Skocz do zawartości

Zr7s rocznik 2001


songo24
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jeśli ktoś miał styczność z tym motorem to wie że jego "urok" polega na szybko kasujących się luzach zaworowych. U mnie o wiele szybciej kasują się na na zaworach wydechowych. W długi weekend robiłem przegląd moto po mniej więcej 5000 km. Mierzę i luz na wydechowych 4 cyl. - 0,07, 3 cyl. -0,05; 2 cyl 0,05, 1 cyl - 0,20. Jak by nie było wszystkie poza tolerancją (0,08-0,18 dla wydechowych i ssących). Ssące są ok. Pytanie do osób mających styczność, serwisujących takie moto. Co jest przyczyną tak szybkiego kasowania się luzów? Wiadomo, że na zworach wydechowych warunki termiczne są cięższe i luzy mają tendencje do kasowania się, ale bez przesady. Czy może ktoś z Was rozbierał taki lub bardzo podobny silnik i może coś na ten temat powiedzieć? Jak ma się sprawa materiałów użytych do produkcji gniazd i zaworów?. Motor dogrzewany, nie katowany na zimno, regularnie serwisowany. Płytki zaworowe z zasady staram się nie szlifować. Mam jedna szlifowaną na ssącym ale tam luz jest ok.

 

Z góry dziękują za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no to ciekawie bo ogólnie do moto nie mam żadnych zastrzeżeń tylko te zawory. Zadałem to pytanie bo byłem ciekawy co klęka wcześniej czy zawory czy gniazda zaworowe. Zazwyczaj jest tak, że jednak zawory bo gniazda są zrobione mimo wszystko z mocniejszego materiału, ale jak widać nie zawsze. Hmm.. no cóż pytanie cały czas aktualne co siada wcześniej w tej rodzinie silników?? A ja się pewnie tego dowiem na 100% jak go rozbiorę :-) :-p. Kiedyś znalazłem post Piotrka Dudka na temat kiepskiej jakości zaworów w Kawie ale to był inny model/ typ silnika.

 

Dzięki za zainteresowanie

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no to ciekawie bo ogólnie do moto nie mam żadnych zastrzeżeń tylko te zawory. Zadałem to pytanie bo byłem ciekawy co klęka wcześniej czy zawory czy gniazda zaworowe. Zazwyczaj jest tak, że jednak zawory bo gniazda są zrobione mimo wszystko z mocniejszego materiału, ale jak widać nie zawsze. Hmm.. no cóż pytanie cały czas aktualne co siada wcześniej w tej rodzinie silników?? A ja się pewnie tego dowiem na 100% jak go rozbiorę :-) :-p. Kiedyś znalazłem post Piotrka Dudka na temat kiepskiej jakości zaworów w Kawie ale to był inny model/ typ silnika.

 

Dzięki za zainteresowanie

 

Pozdro

 

Inny typ motocykla ale tej samej marki oraz ten sam producent zaworów :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory (grzybki) jak żyletki, jak ten proces się zacznie to już potem leci lawinowo, regulacja co 5tyś, 3,1 a potem co wyjazd. Do wymiany zawory z gniazdami i zapomnisz o problemie.

Zawór wydechowy pracuje w cięższych warunkach dlatego też jest z innej stali niż ssący przez co zazwyczaj jest droższy. I w większości przypadków to jednak zawory ssące "wpadają" pierwsze.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...