Skocz do zawartości

zakrety


oil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zależy od konfiguracji toru w danym miejscu

 

Generalnie postrzegając sytuację jako jeden zakręt po i przed prostą i zakręt wymaga zwolnienia to wchodze na hamulcu.

 

Niemniej generalizowanie do niczego nie prowadzi.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba uwaząc bo mimo dużej siły na kierownicy, a więc wykładnika przyczepności przodu, łatwo o nagły odjazd koła.

 

Ale to również generalizowanie.

Bo wejść mozna na heblu dla wytracania prędkości i trzymania kompresji przodu lub dla samego trzymania tej kompresjii. Siły też sa inne wtedy.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis jezdzilem tez trenowalem stoppie ale potem trasa i strasznie mnie buja kiedy wybiore nieodpowiedni momet hamowania w winklu,jakby prostowalo mi stery. moze za twarde lagi ustawilem.h*j wie.

Edytowane przez oil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% buja Cię w m omencie nagłego odpuszczenia przedniego hebla zanim osiągniesz złożenie które gwaranyuje kompresję przodu.

Niektórzy pomagają sobie z tym przesadnym tłumieniem na odbiciu. Ale to błąd który może się źle skończyć gdy naprawde wzrasta prędkość w zakręcie.

To co wybaczone jest przy 60km/h na Radomiu nie bedzie wybaczone np na Slovakii przy 170km/h

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz czuć co się dzieje z widelcem w zakręcie. Odpuszczasz w miarę kompresji przez siłę odśrodkową.

Na początku to nie jest proste.

Dlatego tor jest najlepszy. Masz powtazalność zakrętu i można wnosić poprawki.

 

Oczywiście odpuszczasz progresywnie. Nigdy puszczając na 100%

 

hamulec traktuj jak manetkę gazu tylko w drugą strone działajacą. Hamulec to nie użądzenie zero-jedynkowe. Tobardzo precyzyjny i dozowalny przyżąt.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widelec jakby zaczynal falowac,dostaje tak jakby malego shimmy,prostuje sie maszyna i znow musze sie klasc wkladajac w to o wiele wiecej pracy,kilka razy bylo danger...jak kupie kombinezon to wpadne polatac z wami,mysle z na nastepny sezon bede w pelni wyposarzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy hamowaniu mocno obciążasz kierownicę to będą podobne skutki. Blokujesz ruchy precesyjne kierownicy i zaczyna poszarpywać jak przy shimmie.

 

Prostuje się bo nie do końca jesteś świadom sił na kierownicy i ich zmian przy hamowaniu i bez niego.

 

Dlatego wazne jest trzymać siłę na wewnetrznej ręce a nie zdejmować jej zewnętrzną.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna reka ciagne druga dopycham taka technika mi weszla w krew.jak lecialem z koszalina do mielna chapalem kolumne aut jakies 5 moze 6 szeroko rozstawione,przed nimi kawalek czystego pola nawierzchni w(oddali) traktor nie wziolem pod uwage wielu czynnikow i ostre hamowanie zeby nie wyjeba.. w tyl ciagnika,i tez jakby shimmy,hamowalem z 240 kilku do 25 na godzine w moze 150 230 metrow,jesli dobrze ocenilem odleglosc,bylo cieplo zapachnialo ziemią.

Edytowane przez oil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś próbowałem zejść na łokieć, kurcze to naprawdę jest ciężkie.

Zabrakło mi może z 10cm.

Bo TL jest długi. Ja też nawet nie mogę zgiąć wewnętrznego łokcia, żeby go wychylić do wnętrza zakrętu i wychodzę bardziej barkiem.

Z kolei ten pan ma wyj**ane na wszystkie problemy ze złożeniami

40283.jpg

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oil, to własnie wynik blokowania kierownicy przy hamowaniu.

 

Siły należy sie starać trzymać zawsze wewnetrzną ręką w zakręcie. Zewnętrzna ma być swobodna. Daje to lepszy obraz przyczepności przedniego koła.

 

Rozmawiając o technice jazdy i jej trningu mam wyłacznie na mysli jazdę torową.

Na analizowanie sytuacji na drodze w deszczu, po noci miedzy samochodami na dziurawej drodze to szkoda czasu.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumam,z toru mozna jedenak wiele wniesc na droge.mimo wszystko zastosuje twoje rady i dzieki za nie.ide w kime kolego na 4 30 do pracy lece.mam nadzieje na spotkanie w nastepnym sezonie.chyba ze w tym jeszcze na wybzerzu bedziecie jakos.moze pogoda dopisze.

Edytowane przez oil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...