kivi Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Tak dodam, że w samochodzie-tez należy stosować międzygazy przy redukcji...Ale o tym się nie mówi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Tak dodam, że w samochodzie-tez należy stosować międzygazy przy redukcji... masz jakieś uzasadnienie tej teorii - biorąc pod uwagę fakt, że od lat w zasadzie nie ma samochodowych skrzyń bez synchronizatorów?i niby dlaczego "się nie mówi"?jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 uzasadniam:1.spróbuj w aucie tylnonapędowym na śliskiej nawierzchni zredukować bieg z 3 na 2.Jak nie dasz międzygazu to zablokujesz koła. Może to miec fundamentalne znaczenie na przykład podczas wyprzedzania w deszczu, zamiast sprawnie wyprzedzac, będziesz musiał walczyć ze stającym bokiem autem.2.Po coś jest międzygaz, bo fabrycznie jest zastosowany w skrzyniach DSG Volkswagena, wyraźnie słychać, ze komputer sam daje miedzygaz w czasie redukcji.A czemu sie nie mówi? bo do prowadzenia wozu nie przykłada się wagi-po prostu się jedzie-często bezmyślnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Jemu chyba chodzilo o stare samochody ciezarowe typu star i jelcz... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 (edytowane) Jemu chyba chodzilo o stare samochody ciezarowe typu star i jelcz... :icon_mrgreen:syrena 101:) moze to Panom cokolwiek rozjaśni: sadzisz, że pan w porsche coś nie tak robi bądź nie czytuje FM? Edytowane 1 Maja 2011 przez kivi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Rozumiem ze na codzien jezdzisz takim samochodem i w ten sam sposob go uzytkujesz. :icon_mrgreen: P.S.Pod uwage trzeba tez wziac jaki rodzaj skrzyni jest zamontowany w tym aucie, bo na pewno z seria to nie wiele ma wspolengo. A teraz dla przykladu wezmy bolid formuly 1 i co tez wykonuja miedzygaz przy redukcji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 (edytowane) Rozumiem ze na codzien jezdzisz takim samochodem i w ten sam sposob go uzytkujesz. :icon_mrgreen: P.S.Pod uwage trzeba tez wziac jaki rodzaj skrzyni jest zamontowany w tym aucie, bo na pewno z seria to nie wiele ma wspolengo.To jest skrzynia kłowa -raczej chodzi mi o to po co są te międzygazy-po to żeby nie zblokować tylnych kół przy hamowaniach.W moim wyścigowym nissanie mam taką skrzynię firmy PPG:) Edytowane 1 Maja 2011 przez kivi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 nic. nie jeżdżę carrerąjaki odsetek na drogach masz nowych (no, powiedzmy - w miarę nowych) samochodów tylnonapędowych? ostatnio chyba nawet bmw się wycofuje, ostatni bastioni teraz wracam do pytania: jaki jest sens stosowania międzygazu w typowej puszce średniej klasy (podpowiem, bo może nie dociera: przednionapędowej, ze zsynchronizowaną skrzynią?)jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 A po co DSG to robi samo?bezcelowo i chwyt marketingowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Szczegolnie w zakorkowanej od rano do wieczora Warszawie. :icon_mrgreen: To ty twierdzisz ze DSG ma zamontowany miedzygaz, ja niczego takiego jezdzac z ta skrzynia nie stwierdzilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 wpisz sobie w google " dsg międzygaz" i sobie przeczytaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Faktycznie stosuja sterowany elektronicznie miedzygaz, ale przede wszystkim z ponizszych powodow:Do mniejszych wad większości skrzyń dwusprzęgłowych niewyposażonych w automatyczny tryb sportowy należy także zaliczyć niedopracowany program gwałtownej redukcji biegu (kickdown). Czasem okazuje się on zbyt ospały. Potęgowane jest to często przez potrzebę przełączania biegów znajdujących się na tym samym wałku, a co za tym idzie – pewną zwłokę.http://autokult.pl/2011/03/21/skrzynie-dwusprzeglowe-zalety-i-wady-skrzynie-biegow Za sterowaniem stoją więc skomplikowane układy elektroniczne dzięki którym czas automatycznej zmiany kolejnych biegów zajmuje od 300 do 500 milisekund. Układ sterowania radzi sobie nieco gorzej w przypadku redukcji biegu np. podczas wyprzedzania – gwałtownego wciśnięcia pedału gazu – w skrzyni biernej następuje wyzębienie pary kół przygotowanego biegu wyższego i zazębienie pary kół biegu niższego z automatycznym międzygazem w celu wyrównania prędkości obrotowych, co trwa zazwyczaj do 900 milisekund. Moc oddawana jest najczęściej na wspólny wałek główny. Już niebawem przedstawimy Wam różnice w poszczególnych rozwiązaniach czołowych producentów.http://autokult.pl/2011/03/12/skrzynia-dwusprzeglowa-%E2%80%93-podstawy-skrzynie-biegow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 1. Międzygaz w cywilnych autach jest trudny do wykonania, ze względu na konfiguracje pedałów i ruchy jakie stopami należy wykonać - na moto jest dużo ławtwiej 2. W F1 oraz DSG jest automatyczny międzygaz - cytat z wikipedii:"Downshifting is similar to upshifting but in reverse order, and is slower, at 600 milliseconds, due to the engine ECU needing to 'blip' the throttle, so that the engine crankshaft speed can match the appropriate gear shaft speed.[2][4] The car's computer senses the car slowing down, or more power required (during acceleration), and thus engages a lower gear on the shaft not in use, and then completes the downshift." W wolnym tłumaczeniu pogrubionego tekstu: "...komputer musi uderzyć/trącić w gaz..." 3. Próbowałem jeździć FWD (przedni napęd) z międzygazem i co stwierdziłem:- redukcja biegu bardzo płynna, bez szarpnięcia- hamowanie i redukcja jednocześnie jest bardzo trudna - patrz pkt.1- ten sam efekt otrzymasz (płynnej zmiany) puszczając powoli pedał gazu. 4. Dlaczego nikt nie stosuje międzygazu w cywilnych autach - auto stało się takim samym przedmiotem jak szczoteczka do zębów - proste i nieskomplikowane w użyciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Przeciez po to wymyslono synchorniczne skrzynie aby nie trzeba bylo sie meczyc z miedzygazem i mozna bylo sobie swobodnie zmieniac biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Przeciez po to wymyslono synchorniczne skrzynie aby nie trzeba bylo sie meczyc z miedzygazem i mozna bylo sobie swobodnie zmieniac biegi.w gore może i tak, ale redukcja na przykład przy 100 km/h z piątki na trójkę musi się odbyć z szarpnięciem, bo silnik z 2000 obrotów musi wejść na powiedzmy 5000.A jak gazem podkręcisz silnik w czasie sprzęglenia na powiedzmy 4500 to operacja odbędzie się płynnie i bez szarpnięcia.Ale fakt w życiu mało to przydatne bo można sobie hamować na "luzie" i tak dojeżdżać do skrzyżowań czy zakrętów, potem dac adekwatny bieg i tak się katulać. Ale z dobrą jazdą to ma niewiele wspólnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.