suzukigt80 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Witam. Mam problem, a raczej mój kolega. W motocyklu padł akumulator (w ogóle nie przyjmował prądu). Mimo mojej rady kolega nie wymienił go na nowy tylko jeżdził (odpalał suzuki na "pych"). Po przejechaniu 600 km wymienił go w końcu na nowy, motocykl odpalił na strzała na rozrusznik. Po przejechaniu 40 km napięcie akumulatora wynosiło 8V. Odpalił moto na pycha sprawdziłem miernikiem i wyszło, że nie ma w ogóle ładowania. Wymienił regulator napięcia (od jakiegoś suzuki 400, ten sam silnik co bandit). Po wymianie regulatora ładowanie na obrotach biegu jałowego ma 14.3V przy 5 tyś. obr. 13.1, przy jeszcze wyższych spada poniżej 12.5V. Po jakiś 5 min pracy silnika, regulator jest strasznie gorący, nie da się go dotknąc. Jako, że nie znam się kompletnie na elektronice, proszę was o jakieś rady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 NIech Twój kolega wykona te pomiary i podaj nam wyniki lub po prostu wymieńcie co należy. Jeśli jakieś wątpliwości to napisz, pomyslimy co z tym fantem zrobić.KLIK Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzukigt80 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 NIech Twój kolega wykona te pomiary i podaj nam wyniki lub po prostu wymieńcie co należy. Jeśli jakieś wątpliwości to napisz, pomyslimy co z tym fantem zrobić.KLIK Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego: Przy 6 tyś. obrotów na min. 85V, są jednakowe między każdą fazą.Przy 2 tyś. obrotów na min. 35V, również jednakowe między każdą fazą. Pomiar rezystancji: Jaki zakres wybrać na mierniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Po tym wyniku myślę, że należy kupić regulator napięcia. Nie zaszkodzi zmierzyć, wybierz tak zwany piszczyk lub pomiar diody.Regulator kup z takimi samymi wyprowadzeniami ale nie musi być oryginał bo i tak wszystkie są robione w chinach i mają to samo w środku. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Serwisówka mówi, że ma być minimum 70V przy 5000obr/min na zimnym silniku i żadnych przebić między cewkami. Połowę z tego spełniasz :lalag: Przebicie sprawdzasz piszczykiem albo ohmomierzem ustawionym na 1ohm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Serwisówka mówi, że ma być minimum 70V przy 5000obr/min na zimnym silniku i żadnych przebić między cewkami. Połowę z tego spełniasz :lalag: Przebicie sprawdzasz piszczykiem albo ohmomierzem ustawionym na 1ohm. o co chodzi z tymi przebiciami? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 (edytowane) o co chodzi z tymi przebiciami?Czy uzwojenia cewek nie mają połączenia z masą.Problem stanowią również "skróty" w uzwojeniach czyli uszkodzenia izolacji między zwojami. Edytowane 13 Czerwca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ja bym jeszcze sprawdzil, czy kolega nie zarznal nowego aku, jezdzac z uszkodzonym reglerem. Podlaczcie jakis inny akus i pomierzcie wszystko na nowo.Aczkolwiek wyglada mi to na wadliwy "nowy" regler... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzukigt80 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Nie wiem czy prawidłowo dokonuje pomiaru, ale zrobiłem tak:Miernik ustawiłem na pozycję "piszczałki" minusową końcówkę miernika do dźwigni zmiany biegów a drugą do każdego z trzech przewodów, nie usłyszałem żadnego "piszczenia" (wcześniej sprawdzałem działa na funkcja w mierniku). Drugi pomiar wykonałem tak samo jak wyżej z tą róznicą, że przełączyłem miernik na ohmy, nie pamiętam jaki zakres to pojawił się na wyświetlaczu miernika wynik 2325. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_gsf400 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 regulator gasuje od Suzuki GS 500, GSX 600 ,GSF 600 400 250 Bandit, VS 600 750 800 ,VX 800 ,SV 650 1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.