Skocz do zawartości

yamaha wr250R '08 - problem z redukcja do 1-ki


molza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

sprawa dotyczy sprzetu jak w temacie - przebieg 100km (od nowosci).

 

Zauwazylem problem dzis - jak dojezdzam powiedzmy do swiatel to redukuje stojac ze sprzeglem do jedynki powoli

(1s na jedno pchniecie). klik klik itd...

jak zejde do neutrala to nizej nie moge - jedynka mi zaczela nie wchodzic tylko podczas takiej redukcji.

Mam uczucie "miekkosci" jak pcham dzwignie biegow ale nie kika i nie "wpada" mi jedynka.

dzwignia "odbija" do neutrala i ponownie zapala sie dioda "N"...

dluzsze przytrzymanie dzwigni do dolu nic nie daje...dopiero w polsprzegle wpada z wyraznym "tygnieciem"

rowniez manewr wrzocenia 2-ki z (neutrala) i zejscie ponowne - podczas postoju nie daje efektow...

silnik oczywiscie mocno rozgrzany po jezdzie.

czy to moze byc wina starego oleju w silniku (olej wlany w 2008r ale sprzet odpalany na neutralu na pare minut co pare tygodni przez te lata).

 

a moze ja cos nie tak robie podczas redukcji? albo cos przedobrzylem zle jezdzac?

wczesniej nie bylo tego problemu jak jezdzilem tym sprzetem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

sprawa dotyczy sprzetu jak w temacie - przebieg 100km (od nowosci).

 

Zauwazylem problem dzis - jak dojezdzam powiedzmy do swiatel to redukuje stojac ze sprzeglem do jedynki powoli

(1s na jedno pchniecie). klik klik itd...

jak zejde do neutrala to nizej nie moge - jedynka mi zaczela nie wchodzic tylko podczas takiej redukcji.

Mam uczucie "miekkosci" jak pcham dzwignie biegow ale nie kika i nie "wpada" mi jedynka.

dzwignia "odbija" do neutrala i ponownie zapala sie dioda "N"...

dluzsze przytrzymanie dzwigni do dolu nic nie daje...dopiero w polsprzegle wpada z wyraznym "tygnieciem"

rowniez manewr wrzocenia 2-ki z (neutrala) i zejscie ponowne - podczas postoju nie daje efektow...

silnik oczywiscie mocno rozgrzany po jezdzie.

czy to moze byc wina starego oleju w silniku (olej wlany w 2008r ale sprzet odpalany na neutralu na pare minut co pare tygodni przez te lata).

 

a moze ja cos nie tak robie podczas redukcji? albo cos przedobrzylem zle jezdzac?

wczesniej nie bylo tego problemu jak jezdzilem tym sprzetem...

 

a jak wyłączysz silnik to wejdzie za pierwszym razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jak silnik wylaczam np. konczoc jazde (na neutrlau) i pozniej wlaczam to normalnie w swiecie wchodzi 1-ka.

- redukuje stojac w miejscu, np. podczas naglego hamowania. czyli jechalem np. 60km/h i musze zatrzymac sie na swiatlach. wiec bedac np. na 5-tce dojezdzajac do swiate wciskam sprzeglo

i juz stojac zaczynam zrzucac biegi (np. z 5-tki).

wtedy nie moge nizej jak do "neutrala".

 

w przypadku jak hamuje biegami to jest ok.

wczesniej jezdzilem na Yamasze DT i tam nie bylo takiego problemu.

moze musze jakos sie w niego wczuc, nie wiem...

wymienie olej w silniku na nowy razem z filtrem tylko musze czekac na oryginal 5-7dni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to normalne zjawisko. Nie ma żadnego związku ze starym olejem. Po prostu, kiedy dojdziesz do neutrala, popuść na chwilę sprzęgło, a następnie wciśnij i wrzuć jedynkę. Powinna wejść bez problemu. Czasami się zdarza /rzadko/ że czynność trzeba powtórzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jak silnik wylaczam np. konczoc jazde (na neutrlau) i pozniej wlaczam to normalnie w swiecie wchodzi 1-ka.

- redukuje stojac w miejscu, np. podczas naglego hamowania. czyli jechalem np. 60km/h i musze zatrzymac sie na swiatlach. wiec bedac np. na 5-tce dojezdzajac do swiate wciskam sprzeglo

i juz stojac zaczynam zrzucac biegi (np. z 5-tki).

wtedy nie moge nizej jak do "neutrala".

 

w przypadku jak hamuje biegami to jest ok.

wczesniej jezdzilem na Yamasze DT i tam nie bylo takiego problemu.

moze musze jakos sie w niego wczuc, nie wiem...

wymienie olej w silniku na nowy razem z filtrem tylko musze czekac na oryginal 5-7dni...

 

Po prostu zmieniać biegów nie umiesz :P ;). Skrzynia biegów w motocyklu jest tak skonstruowana że do prawidłowej pracy musi być w ruchu. Jeśli nie jest to po prostu nie zmienisz biegów to nie jest auto

 

 

p.s. jest sens czekać na oryginalny olej i filtr yamahy ? Gdzie na rynku masz wiele producentów które oferują lepsze oleje i filtry za mniejsze pięniądze i co najważniejsze od ręki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha hehe :P

no jest to mozliwe ze nie umiem :]

myslalem, ze moto nie musi byc raczej w ruchu.

jak mam dystans na wychamowanie silnikiem powoli zrzucajac biegi do jedynki to zazwyczaj tak wlasnie robie.

 

a w przypadku gwaltownego hamowania- zatrzymania i potem szybkiego ruszenia to faktycznie przy popuszczaniu lekko sprzegla wpada mi jedynka bez problemow :D

takze popracuje nad technika hehe

ciesze sie ze to nic powaznego z motorem :P (bo w somie noweczka).

 

a jesli chodzi o lepsze filtry niz producenta to prosze o podanie szczegolow - to chetnie poszukam na necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

czy to moze byc wina starego oleju w silniku (olej wlany w 2008r ale sprzet odpalany na neutralu na pare minut co pare tygodni przez te lata).

 

....

 

 

Widzę że dbasz o sprzęt :icon_mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...