'tce i średnio właśnie 10 tys., a i tak ostatni tysiąc to już jazda na ograniczniku. Także ten typ tak ma i to nie wina zaniedbania ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skystep Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Dzięki za odpowiedzi jeszcze raz, a co do samej marki Maxxis: stoodent1, to Twój kolega nie wiem jaki miał model, albo szukał winy wszędzie tylko nie u siebie. Moim zdaniem bardzo dobrze trzymają i ogólnie bardzo dobra jakość. Szerokości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 ...Po za tym maxxis to chyba koreański wynalazek, myślałem kiedyś nad tym ale wyrzucenie kolegi z zakrętu przy delikatnym złożeniu skutecznie mnie do tej firmy zniechęciły... Tajwański :) Mi się przez pierwsze kilometry bardzo podobała ale ostatnio czuje się jakby całe miasto było w oleju. Też jakoś dziwnie mnie wynosi ale na mokrym jest lepiej niż na SAVA czy fabrycznym IRC a za ten szmal jaki kosztuje Promaxx więcej nie oczekuję. Jest dobrze :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skystep Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 To może bardziej weźcie do siebie rozgrzewanie opon przed zabawą? Może całe miasto masz w oleju :D w końcu to Polska hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 U mnie opony nie stygną od godziny 10-tej, bo zwykle o tej już mam dość kursów żeby jeździć z bardzo krótkimi przystankami. No i zabawa to trochę nie to słowo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Ja daje tyle co jest na oponach (w moim przypadku 40PSI = 2.758Bar), rozkład masy motocykla jest bliski 50% / 50%. Jeszcze nie napisaliście jak to jest ze zużyciem opon z niskim ciśnieniem. BTW Dzięki za odpowiedzi! Duże ciśnienie dajesz Kolego. Dla takich opon, jak są w ER-5 (czy GPZ 500) serwisówka zaleca 2.25 bar przód, 2.5 tył. Wszelkie inne ciśnienia wpływały np. u mnie niekorzystnie na prowadzenie. Przy 2.4 z przodu opona piszczała przy hamowaniu i traciła przyczepność... Nie potrafię sobie wyobrazić, co by było na 2.75. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skystep Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 To ciekawe, ciekawe, ja dałem tyle ile zaleca "opona" - na niej jest napisane 40PSI ... Myślisz, że mimo tego to za dużo??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.