lukaszt Opublikowano 20 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2004 Czesc Mam pytanie. W mojej 251 mam zalozona mniejsza zebatke zdawcza przez co moto jest wolniejsze, ale mocniejsze - wiadomo. Czy jednak przez to, ze na tych samych obrotach osiaga mniejsze predkosci oznacza w takim razie, ze bedzie wiecej spalac na setke? Bo niby logicznie tak powinno byc, ale znowu z drugiej strony silnik na mniejszej zebatce jest mniej obiciazony... Co o tym myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 20 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2004 Jedno nie wynika z drugiego (chyba). Zamiast jechac np. na czwartym biegu(na zwyklej zebatce) , to jedziesz na piatce (na mniejszej zebatce) i masz takie same obroty przy tej samej predkosci. No chyba ze wyciskasz v-max to wtedy chyba ma znaczenie :D Ale to tylko czysto teoretyczne spojrzenie na sprawe :D a jak jest na prawde to nie wiem :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 20 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2004 niekoniecznie, w pewnych przypadkach bedzie palil mniej bo silnik jest mniej obciazony.... wyczuwalnie sie przyspieszenie zmienilo? biegi niesom za ktotkie? Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszt Opublikowano 20 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2004 nie wiem jak sie ma teraz przyspieszenie odnosnie do oryginalu, bo etke kupilem z taka zebatka, ale w zestawie dostalem jeszcze te oryginalna i zastanawiam sie czy jest sens to zamieniac na 4 przy 70 km/h mam 4 tys obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 21 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2004 dociagasz na 4 do 100km/h? Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszt Opublikowano 21 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2004 tym pytaniem podkusiles mnie, zeby sprawdzic... z leciutkiej gorki na 4 szedlem kolo 95km/h i spokojnie ecia poszla by ze sto nawet po prostej tylko juz jej nie chcialem zylowac, bo juz zaczela podchodzic pod 7 tys obrotow, wiec dalem jej spokoj, ale mysle, ze dociagnelaby bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SizeeR Opublikowano 21 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2004 cos malo mi sie wydaje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 21 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2004 jak to pisali inni - zalezy wswzystko od predkosci jakimi jezdzisz - jesli na orginalnej zebatce mialbys szuflowac 4 - 5 bieg to lepiej dac mniejsza, a jesli jezdzisz ogolnie szybko to lepiej zalozyc orginala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 21 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2004 mi tez sie wydaje zamalo, sprawdziles ile ona ma zembow? mozesz zawsze zalozyc o zab wiekrzom.... ja chce kupic 17 i 18 zembowom i zobaczyc ktora bedzie najleprza Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszt Opublikowano 21 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2004 wlasnie nie sprawdzalem i chyba nie bede sprawdzal, bo tak jak mowi billy wole jezdzic mniejszymi predkosciami na wyzszym biegu - na V przy ok 80 -85 km/h mam 4 tys/obr, no chyba, ze ma mi sie to przelozyc na wieksze spalanie... Jakie obroty macie na przyklad na IV przy 70 km/h? Mam te oryginalna zebatke 21 zebow, ale na takiej to chyba bedzie sie wolniej zbierala i wachlowania IV i V nie unikne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 21 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2004 Ja niedawno przełożyłem zębatkę w mojej maszynie. Miałem 20 zębową (fabrycznie w 250 była 19), przeskoczyłem od razu na 18z. Wrażenia rewelacyjne. Niemal na każde wzniesienie wjeżdżam teraz na piątce, pod warunkiem trzymania obrotów nie mniejszych niż 4 tys/minr. To i tak nieźle bo na 20z poniżej tych 4 tys obr trudno było utrzymać prędkość na płaskiej drodze! Nie mówiąc o jeździe pod wiatr albo z pasażerką. Co najciekawsze: zużycie paliwa SPADŁO o ok 0,5 l / 100 km. Też byłem zaskoczony, ale wygląda na to, że wcześniej wrzucane wyższe biegi dają taki właśnie efekt. U Ciebie obroty chyba jednak są za wysokie. Duże ETZ powinny jeździć na piątym biegu 90 km/h przy 4 tys obr/min. Wtedy mamy najlepszy kompromis między przyspieszenem, prędkością maksymalną i zużyciem paliwa. Zdejmij prawy dekiel (to tylko 4 śruby, przy okazji zmień je od razu na takie z łbem imbusowym) i policz zęby. Przy okazji zajrzysz na łańcuch - może smarowanie się przyda, czy nie masz popękanych ogniw. Zerwanie łańcucha w MZ to murowane spotkanie z Matką Ziemią!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszt Opublikowano 21 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2004 dzieki Zbyhoo! wyglada na to, ze ja mam pewnie jakas malusiom... zdejme jutro ten dekiel, ktory juz wlasnie ma sruby z lbami imbusowymi i policze te zeby na V biegu 90km/h to mam zdaje sie przy troche powyzej 4 tys/obr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SizeeR Opublikowano 22 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2004 Zbyhoo czy sie lekko nie machnales? Ja w swojej 251 mam oryginalna zebatke z przodu i przy 4 tys obr/min mam 85 km/h. Tak tez mozna odczytac z wykersu w "Jezdze Motocyklem MZ". Zadna ecia na oryginalnym przelozeniu nie bedzie miala 90 km/h przy 4 tys obrotow. Czyli jak zaloze zebatke o zabek mniejsza to 85 km/h bede mial przy 4200 obr/min. Ktos kiedys na PRM chyba napisal ze w mz'tce jeden zabek mniej na zebatce zdawczej to +200 obrotow na silniku w stosunku do oryginalnej. Poprawcie mnie jak sie myle :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 22 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2004 Napisałem "powinny" w sensie wygody eksploatacji i optymalnego wykorzystania silnika w jeździe turystycznej, a nie w sensie opisywania fabrycznego przełożenia. Ale skoro u Ciebie na oryginalnej zębatce MZ 251 jedzie 85 km/h na piątce przy 4 tys obr/min to jednak 251 ma krótsze przełożenie piątego biegu niż 250. Ja mam na mniejszej o 1 ząb zębatce zdawczej równe 90 km/h przy 4 tys obr. Czyli na oryg. 19z miałbym ok. 3800 obr/min przy 90/h. Zatem przy 4 tys może ok 93 km/h, a w Twojej 251 4 tys to 85 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SizeeR Opublikowano 22 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2004 :buttrock: Dalej cos nie tak...Zbyhoo wg wykresu predkosci jaka powinna byc na wybranym biegu i obrotow, wlasnie MZ 250 fabrycznie ma miec 85km/h przy 4tys obr/min :D Wiec albo licznik ci zle chodzi albo cos masz pomieszane z przelozeniami, zebatkami :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.