Skocz do zawartości

Zapłon EVO


Rekomendowane odpowiedzi

W tej pozycji jest na maxa przyspieszony. Niedobrze. Ogólnie to na oko w połowie regulacji przeważnie są ustawione. Dokładnej regulacji dokonuje się stroboskopem. U mnie po wymianie zapłonu też ustawiłem na oko w połowie a potem już na słuch dostroiłem. Od zeszłego roku wybieram się do gościa który ma strobo i wkładkę do otworu kontrolnego. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej pozycji jest na maxa przyspieszony. Niedobrze. Ogólnie to na oko w połowie regulacji przeważnie są ustawione. Dokładnej regulacji dokonuje się stroboskopem. U mnie po wymianie zapłonu też ustawiłem na oko w połowie a potem już na słuch dostroiłem. Od zeszłego roku wybieram się do gościa który ma strobo i wkładkę do otworu kontrolnego. :banghead:

 

Zaplon zawsze jest przyspieszony.

Sprobuj wyciagnac jakies wnioski ze sladow po srubach.

Zobacz czy nie ma jakis znakow/kresek na plytce i na obudowie. Wielu lubi znaczyc ostateczna regulacje zeby miec na przyszlosc punkt wyjscia.

Ile kosztuje lampa stroboskopowa?

Moze warto zainwestowac?

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lampy można by skorzystać w zaprzyjaźnionym warsztacie auto, gdyby tylko mieć przeźroczystą wkrętkę w blok silnika. Z tym gadżetem każdy mechanik samochodowy ustawi.

 

Na powiększonym foto widać że ślady śrub są...na całej skali. :icon_eek: Jak u siebie zakładałem seryjny to ślady były w okolicy środka i tym się sugerowałem. Na zdjęciu które widzimy wyżej jest jednak jakaś dodatkowa rysa, mniej więcej pionowo w dole płytki. Ale nie ma drugiego znaku z którym ją zgrać....

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lampy można by skorzystać w zaprzyjaźnionym warsztacie auto, gdyby tylko mieć przeźroczystą wkrętkę w blok silnika. Z tym gadżetem każdy mechanik samochodowy ustawi.

 

 

Mam w garazu taka. Pomysl doskonaly gdyby jeszcze dzialal. Moze kupilam ze zlej firmy ale nie widzialem nic.

Rozwiazanie problemu bylo troche zaolejone.

Nagrzalem silnik do temp. pracy,wyregulowalem obroty, poluzowalem aparat zaplonowy, wykrecilem zaslepke do znakow, odlaczylem VOES.

Na biegu, bez swiec, krecac kolem znalazlem znaki na kole zamachowym.

Na kole sa rozne znaki. Badz pewien ze masz wlasciwe.

Teraz potrzebna jest pomoc. Szmata przytykasz otwor a druga osoba odpala silnik. Odkrywasz otwor, strzelasz lampa i mowiesz pomocnikowi w ktora strone ma ustawiac. Pierwsza proba moze byc dluzsza bo nie wiesz z ktorej strony sa znaki. A olej caly czas ci fuka w tzw twarz.

Jezeli zobaczysz znaki przykrywasz otwor szmata a pomocnik lekko dokreca aparat. Sprawdzasz znaki , jezeli zle to doregulowujesz , jazeli dobrze dokrecasz aparat zaplonowy,

OSTRYM RYSIKIEM ZAZNACZASZ POLOZENIE APARATU WZGLEDEM OBUDOWY.

