Skocz do zawartości

Skrzynia 4 ?


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wlasnie wrocilem z 90 km przejazdrzki moim romecikiem i doszedlem to pewnego wniosku:

Brakuje w nim 4 biegu.

Na 3 jeszcze pieknie przyspiesza i ciagnie do samej gory. Poszedlby jeszcze ale nie ma tzw. "nadbiegu" (jak 5 w etz). Nie mam pojecia jak to wyglada od strony technicznej ale moze ktos z was ma jakis pomysl - jak zrobic aby do romecika wsadzic skrzynie 4 albo przerobic istniejaca tak aby dodac jej 1 bieg ??

Dodam ze chodzi o rometa charta 210

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeeee

yyyy skrzynia 4 w romecie :?: jak dla mnie to za duzo zachodu :D juz lepiej simsonka kupic .. oszczedzisz sobie kasy i nerwow zwiazanych z przerobką i pozniejszym "eksploatowaniem " , zreszta nie widze realnych szans na wsadzenie tam 4 biegu , no mozna poprzymierzac skrzynie z simsonka ale romety maja wszystko na odwrot i raczej nic z tego . Skoro dobrze przyspiesza na 3 to sprobuj wsadzic mniejsza zebatke na przod wtedy sie okarze czy maszyna poradzila by sobie na 4 biegu :mrgreen: no i moze to zaspokoi Twoje żądze predkosci :twisted:

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeeee

charta widzialem :D ale mi nie chodzilo o wyglad tylko o to co w temacie ... mianowicie cztero-biegową skrzynie

a z tym ze "na odwrot" to chodzilo mi ze sprzeglo i pradnica zamienione sa stronami wzgledem innych motorkow z ktorych mozna by probowac przelozyc skrzynie , chart po prostu ma sprzeglo po prawej stronie a wyjscie na lancuch po lewej na japonska mode :twisted: ale taki uklad zupelnie nie pasuje do zadnego z 4 biegowych demoludów

z ktorymi mozna by ewentualnie kombinowac z przekladką skrzyni ( co nawiasem mowiac jest nierealne )

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz wsadzic wieksza zebatke z przodu, albo mniejsza z tylu. To powinno dosc duzo dac bo kombinowanie przy zebatkach to najprostszy sposob zwiekszenia v-max lub przyspieszenia, bez duzych kosztow.

 

A co do takiej przerobki, to trzebaby byc chyba inzynierem zeby na nowo obmyslic cala konstrukcje silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komar to nie cbr...

1) Nie komar tylko chart ;-)

2) Wiem, ze jak jezdzisz na "duzym" motorku to moze Cie to smieszyc ale dla mnie osoby jezdrzacej aktualnie na 50 ccm jest to przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jezdzisłem komarem i mam do niego szacunek, oraz do wsztystkich młodych osób jeżdzących na tym motocyklu. Z przerabianiem skrzyni będziesz miał mnustwo roboty...sądze żę zwyczajnie by się ona tam nie zmieśćiła. Musiał bys wprowadzać zmiany konstrukcyjne karteru i osadzeń wałków skrzyń biegów, a jeśli troche źle to zrobisz, to koła zębate mogą się źle zazębiać i będzie wielka kaszana. Spróbuj z zębatką, niewiele zmniejszysz przyspieszenie, a zwiększysz prędkość max. Pozdrawiam wszystkich ogarowców:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...