songo24 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam,jeśli ktoś miał styczność z tym motorem to wie że jego "urok" polega na szybko kasujących się luzach zaworowych. U mnie o wiele szybciej kasują się na na zaworach wydechowych. W długi weekend robiłem przegląd moto po mniej więcej 5000 km. Mierzę i luz na wydechowych 4 cyl. - 0,07, 3 cyl. -0,05; 2 cyl 0,05, 1 cyl - 0,20. Jak by nie było wszystkie poza tolerancją (0,08-0,18 dla wydechowych i ssących). Ssące są ok. Pytanie do osób mających styczność, serwisujących takie moto. Co jest przyczyną tak szybkiego kasowania się luzów? Wiadomo, że na zworach wydechowych warunki termiczne są cięższe i luzy mają tendencje do kasowania się, ale bez przesady. Czy może ktoś z Was rozbierał taki lub bardzo podobny silnik i może coś na ten temat powiedzieć? Jak ma się sprawa materiałów użytych do produkcji gniazd i zaworów?. Motor dogrzewany, nie katowany na zimno, regularnie serwisowany. Płytki zaworowe z zasady staram się nie szlifować. Mam jedna szlifowaną na ssącym ale tam luz jest ok. Z góry dziękują za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Zuzycie gniazd i / lub zaworow.Za "miekka" stal /zeliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 gniazda zaworowe podobna sytuacja w zefirze ten sam silnik niczym sie nie ruzni z 7 robilem przeszczep cylindrow do zephyra gniazda zaworowe jak nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo24 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Kurcze no to ciekawie bo ogólnie do moto nie mam żadnych zastrzeżeń tylko te zawory. Zadałem to pytanie bo byłem ciekawy co klęka wcześniej czy zawory czy gniazda zaworowe. Zazwyczaj jest tak, że jednak zawory bo gniazda są zrobione mimo wszystko z mocniejszego materiału, ale jak widać nie zawsze. Hmm.. no cóż pytanie cały czas aktualne co siada wcześniej w tej rodzinie silników?? A ja się pewnie tego dowiem na 100% jak go rozbiorę :-) :-p. Kiedyś znalazłem post Piotrka Dudka na temat kiepskiej jakości zaworów w Kawie ale to był inny model/ typ silnika. Dzięki za zainteresowanie Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Kurcze no to ciekawie bo ogólnie do moto nie mam żadnych zastrzeżeń tylko te zawory. Zadałem to pytanie bo byłem ciekawy co klęka wcześniej czy zawory czy gniazda zaworowe. Zazwyczaj jest tak, że jednak zawory bo gniazda są zrobione mimo wszystko z mocniejszego materiału, ale jak widać nie zawsze. Hmm.. no cóż pytanie cały czas aktualne co siada wcześniej w tej rodzinie silników?? A ja się pewnie tego dowiem na 100% jak go rozbiorę :-) :-p. Kiedyś znalazłem post Piotrka Dudka na temat kiepskiej jakości zaworów w Kawie ale to był inny model/ typ silnika. Dzięki za zainteresowanie Pozdro Inny typ motocykla ale tej samej marki oraz ten sam producent zaworów :icon_biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo24 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 He, he :icon_biggrin: w sumie coś w tym jest. Czyli Twoim zdaniem szybciej klękną zawory. W każdym razie jak już będę zmuszony rozebrać silnik to dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 zawory (grzybki) jak żyletki, jak ten proces się zacznie to już potem leci lawinowo, regulacja co 5tyś, 3,1 a potem co wyjazd. Do wymiany zawory z gniazdami i zapomnisz o problemie.Zawór wydechowy pracuje w cięższych warunkach dlatego też jest z innej stali niż ssący przez co zazwyczaj jest droższy. I w większości przypadków to jednak zawory ssące "wpadają" pierwsze. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.