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie trzeba olej spuścić i wtedy regulować. :icon_twisted:

 

Jak walczyłem ze swoim zapłonem to zapomniałem wkręcić śruby w blok, odpaliłem silnik i miałem pół garażu zafajdane olejem... :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił mi się spory problem. Zacząłem temat zapłonu ponieważ nie mogę odpalić mojego EVO. Silnik chodził i nagle przestał i od tamtej pory nie mogę go odpalić. Podejrzewałem zapłon. Dzisiaj okazało się, że jak ustawiłem znaki na kole to zapłon musiałem przesunąć mocno w prawo i wtedy silnik odpalił. Silnik odpala jak czarna kostka ze zdjęcia jest ustawiona na godz. 1:00, płytki nie można przykręcić śrubkami bo są poza zakresem otworów. Po zdjęciu płytki zapłonu jest koło na którym są 2 przerwy, wydawało mi się że iskra powinna być jak czujnik trafia na tą przerwę, jednak iskra jest w momencie kiedy czujnik jest poza przerwą. Kiedy powinna być iskra? Może wiecie?

Co mogło spowodować, ze zapłon się tak przestawił? Może to moduł zapłonu jest zepsuty?

 

Proszę o pomoc bo moja przygoda z HD kiepsko się zaczyna :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie, kiepsko przygoda się zaczyna. Chętnie bym Ci pomógł ale elektryczność to moja słabość. Też miałem problemy z zapłonem ale był to Crane Hi-4 Single Fire. Przerzuciłem się najpierw na platynki a potem na seryjny.

 

Wiedz że te seryjne impulsatory lubią się psuć z powodu temperatury i wibracji w miejscu gdzie są mocowane. Usterka najczęściej pojawia się po rozgrzaniu, przerywa podczas pracy i takie tam. Potem dopiero umiera. Skoro mówisz że Twój daje iskrę i działa gdy go cofniesz tak daleko to chyba jest OK, bo w końcu kiedyś tam działa. Można by pomyśleć że rotor czyli ta miseczka pod płytką się obróciła na wałku rozrządu, ale tam jest taki niby klin na którym ona siedzi i nie powinna się ruszyć, chyba że śruba mocno się poluźniła.

 

Czas zawitać do mechanika albo samemu się pobawić jeśli lubisz. W serwisówce jest coś tam opisane jak sprawdzać zapłon. Elektronika zwykle przestaje działać gdy się popsuje, a nie przestawia się na wyprzedzeniu. Dziwne... Wątpię żeby coś przy rozrządzie się przestawiło, mało prawdopodobne.

 

Najłatwiej by było zdobyć impulsator i moduł, choćby używane, i podmieniać. Te części używane można wyrwać dość tanio, ja za moduł i impulsator zapłaciłem coś koło 100 czy 150PLN. Zależnie od jakich roczników i modeli kupiłbyś części to będzie mniej lub więcej zabawy z kabelkami. Zasadniczo większość części będzie pasowała do siebie po tym jak rozgryziesz temat kabli. U siebie mam moduł od Softaila a impulsator od jeszcze innego wynalazku, każdy z innego rocznika i wszystkie inne niż te co powinienem mieć. Przy podłączaniu korzystałem chyba z 7 schematów elektryki od rożnych HD, ale w końcu podłączyłem i działało, więc nie jest to trudno skoro ja sam to rozgryzłem. :icon_mrgreen:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyczam jutro identyczny moduł Screamin Eagle i zobaczymy. Mam nadzieję. że to moduł a nie rozrząd czy coś na wałku. Rotor sprawdzałem i nie przesunął się na pewno. Jeżeli to nie moduł to albo rozrząd albo coś na wałku, aż boje się sprawdzać.

Wcześniej był ustawiony tak, są również zaznaczone punkty przez byłego właściciela i chodził idealnie. post-43742-0-13873400-1304246855_thumb.jpg

Dzisiaj aby odpalił muszę go ustawić tak

post-43742-0-05623700-1304247549_thumb.jpg

Po zdjęciu pokrywy jest rotor, który ma 2 wycięcia. Znajomy mechanik twierdził, że iskra powinna być właśnie na wycięciu. Przy starym ustawieniu zapłonu w momencie kiedy powinna być iskra czujnik ustawia się właśnie na przerwie. Obecnie aby odpalił, zapłon muszę ostawić tak aby czujnik ustawiał się zaraz za przerwą. Iskra pojawia się wtedy jak w czujniku jest blaszka. Nie wiem jak powinno być poprawnie. Czy jak w czujniku na przykrywce jest przerwa czy blaszka.

post-43742-0-76660600-1304247677_thumb.jpg

Edytowane przez klkw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł sprawdzony i jest ok. Rozrząd ustawiony ok. nie wiem co jeszcze sprawdzać.

