Skocz do zawartości

Kawasaki GPZ 600R- uszkodzone uzwojenie alternatora.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

W moim świeżo kupionym GPZ-cie uszkodzone jest ładowanie. Po zdjęciu koła magnesowego alternatora okazało się, że dwa "klocki" uzwojenia są przepalone, izolacja drutu uległa praktycznie zwęgleniu. Przed zdjęciem magneta pomiary pokazywały 8V,20V i 22V napięć międzyfazowych przy ok.1500 obr/min. Zamówiłem już nowe uzwojenie. I tu mam pytanie do znawców tematu: co mogło być przyczyną przepalenia się uzwojenia? Nie chciałbym za jakiś czas znowu kupować części bo znowu się przepali...

Poziom napięcia przy włączonych światłach wynosił około 13V (a więc za mało). W instalacji nie znalazłem żadnych udziwnień w stylu dodatkowego obciążenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj i głowy sobie nie zawracaj. Jedyne co możesz zrobić to wyczyść dokładnie połączenia uzwojeń z reglerem. Ewentualnie polutuj na stałe (często się tego nie rozłącza) lub załóż nowe konektory.

Usterka występuje z powodu zmęczenia materiału czyli izolacji. Później zwierają się zwoje tworząc skróty i wtedy mocno się nagrzewają. Nie masz na to żadnego wpływu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Czytałem wcześniej na forum o padających alternatorach no i proszę, padło też na mnie. Co do kostki to tak chyba zrobię że polutuję te przewody, w miejscu gdzie ta kostka siedzi zbiera się różny syf. Akumulator ma zaledwie rok i jest w dobrej kondycji, co do regulatora napięcia to również zamówiłem nowy. Mam nadzieję że po zamontowaniu tych części będzie tak jak być powinno. Pozdrawiam! :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka występuje z powodu zmęczenia materiału czyli izolacji. Później zwierają się zwoje tworząc skróty i wtedy mocno się nagrzewają. Nie masz na to żadnego wpływu.

Dokładnie tak. Drugą możliwością jest uszkodzenie regulatora i przepalenie uzwojeń prądem z akumulatora.

Po co ta powiększona czcionka?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...