Skocz do zawartości

yamaha wr250R '08 - problem z redukcja do 1-ki


molza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

sprawa dotyczy sprzetu jak w temacie - przebieg 100km (od nowosci).

 

Zauwazylem problem dzis - jak dojezdzam powiedzmy do swiatel to redukuje stojac ze sprzeglem do jedynki powoli

(1s na jedno pchniecie). klik klik itd...

jak zejde do neutrala to nizej nie moge - jedynka mi zaczela nie wchodzic tylko podczas takiej redukcji.

Mam uczucie "miekkosci" jak pcham dzwignie biegow ale nie kika i nie "wpada" mi jedynka.

dzwignia "odbija" do neutrala i ponownie zapala sie dioda "N"...

dluzsze przytrzymanie dzwigni do dolu nic nie daje...dopiero w polsprzegle wpada z wyraznym "tygnieciem"

rowniez manewr wrzocenia 2-ki z (neutrala) i zejscie ponowne - podczas postoju nie daje efektow...

silnik oczywiscie mocno rozgrzany po jezdzie.

czy to moze byc wina starego oleju w silniku (olej wlany w 2008r ale sprzet odpalany na neutralu na pare minut co pare tygodni przez te lata).

 

a moze ja cos nie tak robie podczas redukcji? albo cos przedobrzylem zle jezdzac?

wczesniej nie bylo tego problemu jak jezdzilem tym sprzetem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 17.08.2011 o 20:05, molza napisał:

hej,

sprawa dotyczy sprzetu jak w temacie - przebieg 100km (od nowosci).

 

Zauwazylem problem dzis - jak dojezdzam powiedzmy do swiatel to redukuje stojac ze sprzeglem do jedynki powoli

(1s na jedno pchniecie). klik klik itd...

jak zejde do neutrala to nizej nie moge - jedynka mi zaczela nie wchodzic tylko podczas takiej redukcji.

Mam uczucie "miekkosci" jak pcham dzwignie biegow ale nie kika i nie "wpada" mi jedynka.

dzwignia "odbija" do neutrala i ponownie zapala sie dioda "N"...

dluzsze przytrzymanie dzwigni do dolu nic nie daje...dopiero w polsprzegle wpada z wyraznym "tygnieciem"

rowniez manewr wrzocenia 2-ki z (neutrala) i zejscie ponowne - podczas postoju nie daje efektow...

silnik oczywiscie mocno rozgrzany po jezdzie.

czy to moze byc wina starego oleju w silniku (olej wlany w 2008r ale sprzet odpalany na neutralu na pare minut co pare tygodni przez te lata).

 

a moze ja cos nie tak robie podczas redukcji? albo cos przedobrzylem zle jezdzac?

wczesniej nie bylo tego problemu jak jezdzilem tym sprzetem...

 

a jak wyłączysz silnik to wejdzie za pierwszym razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jak silnik wylaczam np. konczoc jazde (na neutrlau) i pozniej wlaczam to normalnie w swiecie wchodzi 1-ka.

- redukuje stojac w miejscu, np. podczas naglego hamowania. czyli jechalem np. 60km/h i musze zatrzymac sie na swiatlach. wiec bedac np. na 5-tce dojezdzajac do swiate wciskam sprzeglo

i juz stojac zaczynam zrzucac biegi (np. z 5-tki).

wtedy nie moge nizej jak do "neutrala".

 

w przypadku jak hamuje biegami to jest ok.

wczesniej jezdzilem na Yamasze DT i tam nie bylo takiego problemu.

moze musze jakos sie w niego wczuc, nie wiem...

wymienie olej w silniku na nowy razem z filtrem tylko musze czekac na oryginal 5-7dni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to normalne zjawisko. Nie ma żadnego związku ze starym olejem. Po prostu, kiedy dojdziesz do neutrala, popuść na chwilę sprzęgło, a następnie wciśnij i wrzuć jedynkę. Powinna wejść bez problemu. Czasami się zdarza /rzadko/ że czynność trzeba powtórzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.08.2011 o 06:47, molza napisał:

- jak silnik wylaczam np. konczoc jazde (na neutrlau) i pozniej wlaczam to normalnie w swiecie wchodzi 1-ka.

- redukuje stojac w miejscu, np. podczas naglego hamowania. czyli jechalem np. 60km/h i musze zatrzymac sie na swiatlach. wiec bedac np. na 5-tce dojezdzajac do swiate wciskam sprzeglo

i juz stojac zaczynam zrzucac biegi (np. z 5-tki).

wtedy nie moge nizej jak do "neutrala".

 

w przypadku jak hamuje biegami to jest ok.

wczesniej jezdzilem na Yamasze DT i tam nie bylo takiego problemu.

moze musze jakos sie w niego wczuc, nie wiem...

wymienie olej w silniku na nowy razem z filtrem tylko musze czekac na oryginal 5-7dni...

 

Po prostu zmieniać biegów nie umiesz :P ;). Skrzynia biegów w motocyklu jest tak skonstruowana że do prawidłowej pracy musi być w ruchu. Jeśli nie jest to po prostu nie zmienisz biegów to nie jest auto

 

 

p.s. jest sens czekać na oryginalny olej i filtr yamahy ? Gdzie na rynku masz wiele producentów które oferują lepsze oleje i filtry za mniejsze pięniądze i co najważniejsze od ręki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha hehe :P

no jest to mozliwe ze nie umiem :]

myslalem, ze moto nie musi byc raczej w ruchu.

jak mam dystans na wychamowanie silnikiem powoli zrzucajac biegi do jedynki to zazwyczaj tak wlasnie robie.

 

a w przypadku gwaltownego hamowania- zatrzymania i potem szybkiego ruszenia to faktycznie przy popuszczaniu lekko sprzegla wpada mi jedynka bez problemow :D

takze popracuje nad technika hehe

ciesze sie ze to nic powaznego z motorem :P (bo w somie noweczka).

 

a jesli chodzi o lepsze filtry niz producenta to prosze o podanie szczegolow - to chetnie poszukam na necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 17.08.2011 o 20:05, molza napisał:

...

czy to moze byc wina starego oleju w silniku (olej wlany w 2008r ale sprzet odpalany na neutralu na pare minut co pare tygodni przez te lata).

 

....

 

 

Widzę że dbasz o sprzęt :icon_mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...