Skocz do zawartości

Przeróbka wałka na łańcuch i wymiana wałka rozrządu


Gość Lefthandy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ten twoj chopper to musi byc na lancuch ?

Moze zastosowac chinski silnik razem z zespolem napedowym i tylnym kolem - przerabianie tego na lancuch bedzie dosc karkolomne.

Co do zmiany walka to trzebaby najpierw dokladnie porownac oba, zeby byc pewnym ze bedzie pasowal - diabel zwykle tkwi w szczegolach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dużo kombinacji to zawsze coś co może walnąć w najmniej oczekiwanym momencie.

Najlepiej jak jest wszystko jak fabryka chciała :) PRzeróbki to fajna rzecz ale mało przyjemna w użytkowaniu

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

A ten twoj chopper to musi byc na lancuch ?

Moze zastosowac chinski silnik razem z zespolem napedowym i tylnym kolem - przerabianie tego na lancuch bedzie dosc karkolomne.

Co do zmiany walka to trzebaby najpierw dokladnie porownac oba, zeby byc pewnym ze bedzie pasowal - diabel zwykle tkwi w szczegolach.

 

No dużo kombinacji to zawsze coś co może walnąć w najmniej oczekiwanym momencie.

Najlepiej jak jest wszystko jak fabryka chciała :) PRzeróbki to fajna rzecz ale mało przyjemna w użytkowaniu

 

 

Tak, chciałbym żeby był łańcuch. Mógł by być też pasek, ale nie wał. To bardziej stylowe. Dlatego właśnie szukam komponentów w takich prostych i mało złożonych technologicznie rewirach. Żeby właśnie nie było to skomplikowane. Nie jestem żadnym mechanikiem i mam zero doświadczenia.

 

Rozważam też użycie silnika dokładnie takiego, z jakim teraz jeźdżę. Bo to akurat mogę mieć na już za ok. 2000zł.

Ale chciałbym jakieś 30-40KM, a to, to jest niecałe 20KM

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chodzi mi o coś takiego:

 

To jest bobber a'la hardknock na bazie mojego chinola, rama wygląda mi na wziętą od JP Barhog'a z dospawanym wzmocnieniem pod siedzeniem, lub zrobiona od podstaw ale w takim razie cholernie podobna do Barhog'a. Bak prawdopodobnie też pochodzi od niego.

 

Do swojego czopka właśnie zamierzam użyć podobnego zestawu komponentów. Jak nie znajdę fajnego silnika to zostanę przy mojej chińskiej V-ce.

 

No i ten zajebisty "spring fork", qrwa...

 

Tutaj coś podobnego, te same komponenty: rama i bak ewidentnie od Barhoga, silnik LIFANA

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do swojego czopka właśnie zamierzam użyć podobnego zestawu komponentów. Jak nie znajdę fajnego silnika to zostanę przy mojej chińskiej V-ce.

 

 

 

Gdy zacząłem czytać pomyslałem że rzeczywiście jakiś dowcip ale zawsze też chciałem zbudować swój własny motocykl więc podziwiam pomysł i 3mam kciuki za końcowy efekt.

Ja osobiście pozostałbym przy przy silniku od virago. Japońskie wykonanie i materiały zdecydowanie przewyższają jakością te chińskie, nawet jeżeli cały proces produkcyjny jest nadzorowany przez jakiegoś Japońca. Prawdą jest to że silniki te były blokowane na bardzo różne sposoby w zależności od rocznika i rynku zbytu. Dziś nawet centrala Yamahy w Polsce nie do końca jest w stanie sprecyzować gdzie i czy w ogóle jest blokada, nawet po numerze Vin.

W serwisie motocyklowym ,w którym kilka lat pracowałem spotkałem się następującymi blokadami:

-gaźniki

-przepustnice

-wałki !

-moduł

-wydech

a czasami w różnych kombinacjach.

 

Jeżeli chodzi o zamiane napędu na łańcuch jest to teoretycznie mozliwe, aczkolwiek zgodnie z wcześniejszymi wypowiedziami prognozuje wysokie koszty. Warto by się zasanowić czy nie sięgnąć po silnik od Hondy Shadow - mimo chłodzenia cieczą - sytuacja rysuje się ciekawiej gdyż bardzo podobny silnik (właściwie ten sam) mamy w Transalpie, Afryce i Hawk GT a te jak wiadomo mają łańcuchy. Chłodnice z szadoła zawsze można zastąpić mniejszą ( silnik jest dobrze użebrowany a chłodzenie aż za dobre) oraz można się pokusić o małą chłodnicę oleju lub wymiennik ciepła.

Po za tym Shadow też na łańcuchu od któregoś roku wychodził (98 lub 99).

 

Fajną alternatywą było by też wsadzenie silnika od BMW boxera ale tutaj nawet nie chciało myśleć o konwersji napędu na łańcuch.

 

tak czy inaczej 3mam kciuki, życzę powodzenia i sukcesu z projektem i liczę na jakąś fotkę za pare lat z twoim dziełem na FM

 

pozdrawiam

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki, Lefty. Ostatnio maczałem paluchy w podobnie szalonym sprzęcie, coś a'la bobber. Baza to KZ440 ltd, sprzęt wybitnie wręcz... gejowski, ale: wyszło z niego coś absolutnie niewyobrażalnego, niemającego kompletnie sensu, ale mające 100% szatana w sobie i dźwięk miliona dolarów.

Fakin osom.

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...