Skocz do zawartości

Suzuki Tl1000s dziwne obiawy przy napedzie


bubuss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy na forum alechcialem zadać pytanie może ktoś miał podobny obiaw i mi doradzi co może być przyczyną.

A mianowicie wczoraj wróciłem motocyklem z przejazdzki i pod domem zabserwowałem takie jakiś dzwiek jakby strzelał łancuch przy małej zebatce. Zgasilem motor wziołem na luz i pchałem go i było takie cykliczne pstryk jakby łańcuch w jednym miejscu na siłe przeskakiwał na małej zebatce. jak pchałem motor do tyłu czasem dzwiek sie ukazywał na tylnej.A i jeszcze motocykl mam dopiero miesiac to nowy zakup i nie wiem czy ktos nie zrobił mnie w balon skracajac o ogniwo łańcuch słyszałem o takich przypadkach.

Bo chyba nie daj boże że jest to łożysko na wałku zdawczym ale łożysko to by raczej churgotało czy szumiało a nie cyklicznie strzelało. Łańcuch jest w połowie naciągu.

Możecie doradzić co może być

a i jeszcze znacie w warszawie kogoś kto znasie na V-kach z wtryskiem żeby zrobił przegląd i sprawdził czy z wtryskiem jest wszystko oki ??

w załączeniu moja Suzi :-))

post-28553-0-18973800-1305613104_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy łańcuch nie jest czasem nie równo wyciągnięty i czy któreś ogniwo nie chodzi ciężko (tzn. nie jest zbyt mocno zakute lub zapieczone).

Dopiero po miesiącu zauważyłeś ten objaw, nie naciągałeś ostatnio łańcucha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dopiero wczoraj zauwazylem wczesniej bylo to taklie delikatne i mowilem sobie a lancuch pyka w poprzednim czesto pykal. A wczoraj po intesywnej jezdzie jak wrocile to dopiero to zauwazylem. Moze sie ogniwo faktycznie ktores zapiekło musze dzis zerknac bo olej nigdzie nie leci wiec i nie ma szumu dzwieku łożyska wiec może to tylko ten łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylnej jest dobry przedniej nie wiem nie zdejmowalem dekla jeszcze. Czyszczenia umnie lancucha nie bylo po kupnie nasmarowalem go smarem. naciag eydaje mi sie dosc sztywny ugina mi sie tak 1cm moze 1,5 cm na bocznej stopceale to tak przy mocnym przycisnieciu go. Zastanawiam sie czy go nie zdjac i wd-40 nie potraktowac tak spolidnie i pozniej nasmarowac jeszcze raz. chyba ze nie jest zakuty to zdjac i w parafinie wymoczyc lub innym srodku co czysci zabrudzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Na początek poluzuj łańcuch, bo tego co piszesz to jest za bardzo naciągnięty i chyba szkoda by było wymieniać łożysko wałka zdawczego :sad: . Następnie umyj i nasmaruj i zobacz jak jest, ale pewnie jest nierówno wyciągnięty=wymiana zestawu. I nie pryskaj na niego WD-40 .

 

 

Pozdrawiam! :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhy tak zrobie a nie wiesz czy jest moze nafta w arezolu teraz tyle jest wynalazkow moze i to wynalezli bo chcialem go umyc z zabrudzen bez sciagania

 

 

Ściągać go nie musisz, ew. można odkręcić plastikową osłonę łańcuch, wtedy jest wygodniej myć. Ja używam nafty i jest OK, Tobie też polecam. Kup taką normalną w butelce i do dzieła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy go nie zdjac i wd-40 nie potraktowac tak spolidnie i pozniej nasmarowac jeszcze raz.

 

Po takim potraktowaniu bedziesz mial naped do wymiany...

 

Sprawdz luz lancucha, jesli jest 1-1,5cm to jest to za malo. Po ustawieniu prawidlowego luzu przepchnij metr i zobacz czy luz jest taki sam, czy sie zwiekszyl/zmniejszyl. Jesli tak to znaczy ze jest nierowno wyciagniety i naped jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruby pędzel o szerokosci 2-3 cm, kawałek pojemnika (np. po butelce PET), nafta i czyścisz. Na koniec wycierasz do sucha szmata i masz piękny łańcuch, który możesz ocenić czy jeszcze pojeździ czy na złom. O czyszczeniu łańcucha WD40 zapomnij. Po czyszczeniu możesz nasmarować (najlepiej to po jeździe).

 

Luz łańcucha mierz jak koledzy piszą wyżej - w kilku przypadkowych położeniach tylnego koła. Lepiej by łańcuch miał z lekka większy luz niż był zbyt napięty.

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak zrobie wielkie dzieki za info i pomoc

ale z moim szczesciem pewnie łancuch do wymiany ale zobaczymy czas wyjasnie wszystko

w czwartek zabieram sie za robote

A i czy moze znacie kogos od V-ke w Warszawie lub w okolicach Mińska Mazowieckiego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam jeszcze takie pytanie w sprawie napedu nie zdazylem go pomierzyc z luzami czy sa rowne

ale po odkreceniu dekla na skrzyni biegow i dostaniu siue do zebatki. odkrecilem popychacz sprzegła odkrecilem srube mocujaca zebatkie łącznie z zabezpieczajaca. poprzepychalem motor i to strzelanie po ponownym skreceniu ustalo jak myslicie moglo pomoc poluzowanie zebatki i łańcuch ruszyl do sprawnosci czy raczej to bylo cos innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...