Skocz do zawartości

Bandit 600 wyje


tomczyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mój problem polega na tym że bandit 600 przy predkosci ok 70-80km/h zaczyna wyć. Dodam że niedawno wymieniłem napęd, wcześniej miałem nierówno wyciągnięty i strasznie było słychać to wycie i było takie nierównomierne, bardziej grzechot. Teraz przypomina to wycie łożyska. Moje pytanie brzmi następująco: Czy to wyje jakieś łożysko czy łańcuch? Mechanik co to robił nic nie mówił...

 

Dodam ze jest to wersja N z 2001r.

Edytowane przez tomczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz, opisze po kolei jak to było:

 

Kupiłem bandita 600n z 2001 roku. Zauważyłem ze na 6 biegu coś rzęzi. Ktoś mi podpowiedział, że to napęd. Zobaczyłem i faktycznie był nie równo wyciągnięty, wymieniłem cały napęd. Po wymianie rzężenie zamieniło się w wycie i słychać je tak mniej więcej od 80km/h. No i tylko przy obciążeniu, jak odejmę gazu to cichnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wszystko zrozumiałem , nie wiem co od niego chcesz. MIałem bandziora i mi nic nie wyło , i tak sie zastanawiam co to może być . Jeżeli zakupiłeś nowy łańcuch to raczej łańcuch odpada , bo założyłem juz wiele nowych łańcuchów i żaden nie wył. Chyba że nie jest jakiś spasowany szerokością lub bez oringów , ale podejrzewam ,ze mechanik który ci to robił nie zrobił by takiego głupstwa. Zdjąć koło wiele ci nie zabawi , włóż palec w łożysko i obróć kilka razy , jeżeli będzie czuć pod palcem jakiekolwiek nierówności lub będzie się zbyt luźno obracać to wymieniaj oba. W silniku nie ma co pewnie szukać bo by ci wyło od pewnych obrotów nawet na biegu jałowym . Chyba że skrzynia . Ale obstawiam łożyska w tylnym kole , wymienić oba i nasmarować dobrze oś , tulejki i łańcuch. Powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak powiem na mechanice nie znam się za bardzo ale trochę tam wiem ;p oczywiście że wyciągnąłem koło, sprawdziłem wszystkie 3 łożyska i wydają mi się być dobre, choć te od zębatki jest podejrzane ;p No ale tutaj mam kolejne pytanie, czy jeżeli to wyje łożysko te od zębatki w tylnym kole to tylko przy obciążeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli łożysko by wyło to nawet na luzie by ci wyło , a jeżeli przy obciążeniu to ja podejrzewam że to może być coś ze skrzynią ?? sprzęgłem ?? A zębatki masz też nowe itp ?? Tak w ogóle jak jedziesz to gdzie te wycie słychać ?? pod tobą czy gdzieś z tyłu ?? Musi być jakaś przyczyna ale ciężko stwierdzić nie widząc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem cały napęd, zębatki, łańcuch DID. Ciężko zlokalizować gdzie wyje ale raczej bliżej silnika. Na luzie tego nie ma, tylko pod obciążeniem i zaczyna się przy prędkości ok 70-80k/h później silnik zagłusza...

 

Przejechałem na tym łańcuchu w sumie może z 50km ale nie wiem czy to ma znaczenie...

Edytowane przez tomczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak powiem na mechanice nie znam się za bardzo ale trochę tam wiem ;p oczywiście że wyciągnąłem koło, sprawdziłem wszystkie 3 łożyska i wydają mi się być dobre, choć te od zębatki jest podejrzane ;p No ale tutaj mam kolejne pytanie, czy jeżeli to wyje łożysko te od zębatki w tylnym kole to tylko przy obciążeniu?

 

Tak moze być. Nie tak dawno wymieniałem żonie właśnie to łożysko przy zabieraku w tylnym kole w XJ 600. Pod obciażeniem wyło, huczało i grzechotało. Bez obciażenia na centralce nic nie było słychać. Okazało sie że koło było za mocno skręcone po przez wyrobiony dystans miedzy łozyskami na osi co spowodowało zbyt mocny docisk i posypanie sie łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO ja obstawiam że coś ze skrzynią albo sprzęgłem , coś tam się piłuje . Ja za wiele o tym sie nie wypowiem . Ale mimo wyszystko wymienił bym łożyska w kole i na zabieraku , one nie mają prawa miec luzu . Pozdro

Edytowane przez kichacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówi żunio może to być wina łożyska zabieraka , jak spawdzić pisałem ci juz wcześniej , pod palcem najlepiej czuć obracając czy jest zużyte . Wymień chociaż te jedno i wtedy sprawdź , przecież to nie jest takie drogie . Ja na twoim miejscu dla świetego spokoju poszedł bym jutro do sklepu , kupił cały komplet na tył i miał spokoj na długi czas. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dystans to taka rurka na ośce miedzy prawym a lewym łożyskiem tylnego koła. Zużycie jest mało prawdopodobne moze być minimalnie krótsze, wyrobione od długiego eksploatowania, ilości przejechanych km. albo podniszczone od poprzednika który za pomocą tego wybijał łozysko. Tak jest w XJ600 a czy w Bandicie tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcie łańcucha 2,5 - 3cm luzu na środku pomiędzy zebatką tylna i przednią .

A nie prościej poruszac kołem na boki - apropos zużytych łożysk ?

Ściągnij serwisówke i zobacz z czym to sie je w odpowiednim rozdziale. Bedzie szybciej , uwierz.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...