 

Glupie pytanie, ale musze zadac: czy jestes pewien ze rotor sie nie przestawil?

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, odkręcałem rotor i był na swoim miejscu. Zupełnie nie wiem co się stało, pożyczyłem nawet druga płytkę do rotoru i zachowuje się tak samo. Rozrząd OK. na głównym wale nie powinno się przestawić.

Czy jest metoda aby sprawdzić czy coś nie przestawiło się na głównym wale bez rozbierania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niebardzo jest sposób bez rozbierania. Mówisz o płytce do rotoru. Chodzi Ci o impulsator czy miseczkę? I tak samo wszystko było? Dziwna sprawa. Wątpię żeby coś w mechanice się przestawiło. Napęd rozrządu jest na klinie, ale jakby nawet się przestawił to silnik by nie pracował. Drugi element to koło zębate na wałku, mocowane na wcisk. Ale to też musiałoby dostać spore obciążenie lub musiałby być nieźle czerstwy wałek żeby koło się obróciło.

 

Jedyne co mogę podpowiedzieć bez rozbierania to fakt że wycięcie na wałku w które zaczepia się rotor powinno być na godzinie 4 gdy znaki wału i wałka rozrządu są ustawione na siebie i wtedy wszystkie zawory są zamknięte. Niewiele to pomaga w tej sytuacji.

 

Myślę że VOES nie ma tu nic do sprawy, on opóźnia zapłon pod obciążeniem silnika. Jeśli masz VOES w swoim moto. To taki mały gadżet pod zbiornikiem z 2 przewodami i wężykiem podciśnienia z gaźnika/dolotu. Próbnie możesz sprawdzić to odłączając przewód idący z VOES do modułu, prawdopodobnie kolor fioletowy lub niebieski. Wtedy pętla jest otwarta czyli zapłon opóźniony. Jeśli przewód z modułu podłączysz do masy to zapłon zostanie przyspieszony. VOES to zasadniczo prosty wyłącznik ciśnieniowy, zależnie od podciśnienia w dolocie otwiera lub zamyka pętlę modułu do masy.

 

 

Najbardziej bym podejrzewał trefny impulsator. Niby działa ale coś z nim nie tak. Może to wycięcie na rotorze ma coś z tym wspólnego, że niby na przerwie ma dawać a daje po przerwie, jakieś wyładowanie mu potrzebne czy coś.... Elektronika to czarna magia dla mnie. :icon_evil: Ale skoro podmieniałeś coś tam i wciąż to samo...

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawiłem zapłon tak aby silnik odpalał. Praca była równa, wyregulowałem gaźnik i obroty jednak po jakiś 5-10 minutach przestał chodzić na pierwszy cylinder. Drugi odpala jedna pierwszy nie ma zamiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

No i znalazłem przyczynę z powodu której silnik odmówił posłuszeństwa. Nie jest to nie stety zapłon. Zciął sie klin i obrócił sie główny wałek w zembatce. Dostrzegliśmy to dopiero po rozebranu silnika na części. Uszkodzone są zawory ssące i prawdopodobnie trzeba zmienić wałek. Znwu kolejna nie planowana inwestycja, wałek kosztuje pare złotych więc muszę coś pokombinowac ze starym albo sezon mam z głowy. Muszę całość ogarnąć do końca Maja bo wybieram sie na HD Super Rally do Kłajpedy na Litwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...