marvin_1986 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Cześć wszystkim,W moim świeżo kupionym GPZ-cie uszkodzone jest ładowanie. Po zdjęciu koła magnesowego alternatora okazało się, że dwa "klocki" uzwojenia są przepalone, izolacja drutu uległa praktycznie zwęgleniu. Przed zdjęciem magneta pomiary pokazywały 8V,20V i 22V napięć międzyfazowych przy ok.1500 obr/min. Zamówiłem już nowe uzwojenie. I tu mam pytanie do znawców tematu: co mogło być przyczyną przepalenia się uzwojenia? Nie chciałbym za jakiś czas znowu kupować części bo znowu się przepali... Poziom napięcia przy włączonych światłach wynosił około 13V (a więc za mało). W instalacji nie znalazłem żadnych udziwnień w stylu dodatkowego obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Częstą przyczyną jest stareńki akumulator potrzebujący dużo prądu w czasie ładowania lub trafiony regulator napięcia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Zakładaj i głowy sobie nie zawracaj. Jedyne co możesz zrobić to wyczyść dokładnie połączenia uzwojeń z reglerem. Ewentualnie polutuj na stałe (często się tego nie rozłącza) lub załóż nowe konektory.Usterka występuje z powodu zmęczenia materiału czyli izolacji. Później zwierają się zwoje tworząc skróty i wtedy mocno się nagrzewają. Nie masz na to żadnego wpływu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvin_1986 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Dzięki za odpowiedzi. Czytałem wcześniej na forum o padających alternatorach no i proszę, padło też na mnie. Co do kostki to tak chyba zrobię że polutuję te przewody, w miejscu gdzie ta kostka siedzi zbiera się różny syf. Akumulator ma zaledwie rok i jest w dobrej kondycji, co do regulatora napięcia to również zamówiłem nowy. Mam nadzieję że po zamontowaniu tych części będzie tak jak być powinno. Pozdrawiam! :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Usterka występuje z powodu zmęczenia materiału czyli izolacji. Później zwierają się zwoje tworząc skróty i wtedy mocno się nagrzewają. Nie masz na to żadnego wpływu.Dokładnie tak. Drugą możliwością jest uszkodzenie regulatora i przepalenie uzwojeń prądem z akumulatora.Po co ta powiększona czcionka?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvin_1986 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Po co ta powiększona czcionka? Żeby dobrze się czytało :) Może i faktycznie przesadziłem z wielkością czcionki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.