Skocz do zawartości

SZLIF CYLINDRA I DOBÓR TŁOKA


brzoza_tom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Chłopaki mam taki problem: otóż kupiłem niedawno Yamahę DT 80 LC2 i po paru dniach musiałem oddać do mechanika. Części, które musiałem wymienić to korbowód razem z wałem, tłok + pierścienie, simmeringi, łożyska na wał i łożysko igiełkowe. Mój mechanik jest w trakcie składania motoru a mi pozostawił dobór tłoka! Tzn cylinder będzie szlifowany i nie wiem jaki tłok do niego dobrać. Szerokośc starego tłoka to 49,74mm. Jaki mam zamówić tłok??? 50,00mm , 50,25mm czy może 50,50mm?? POMOCY błagam, bo przecież to bardzo ważne a ja dopiero zaczynam przygodę z MOTO!!!

 

Z góry dziękuję wszystkim za POMOC!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błagasz jakbyś był w desperacji :rolleyes: Owszem ważne i jak każda ważna rzecz jest opisane w internecie. Weź cylinder ze sobą do szlifierza, niech pomierzy czy materiał "wyda" (tzn. nie ma dziur, nie jest zbyt zużyty) i wtedy możesz kupować, dać szlifierzom tłok i niech działają.

 

W zamian powiedz mi, skąd masz korbę i jakiej firmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w sumie to powoli staje się desperacją :) Korbowód bardzo ciężko dostać, więc został przełożony od innej Dt-ki, która poszła na części a jest w dobrym stanie. Tamten stary miał luzy wielkie na boki i góra dół tak samo. Powiedz mi jeszcze jak mam ten cylinder 49,80mm i przykładowo oni go zrobią na 50mm to kupując tłok większy np 50,25mm oni go też zeszlifują, tak? Sorry bo to pewnie banalne dla Was a dla mnie zbawienne:-)

Edytowane przez brzoza_tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. Rozumiem już :) Czyli najpierw kupno tłoka (większego od cylindra) a następnie dopasowanie tego tłoka do cylindra (czyli jego szlif) :) No to by się składało w logiczną całość. Dzięki za pomoc, napiszę jak już będzie po całej operacjo w nowym tygodniu! Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. Rozumiem już :) Czyli najpierw kupno tłoka (większego od cylindra) a następnie dopasowanie tego tłoka do cylindra (czyli jego szlif) :) No to by się składało w logiczną całość. Dzięki za pomoc, napiszę jak już będzie po całej operacjo w nowym tygodniu! Pozdrawiam :)

 

NIE :D

 

najpierw powiedz czemu zmiana tłoka ?? miałeś jakiś wybuch silnika, zatarcie czy inne nieplanowane uszkodzenie czy po prostu rutynowa wymiana tłoka bo przestała palić ??

 

w każdym przypadku idź najpierw do kompetentnego szlifierza co ma mikrometr i średnicówkę mikrometryczną, on pomierzy i się spyta co ile jest szlif i wtedy dobierze ci tłok...

 

jeżeli ona jest po zatarciu, lub jakims wybuchu w stylu coś wpadło do cylindra, i jest wżer na gładzi, to dobry fachowiec pomierzy i oceni ile nadwymiarów trzeba przeskoczyć i jaki tłok dobrać....

 

potem kupujesz tłok i wtedy szlif....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. TAK ZROBIĘ. Biorę ten cylinder i heja do tego szlifierza, niech dokładnie pomierzy. Wtedy na pewno powie mi DOKŁADNIE jaki wymiar ma mieć tłok. Ufff dzięki za wyrozumiałość :) To ten mój mechanik to jakiś mało obcykany skoro kazał mi tłok kupić przed pomiarem ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

najlepiej jeszcze jak będziesz jechał do ślusarza który będzie miał Ci zrobić szlif spisz sobie podwymiary dostępnych tłoków jakie masz tam gdzie będziesz kupował to powinno mu ułatwić sprawę co do dobrania tłoka bo może wyjść tak, że np nie da się zrobić już szlifu i będziesz musiał tulejować albo nowy cylinder.. Poza tym spytaj się czy będzie to szlif z honowaniem jeżeli nie to bym poszukał jakiegoś ślusarza który ci zrobi szlif wraz z honowaniem:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne żeby zrobił dobrze i równo. Samemu można spokojnie zmierzyć jaki tłok kupić.

Mierzymy w górnym miejscu na wardze tam powinien być wymiar szlifu który jest aktualnie a potem u dołu cylindra ewentualnie w środku za pomocą miernika. Porównujemy zużycie do następnych nawymiarów. Jeśli nie ma rys w cylindrze to spokojnie możemy brać następny nadwymiar. JEśłi zużycie jest tak duże , że prawie już następny szlif wejdzie to robimy 2 wyżej i luzik.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niech ci mech zmierzy średnicówką średnice cylindra i niech poda odchyłki jak tuleja bd w dobrym stanie to bierz 50.00 bo wtedy bd miał na więcej tłoków a jak jest duża różnica pomiędzy góra a dołem w średnicy to weź większy zgarnie ci najwyżej więcej :icon_biggrin:

 

Okej. TAK ZROBIĘ. Biorę ten cylinder i heja do tego szlifierza, niech dokładnie pomierzy. Wtedy na pewno powie mi DOKŁADNIE jaki wymiar ma mieć tłok. Ufff dzięki za wyrozumiałość :) To ten mój mechanik to jakiś mało obcykany skoro kazał mi tłok kupić przed pomiarem ;/

Bo jemu to lata czy kupisz dobry czy zły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...