tomczyk Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 (edytowane) Witam! Mój problem polega na tym że bandit 600 przy predkosci ok 70-80km/h zaczyna wyć. Dodam że niedawno wymieniłem napęd, wcześniej miałem nierówno wyciągnięty i strasznie było słychać to wycie i było takie nierównomierne, bardziej grzechot. Teraz przypomina to wycie łożyska. Moje pytanie brzmi następująco: Czy to wyje jakieś łożysko czy łańcuch? Mechanik co to robił nic nie mówił... Dodam ze jest to wersja N z 2001r. Edytowane 14 Lipca 2011 przez tomczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Chaotycznie to opisałeś ale wycchodzi na to że łożysko w tylnym kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomczyk Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 To jeszcze raz, opisze po kolei jak to było: Kupiłem bandita 600n z 2001 roku. Zauważyłem ze na 6 biegu coś rzęzi. Ktoś mi podpowiedział, że to napęd. Zobaczyłem i faktycznie był nie równo wyciągnięty, wymieniłem cały napęd. Po wymianie rzężenie zamieniło się w wycie i słychać je tak mniej więcej od 80km/h. No i tylko przy obciążeniu, jak odejmę gazu to cichnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kichacz Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Ja tam wszystko zrozumiałem , nie wiem co od niego chcesz. MIałem bandziora i mi nic nie wyło , i tak sie zastanawiam co to może być . Jeżeli zakupiłeś nowy łańcuch to raczej łańcuch odpada , bo założyłem juz wiele nowych łańcuchów i żaden nie wył. Chyba że nie jest jakiś spasowany szerokością lub bez oringów , ale podejrzewam ,ze mechanik który ci to robił nie zrobił by takiego głupstwa. Zdjąć koło wiele ci nie zabawi , włóż palec w łożysko i obróć kilka razy , jeżeli będzie czuć pod palcem jakiekolwiek nierówności lub będzie się zbyt luźno obracać to wymieniaj oba. W silniku nie ma co pewnie szukać bo by ci wyło od pewnych obrotów nawet na biegu jałowym . Chyba że skrzynia . Ale obstawiam łożyska w tylnym kole , wymienić oba i nasmarować dobrze oś , tulejki i łańcuch. Powinno pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomczyk Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Że tak powiem na mechanice nie znam się za bardzo ale trochę tam wiem ;p oczywiście że wyciągnąłem koło, sprawdziłem wszystkie 3 łożyska i wydają mi się być dobre, choć te od zębatki jest podejrzane ;p No ale tutaj mam kolejne pytanie, czy jeżeli to wyje łożysko te od zębatki w tylnym kole to tylko przy obciążeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kichacz Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Jeżeli łożysko by wyło to nawet na luzie by ci wyło , a jeżeli przy obciążeniu to ja podejrzewam że to może być coś ze skrzynią ?? sprzęgłem ?? A zębatki masz też nowe itp ?? Tak w ogóle jak jedziesz to gdzie te wycie słychać ?? pod tobą czy gdzieś z tyłu ?? Musi być jakaś przyczyna ale ciężko stwierdzić nie widząc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomczyk Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 (edytowane) Wymieniłem cały napęd, zębatki, łańcuch DID. Ciężko zlokalizować gdzie wyje ale raczej bliżej silnika. Na luzie tego nie ma, tylko pod obciążeniem i zaczyna się przy prędkości ok 70-80k/h później silnik zagłusza... Przejechałem na tym łańcuchu w sumie może z 50km ale nie wiem czy to ma znaczenie... Edytowane 14 Lipca 2011 przez tomczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Że tak powiem na mechanice nie znam się za bardzo ale trochę tam wiem ;p oczywiście że wyciągnąłem koło, sprawdziłem wszystkie 3 łożyska i wydają mi się być dobre, choć te od zębatki jest podejrzane ;p No ale tutaj mam kolejne pytanie, czy jeżeli to wyje łożysko te od zębatki w tylnym kole to tylko przy obciążeniu? Tak moze być. Nie tak dawno wymieniałem żonie właśnie to łożysko przy zabieraku w tylnym kole w XJ 600. Pod obciażeniem wyło, huczało i grzechotało. Bez obciażenia na centralce nic nie było słychać. Okazało sie że koło było za mocno skręcone po przez wyrobiony dystans miedzy łozyskami na osi co spowodowało zbyt mocny docisk i posypanie sie łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kichacz Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 (edytowane) TO ja obstawiam że coś ze skrzynią albo sprzęgłem , coś tam się piłuje . Ja za wiele o tym sie nie wypowiem . Ale mimo wyszystko wymienił bym łożyska w kole i na zabieraku , one nie mają prawa miec luzu . Pozdro Edytowane 14 Lipca 2011 przez kichacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomczyk Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Chodzi o tą tuleje miedzy łożyskami w kole? czy o tą tuleje między łożyskiem zębatki a lewym łożyskiem koła? Jak to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kichacz Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 tak jak mówi żunio może to być wina łożyska zabieraka , jak spawdzić pisałem ci juz wcześniej , pod palcem najlepiej czuć obracając czy jest zużyte . Wymień chociaż te jedno i wtedy sprawdź , przecież to nie jest takie drogie . Ja na twoim miejscu dla świetego spokoju poszedł bym jutro do sklepu , kupił cały komplet na tył i miał spokoj na długi czas. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomczyk Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 taki tez mam zamiar, tylko chodzi mi o ten dystans co to może być zużyty, jak go sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 dystans to taka rurka na ośce miedzy prawym a lewym łożyskiem tylnego koła. Zużycie jest mało prawdopodobne moze być minimalnie krótsze, wyrobione od długiego eksploatowania, ilości przejechanych km. albo podniszczone od poprzednika który za pomocą tego wybijał łozysko. Tak jest w XJ600 a czy w Bandicie tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomczyk Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 tak xD ale jak sprawdzić czy jest zużyta? czuć to paluchem jak tam wsadze czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Sprawdź napięcie łańcucha 2,5 - 3cm luzu na środku pomiędzy zebatką tylna i przednią .A nie prościej poruszac kołem na boki - apropos zużytych łożysk ?Ściągnij serwisówke i zobacz z czym to sie je w odpowiednim rozdziale. Bedzie szybciej , uwierz. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.