Skocz do zawartości

Łańcuch haczy o kostke


Rekomendowane odpowiedzi

witam;

mam nietypowy problem otóż,po nabyciu i załozeniu nowej opony z przykroscia dzis stwierdzilem,ze kostka z boku haczy o łańcuch :)

Co moge zrobic?

jak zalatwie cyfrowke to dam wam fotki

lancuch w tym tyg i tak szedl do wymiany wraz z zebatkami,ale czy to cos zmieni..,,tu chodzi chyba o to ,ze trzebaby go bardziej 'w bok' przesunac,nie jest to kwestia jego luźnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłes za szeroką opone i tu jest problem. Enduras miał to samo tyle, ze on poobcinał z jednej strony kostki

 

nom dokładnie musiałem poobcinać boczne kosteczki,ale jusz jest wpożo :)

Nauczyło mnie to żeby nie kupować za szerokiej opony.Załanczam fotke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierze sie taka jaka akurat jest,to nie tak prosto dostac taka opone jaka sie chce

hehe ciekawe... rozumiem zeby brać okazyjnie opone np. o troche innym bierzniku, no ale nie za dużą! jakby były tylko szosowe to tez byś wziął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
tak to jest jak do 50cc wsadza sie szeroką gume bo fajniej wygląda...

 

I zupełnie nic, absolutnie nic nie daje. Więcej - nawet pogarsza własności jezdne w zakrętach. Testowałem już dziesiątki opon, i w 2T najskuteczniejsze były oponki 100x100, a nie szerokie 140x80 czy coś (też wchodzą do niektórych 2T).

Teraz jeżdżę na zmianę w KTMie 400 i 450 EXC albo na 120-tkach, a rzadziej, ale zraza się na 100. Jest to testować bo opony zmieniam średnio 4 razy w sezonie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do tego im szersza opona tym cięższa i w takiej 50 ( a nawet 80) ccm czuć pogorszenie osiągów.

 

Ja jakoś nie czuje pogorszenia, a w terenie wręcz poprawe, a co do Adama, to nie kupiłem opony żeby fajnie wyglądała tylko żeby spełniała swoją role w jeździe w piachu i błocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

A do tego im szersza opona tym cięższa i w takiej 50 ( a nawet 80) ccm czuć pogorszenie osiągów.

 

 

Ja jakoś nie czuje pogorszenia, a w terenie wręcz poprawe

 

Chyba tylko Ty jeden. To było sprawdzone na wielu motocyklach w tym nawet na moim MTXsie. Jak miałem 120 i załozyłem 100/100 to motorek odrazu żywszy sie zrobił i miał lepsze przyspieszenia. Koleś ze zwykłej uniwersalen opony w Dt 80 przezucił sie na 120 to pojezdził kilka dni i doszedł do wniosku, że lipa jest i tez kupił 100/100. To są słabe sprzęty i tam kady opór i kilogram sie liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Oprócz szerokości ważne jest też ułożenie kostki.

O ile się nie mylę patrząc na załączone zdjęcie, Enduras ma założonego Mitasa C10 lub model C04 (odpowiedniki są to de facto).

Jeżeli tk, to jest typowa crossowa opona o przeznaczeniu torowym, a więc piach, głównie kopny, ale również twardy plus kamienie itd. Opona ta słabo sprawuje się w cięższym terenie, tzn lubi się zalepiać błotem (podobnie jak np jedna z gorszych opon, czyli Pirelli MT80). Dobrze sprawdza się w terenie na trwadym podłożu, np trawa.

Jeżeli jednak naprawdę chcecie poczuć różnicę na tyle, to zainwestujcie i kupcie homologowaną oponkę 100x100 Michelin Competition IV lub 120x80 Pirelli Scorpion. Te opony sprawdzają się na każdej nawierzchni (poza asfaltem, na którym wręcz topią się w oczach). Te oponki lubią jedno - wgryzanie się w glebę. Robią to naprawdę profi.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...