Skocz do zawartości

Suzuki Bandit 400 94r


suzukigt80
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, a raczej mój kolega. W motocyklu padł akumulator (w ogóle nie przyjmował prądu). Mimo mojej rady kolega nie wymienił go na nowy tylko jeżdził (odpalał suzuki na "pych"). Po przejechaniu 600 km wymienił go w końcu na nowy, motocykl odpalił na strzała na rozrusznik. Po przejechaniu 40 km napięcie akumulatora wynosiło 8V. Odpalił moto na pycha sprawdziłem miernikiem i wyszło, że nie ma w ogóle ładowania. Wymienił regulator napięcia (od jakiegoś suzuki 400, ten sam silnik co bandit). Po wymianie regulatora ładowanie na obrotach biegu jałowego ma 14.3V przy 5 tyś. obr. 13.1, przy jeszcze wyższych spada poniżej 12.5V. Po jakiś 5 min pracy silnika, regulator jest strasznie gorący, nie da się go dotknąc. Jako, że nie znam się kompletnie na elektronice, proszę was o jakieś rady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIech Twój kolega wykona te pomiary i podaj nam wyniki lub po prostu wymieńcie co należy. Jeśli jakieś wątpliwości to napisz, pomyslimy co z tym fantem zrobić.

KLIK

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIech Twój kolega wykona te pomiary i podaj nam wyniki lub po prostu wymieńcie co należy. Jeśli jakieś wątpliwości to napisz, pomyslimy co z tym fantem zrobić.

KLIK

 

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

 

Przy 6 tyś. obrotów na min. 85V, są jednakowe między każdą fazą.

Przy 2 tyś. obrotów na min. 35V, również jednakowe między każdą fazą.

 

Pomiar rezystancji:

 

Jaki zakres wybrać na mierniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym wyniku myślę, że należy kupić regulator napięcia. Nie zaszkodzi zmierzyć, wybierz tak zwany piszczyk lub pomiar diody.

Regulator kup z takimi samymi wyprowadzeniami ale nie musi być oryginał bo i tak wszystkie są robione w chinach i mają to samo w środku.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka mówi, że ma być minimum 70V przy 5000obr/min na zimnym silniku i żadnych przebić między cewkami. Połowę z tego spełniasz :lalag: Przebicie sprawdzasz piszczykiem albo ohmomierzem ustawionym na 1ohm.

 

o co chodzi z tymi przebiciami?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi z tymi przebiciami?

Czy uzwojenia cewek nie mają połączenia z masą.

Problem stanowią również "skróty" w uzwojeniach czyli uszkodzenia izolacji między zwojami.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy prawidłowo dokonuje pomiaru, ale zrobiłem tak:

Miernik ustawiłem na pozycję "piszczałki" minusową końcówkę miernika do dźwigni zmiany biegów a drugą do każdego z trzech przewodów, nie usłyszałem żadnego "piszczenia" (wcześniej sprawdzałem działa na funkcja w mierniku). Drugi pomiar wykonałem tak samo jak wyżej z tą róznicą, że przełączyłem miernik na ohmy, nie pamiętam jaki zakres to pojawił się na wyświetlaczu miernika wynik 2325.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...