Saltus Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Witam, opiszę pokrótce mój problem bo już nie wiem czego się chwytać. A więc tak, początkowo motocykl był w proszku więc robiąc hamulce rozebrałem zaciski w drobny mak, wyczyściłem, poskładałem na starych gumkach bo były jeszcze zdrowe. Pompa hamulca lała więc zamontowałem reperaturkę, która jednak niewiele pomogła bo płyn dalej się sączył. Kupiłem używaną sprawną pompę Nissin, ale i w niej po odpowietrzaniu hebel nie twardnieje. Kolejny etap - wszystkie przewody wymienione na stalowy oplot, dalej bez zmian... Kupiłem zatem gumki zacisków ale i to nie pomogło. Oczywiście wszystkie podkładki miedziane wymienione na nowe za każdym rozkręcaniem. Odpowietrzane na różne sposoby - strzykawą od dołu, wstrzykując płyn do góry, wysysając go w dół, pompowanie tradycyjnym sposobem z wcześniejszym odpowietrzeniem pompy i dalej kicha. Tarcze proste, zaciski zmieniłem na inne i dalej to samo. Poprawa jest jedynie gdy między klamke a kółko regulacji wrzucę podkładkę 1,5-2mm tak aby klamka miała większy skok. Wtedy hamulce działają jak brzytwa. Jakieś pomysły co do przyczyny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Jedź do serwisu, tam pompą próżniową ci to odpowietrzą. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Zasadnicze pytanie czy to nadal zapowietrzony układ...Czy klamka Ci rośnie czy tylko jest miękka?Kiedyś miałem sprzęta w naprawie, gdzie amator źle poskładał blaszki sprężynujące w zacisku i to sprawiało, że klamka była gumowa. Jeśli układ jest zapowietrzony to czy odpowietrzałeś każdą złączkę po kolei zaczynając od pompy? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Czy opór klamki jest liniowy (tak jakbyś ściskał balon) czy jest lekko skokowy ? Czy płyn nie wraca się do zbiorniczka podczas wciskania klamki ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) Klamka rośnie ale tylko do pewnego momentuOdpowietrzałem każdą złączkę - śruba przy pompie, stożki przy przewodach, dalej śruby przy trójniku, śruby zacisków i na końcu odpowietrzniki. Wszystkie blaszki są na odpowiednim miejscu. Opór klamki jest liniowy, jest miękka do końca ale hamulec bierze dopiero po 3-4mm skoku klamku. Jak dołożę podkładkę, o której pisałem pod koniec skoku klamka twardnieje. Płyn się nie wraca, jest to pompa standardowego typu ze zintegrowanym zbiornikiem. Jeszcze się nigdy nie spotkałem z tak opornym układem. Nawet w ostatnio robionym XJ 750 z anti-dive poszło dużo szybciej.. Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Jesli jesteś pewien szczelności i sprawności układu to cudów nie ma w układach hamulcowych, nadal jest zapowietrzony. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Klamka rośnie ale tylko do pewnego momentuOdpowietrzałem każdą złączkę - śruba przy pompie, stożki przy przewodach, dalej śruby przy trójniku, śruby zacisków i na końcu odpowietrzniki. Wszystkie blaszki są na odpowiednim miejscu. Opór klamki jest liniowy, jest miękka do końca ale hamulec bierze dopiero po 3-4mm skoku klamku. Jak dołożę podkładkę, o której pisałem pod koniec skoku klamka twardnieje. Płyn się nie wraca, jest to pompa standardowego typu ze zintegrowanym zbiornikiem. Jeszcze się nigdy nie spotkałem z tak opornym układem. Nawet w ostatnio robionym XJ 750 z anti-dive poszło dużo szybciej.. Zrób odpowietrzenie jeszcze raz wg. schematu. ale tym razem, podłóż tę podkładkę do odpowietrzania. Wygląda na to, że pompa bez podkładki ma za mały skok i gdzieś tam zostaje powietrze. Następnie usuń podkładkę, hamulec powinien działać prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Kupiłem używaną sprawną pompę Nissin, ale i w niej po odpowietrzaniu hebel nie twardnieje Pytanie, czy tak jest za każdym kolejnym naciśnięciem klamki. Jeżeli masz powietrze w obwodzie, to po kilku sukcesywnych naciśnięciach hebel powinien łapać coraz twardziej i wyżej. Jeżeli kilkukrotne naciśnięcie klamki nie zmienia twardości, to problem jest mechaniczny (regulacja klamki, zapieczony tłoczek itd.). Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) oczywiście odpowietrzałem z podłożoną podkładką. Przepompuje jeszcze z 0,5 płynu a jak dalej będzie kibel to skoczę gdzieś na serwis. Zastanawia mnie tylko fakt, czemu z podkładką jest lepiej skoro gdy kółko regulacji jest na pozycji 1 to tłoczek powinien wykonywać pełen ruch w cylinderku ? zapieczony tłoczek odpada, bo zaciski rozebrane i wyczyszczone, z nowymi gumkami, a z pompy leci fontanna na 3 metry :) Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 oczywiście odpowietrzałem z podłożoną podkładką. Przepompuje jeszcze z 0,5 płynu a jak dalej będzie kibel to skoczę gdzieś na serwis. Zastanawia mnie tylko fakt, czemu z podkładką jest lepiej skoro gdy kółko regulacji jest na pozycji 1 to tłoczek powinien wykonywać pełen ruch w cylinderku ? zapieczony tłoczek odpada, bo zaciski rozebrane i wyczyszczone, z nowymi gumkami, a z pompy leci fontanna na 3 metry :) Już kiedyś o tym pisałem, chyba na tym forum. Problem jest w tym, że tłoczek nie "dobija" do końca, / mała bańka powietrza dodatkowo robi wolną przestrzeń/ a co za tym idzie, nie wraca na full. Tak w skrócie. Teraz mam mało czasu, za 3 godzi. samolot więc się muszę streszczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.