murgal Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Witam, Naczytałem się o redukcji wiele tematów, ale nadal mam pytanie, mianowicie chcę szybko zwolnić z 6 do 2, i aby poprawnie zmieniać biegi muszę wykonać operacje:-Sprzęgło-zwiekszenie obrotów-bieg niżej-puszczam sprzęgło I tak każdy bieg? Nie można tego zrobić tak: -Sprzęgło-zwiększenie obrotów-bieg niżej(motocykl zwalnia, obroty też)-zwiekszenie obrotów-bieg niżej(motocykl zwalnia pod wpływem hamowania, obroty też)-zwiekszenie obrotów(motocykl zwalnia pod wpływem hamowania, obroty też)itd...-i dopiero puszczam sprzęgło przy odpowiednim biegu Nie można tego tak wykonać? Jest szybciej niż cały czas puszczać sprzęgło itd. Pozdrawiam i proszę o informację ;) Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oil Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 ja jak zmnieniam w dol robie to automatycznie jesli mam z 6 na 2 bieg zejsc wciskam sprzeglo i redukuje do 2 biegu odrazu jednoczesnie wychamowojac moto do wymaganej predkosci.moze zle alee jest szybko i skutecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Nie natychmiast, lecz gdy dość szybko chce zmniejszyć prędkość (np. przed niebezpieczeństwem na drodzę) ciężko jest wykonać po kolei czynności związane ze zmianą biegów z międzygazem w tak krótkim czasie, a jeśli odejmę od tego wysprzęglanie to jest dość szybko, a trzasków w skrzyni nie ma. Więc można tak robić jak opisałem powyżej, czy nie? Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Jasne ze mozna, jezeli robisz to umiejetnie skrzyni nic nie grozi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@rtas Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) Ja redukuje biegi tylko używając sprzęgła, bez międzygazu. Ale po każdym zbiciu biegu o jeden w dół puszczam sprzęgło. Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez B@rtas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Bo brakuje ci jeszcze kunsztu jezdzieckiego. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) Bo brakuje ci jeszcze kunsztu jezdzieckiego. :icon_mrgreen: Między gaz nie jest wymaganą techniką jazdy, lecz raczej ułatwieniem :P murgal, No i tak jest poprawnie. Gdy wciśniesz sprzęgło, to mogę się założyć, że nie uda Ci się zejść wszystkich czterech czy pięciu biegów bez puszczenia go i ponownego wciśnięcia :) Wynika to z budowy sprzęgła w motorze. Poza tym, jak nabierzesz wprawy, to to puszczanie sprzęgła i wciśnięcie go ponownie naprawdę zabierze mało czasu, więc wiele byś tutaj nie zyskał. Po 1-2 sezonach, jak będziesz sobie ćwiczył między gaz to okaże się, że robisz to automatycznie, w krótkim okresie czasu :) Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez Blood Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Dzięki ;) Dziś robiąc 60km po mieście już wchodzi to w nawyk powoli :) Pozdr! Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Do czasu.... No potem to właściwie robi się już automatycznie, gorzej jak ktoś sobie takiego nawyku nie wyrobi w odpowiednim czasie ... Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) Między gaz nie jest wymaganą techniką jazdy, lecz raczej ułatwieniem :P to zrób szybką redukcję w doprężonej mocnej v-ce. To że się da bez międzygazów to nie znaczy że się tak robić powinno. Bez sprawnych hamulcy też da się jeździć, ale czy to sprawna i bezpieczna jazda będzie. To że trzeba stosować międzygaz jest sprawą oczywistą i bezdyskusyjną. Uważam że nalezałoby się skupić na tym jak to robić prawidłowo, a nie czy to robić. Bo to tak samo absurdalna dyskusja będzie jak ta z gatunku czy ktoś stosuje przeciwskręt czy nie. Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) Ja akurat nie podważam tego czy między gaz trzeba stosować czy nie - jak ktoś tego nie robi, to sobie po prostu częściej sprzęgło będzie wymieniał albo mu się po prostu obiad poukłada przy redukcji na wysokich obrotach. Chodzi mi raczej o to, że część osób nawet nie wie, że takie coś istnieje. Niestety w wielu szkołach uczy się tylko i wyłącznie jazdy pod egzamin, a potem taki zadowolony z tego, że ma prawko wyjeżdża na ulicę i ma pierwszy szlif po 10 minutach jazdy, a co tu dopiero mówić o poprawnej technice jazdy. Ba! Mi nawet instruktor mówił, że te dwie rzeczy to nie jakaś technika jazdy, tylko to powinien być chleb codzienny dla każdego motocyklisty, a nie 'wyższa szkoła jazdy'. Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez Blood Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) Do czasu.... Przy jakim stylu jazdy ? to zrób szybką redukcję w doprężonej mocnej v-ce. Pomijam juz fakt, ze nie kazdy jezdzi V- ka czy motocyklem o duzem stopniu sprezania To że się da bez międzygazów to nie znaczy że się tak robić powinno. Mnie by bardziej ciekawilo kto powiedzial, ze powinno sie jezdzic z miedzygazem ? To że trzeba stosować międzygaz jest sprawą oczywistą i bezdyskusyjną. Powiedzial Jarzabek ? I w jakich okolicznosciach ? Nawet jak sie ma Antihopping ? :crossy: Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Bezdyskusyjne to takie o których się nie dyskutuje.Dziękuję. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 A Ks znów równa w dół, bo wtedy mniej go boli niemiecka jazda spacerowa, powyżej której nie wyskoczy nigdy.Czemu w Niemczech stopniuje się prawo jazdy na motocykl? Bo szkoły nie mają placów manewrowych i uczą na ulicy, parkingach i innych miejsca nie izolowanych od ruchu drogowego. Wystarczy, że kursant się turla, to jest okej... Międzygaz rządzi! Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) No właśnie, przejechałem się nie dawno z tzn. motocyklistą tylko z kategorii prawa jazdy, i po przejażdżkę z nim na tylnym siedzeniu, stwierdził że błędnie zmieniam biegi, bo "po cholere zwiększam obroty na sprzęgle"... Ogólnie z kim nie jeżdżę dostaje zjebke o własnie lekki między gaz, "Bo tak się nie robi",a jak szarpnie przy redukcji bez między gazu, to "tak musi być", co prawda między gaz trwa ułamki sekund, ale jest według "tych osób" w jakimś stopniu odstępstwem od zwyczajów. Nie rozumiem, czemu moim zdaniem motocyklista, który posiada prawo jazdy, nie wie o istnieniu między gazu? Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez murgal Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.