Skocz do zawartości

mniejsza zebatka = wieksze spalanie na 100km?


lukaszt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Mam pytanie. W mojej 251 mam zalozona mniejsza zebatke zdawcza przez co moto jest wolniejsze, ale mocniejsze - wiadomo. Czy jednak przez to, ze na tych samych obrotach osiaga mniejsze predkosci oznacza w takim razie, ze bedzie wiecej spalac na setke? Bo niby logicznie tak powinno byc, ale znowu z drugiej strony silnik na mniejszej zebatce jest mniej obiciazony... Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno nie wynika z drugiego (chyba). Zamiast jechac np. na czwartym biegu(na zwyklej zebatce) , to jedziesz na piatce (na mniejszej zebatce) i masz takie same obroty przy tej samej predkosci. No chyba ze wyciskasz v-max to wtedy chyba ma znaczenie :D Ale to tylko czysto teoretyczne spojrzenie na sprawe :D a jak jest na prawde to nie wiem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym pytaniem podkusiles mnie, zeby sprawdzic...

 

z leciutkiej gorki na 4 szedlem kolo 95km/h i spokojnie ecia poszla by ze sto nawet po prostej tylko juz jej nie chcialem zylowac, bo juz zaczela podchodzic pod 7 tys obrotow, wiec dalem jej spokoj, ale mysle, ze dociagnelaby bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie nie sprawdzalem i chyba nie bede sprawdzal, bo tak jak mowi billy wole jezdzic mniejszymi predkosciami na wyzszym biegu - na V przy ok 80 -85 km/h mam 4 tys/obr, no chyba, ze ma mi sie to przelozyc na wieksze spalanie...

 

Jakie obroty macie na przyklad na IV przy 70 km/h?

 

Mam te oryginalna zebatke 21 zebow, ale na takiej to chyba bedzie sie wolniej zbierala i wachlowania IV i V nie unikne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno przełożyłem zębatkę w mojej maszynie. Miałem 20 zębową (fabrycznie w 250 była 19), przeskoczyłem od razu na 18z. Wrażenia rewelacyjne. Niemal na każde wzniesienie wjeżdżam teraz na piątce, pod warunkiem trzymania obrotów nie mniejszych niż 4 tys/minr. To i tak nieźle bo na 20z poniżej tych 4 tys obr trudno było utrzymać prędkość na płaskiej drodze! Nie mówiąc o jeździe pod wiatr albo z pasażerką. Co najciekawsze: zużycie paliwa SPADŁO o ok 0,5 l / 100 km. Też byłem zaskoczony, ale wygląda na to, że wcześniej wrzucane wyższe biegi dają taki właśnie efekt.

U Ciebie obroty chyba jednak są za wysokie. Duże ETZ powinny jeździć na piątym biegu 90 km/h przy 4 tys obr/min. Wtedy mamy najlepszy kompromis między przyspieszenem, prędkością maksymalną i zużyciem paliwa. Zdejmij prawy dekiel (to tylko 4 śruby, przy okazji zmień je od razu na takie z łbem imbusowym) i policz zęby. Przy okazji zajrzysz na łańcuch - może smarowanie się przyda, czy nie masz popękanych ogniw. Zerwanie łańcucha w MZ to murowane spotkanie z Matką Ziemią!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyhoo czy sie lekko nie machnales? Ja w swojej 251 mam oryginalna zebatke z przodu i przy 4 tys obr/min mam 85 km/h. Tak tez mozna odczytac z wykersu w "Jezdze Motocyklem MZ". Zadna ecia na oryginalnym przelozeniu nie bedzie miala 90 km/h przy 4 tys obrotow. Czyli jak zaloze zebatke o zabek mniejsza to 85 km/h bede mial przy 4200 obr/min. Ktos kiedys na PRM chyba napisal ze w mz'tce jeden zabek mniej na zebatce zdawczej to +200 obrotow na silniku w stosunku do oryginalnej. Poprawcie mnie jak sie myle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "powinny" w sensie wygody eksploatacji i optymalnego wykorzystania silnika w jeździe turystycznej, a nie w sensie opisywania fabrycznego przełożenia. Ale skoro u Ciebie na oryginalnej zębatce MZ 251 jedzie 85 km/h na piątce przy 4 tys obr/min to jednak 251 ma krótsze przełożenie piątego biegu niż 250. Ja mam na mniejszej o 1 ząb zębatce zdawczej równe 90 km/h przy 4 tys obr. Czyli na oryg. 19z miałbym ok. 3800 obr/min przy 90/h. Zatem przy 4 tys może ok 93 km/h, a w Twojej 251 4 tys to 85 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...