brzoza_tom Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Witam wszystkich! Chłopaki mam taki problem: otóż kupiłem niedawno Yamahę DT 80 LC2 i po paru dniach musiałem oddać do mechanika. Części, które musiałem wymienić to korbowód razem z wałem, tłok + pierścienie, simmeringi, łożyska na wał i łożysko igiełkowe. Mój mechanik jest w trakcie składania motoru a mi pozostawił dobór tłoka! Tzn cylinder będzie szlifowany i nie wiem jaki tłok do niego dobrać. Szerokośc starego tłoka to 49,74mm. Jaki mam zamówić tłok??? 50,00mm , 50,25mm czy może 50,50mm?? POMOCY błagam, bo przecież to bardzo ważne a ja dopiero zaczynam przygodę z MOTO!!! Z góry dziękuję wszystkim za POMOC!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plum Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 (edytowane) ja bym dobierał 50,00 mm Edytowane 24 Czerwca 2011 przez Plum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Błagasz jakbyś był w desperacji :rolleyes: Owszem ważne i jak każda ważna rzecz jest opisane w internecie. Weź cylinder ze sobą do szlifierza, niech pomierzy czy materiał "wyda" (tzn. nie ma dziur, nie jest zbyt zużyty) i wtedy możesz kupować, dać szlifierzom tłok i niech działają. W zamian powiedz mi, skąd masz korbę i jakiej firmy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzoza_tom Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 (edytowane) Bo w sumie to powoli staje się desperacją :) Korbowód bardzo ciężko dostać, więc został przełożony od innej Dt-ki, która poszła na części a jest w dobrym stanie. Tamten stary miał luzy wielkie na boki i góra dół tak samo. Powiedz mi jeszcze jak mam ten cylinder 49,80mm i przykładowo oni go zrobią na 50mm to kupując tłok większy np 50,25mm oni go też zeszlifują, tak? Sorry bo to pewnie banalne dla Was a dla mnie zbawienne:-) Edytowane 24 Czerwca 2011 przez brzoza_tom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Nie. Tłok kupujesz i to cylinder będzie do niego przystosowany. 50,50mm na pewno znajdziesz ale i tak musisz iść na sprawdzenie czy z wymiaru coś jeszcze będzie. Czasami bywa tak, że jest w gładzi wżer albo mocno wytarte miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzoza_tom Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Aha. Rozumiem już :) Czyli najpierw kupno tłoka (większego od cylindra) a następnie dopasowanie tego tłoka do cylindra (czyli jego szlif) :) No to by się składało w logiczną całość. Dzięki za pomoc, napiszę jak już będzie po całej operacjo w nowym tygodniu! Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Nie. Najpierw sprawdzanie stanu cylindra średnicówką POTEM kupowanie tłoka itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Aha. Rozumiem już :) Czyli najpierw kupno tłoka (większego od cylindra) a następnie dopasowanie tego tłoka do cylindra (czyli jego szlif) :) No to by się składało w logiczną całość. Dzięki za pomoc, napiszę jak już będzie po całej operacjo w nowym tygodniu! Pozdrawiam :) NIE :D najpierw powiedz czemu zmiana tłoka ?? miałeś jakiś wybuch silnika, zatarcie czy inne nieplanowane uszkodzenie czy po prostu rutynowa wymiana tłoka bo przestała palić ?? w każdym przypadku idź najpierw do kompetentnego szlifierza co ma mikrometr i średnicówkę mikrometryczną, on pomierzy i się spyta co ile jest szlif i wtedy dobierze ci tłok... jeżeli ona jest po zatarciu, lub jakims wybuchu w stylu coś wpadło do cylindra, i jest wżer na gładzi, to dobry fachowiec pomierzy i oceni ile nadwymiarów trzeba przeskoczyć i jaki tłok dobrać.... potem kupujesz tłok i wtedy szlif.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzoza_tom Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Okej. TAK ZROBIĘ. Biorę ten cylinder i heja do tego szlifierza, niech dokładnie pomierzy. Wtedy na pewno powie mi DOKŁADNIE jaki wymiar ma mieć tłok. Ufff dzięki za wyrozumiałość :) To ten mój mechanik to jakiś mało obcykany skoro kazał mi tłok kupić przed pomiarem ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzikzdw Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 najlepiej jeszcze jak będziesz jechał do ślusarza który będzie miał Ci zrobić szlif spisz sobie podwymiary dostępnych tłoków jakie masz tam gdzie będziesz kupował to powinno mu ułatwić sprawę co do dobrania tłoka bo może wyjść tak, że np nie da się zrobić już szlifu i będziesz musiał tulejować albo nowy cylinder.. Poza tym spytaj się czy będzie to szlif z honowaniem jeżeli nie to bym poszukał jakiegoś ślusarza który ci zrobi szlif wraz z honowaniem:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Ważne żeby zrobił dobrze i równo. Samemu można spokojnie zmierzyć jaki tłok kupić.Mierzymy w górnym miejscu na wardze tam powinien być wymiar szlifu który jest aktualnie a potem u dołu cylindra ewentualnie w środku za pomocą miernika. Porównujemy zużycie do następnych nawymiarów. Jeśli nie ma rys w cylindrze to spokojnie możemy brać następny nadwymiar. JEśłi zużycie jest tak duże , że prawie już następny szlif wejdzie to robimy 2 wyżej i luzik. Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAMAHAYZ123 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 niech ci mech zmierzy średnicówką średnice cylindra i niech poda odchyłki jak tuleja bd w dobrym stanie to bierz 50.00 bo wtedy bd miał na więcej tłoków a jak jest duża różnica pomiędzy góra a dołem w średnicy to weź większy zgarnie ci najwyżej więcej :icon_biggrin: Okej. TAK ZROBIĘ. Biorę ten cylinder i heja do tego szlifierza, niech dokładnie pomierzy. Wtedy na pewno powie mi DOKŁADNIE jaki wymiar ma mieć tłok. Ufff dzięki za wyrozumiałość :) To ten mój mechanik to jakiś mało obcykany skoro kazał mi tłok kupić przed pomiarem ;/Bo jemu to lata czy kupisz dobry czy zły :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.