Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika Keihin CV


Rekomendowane odpowiedzi

................Chopy pomóżta, obroty ustawiłem na około 770-790, śrubę składu mieszanki wykręciłem na około 2 i 1/4 obrotu przy bardzo gwałtownym i dużym otwarciu przepustnicy strzeli, za ubogo czy za bogato, wkręcić czy wykręcić dyszę składu?

na wolnych chodzi ładnie i w miarę równo

 

........przy żwawych ale nie takich bardzo gwałtownych otwarciach przepustnicy wchodzi ładnie na obroty i nic nie kicha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niskie obroty masz, dlatego przy nagłym odwinięciu się tak dzieje. Podkręć obroty i zobaczysz że jest różnica. Silnik dostaje nagle dużą dawkę powietrza, dlatego kicha z takich obrotów. Z wyższych łatwiej mu będzie. Podkręć obroty albo nie dawaj ognia tak gwałtownie z niskich RPM.

 

Śruba składu wzbogaca mieszankę gdy wykręcasz, zubaża gdy wkręcasz.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...........teraz kicha przy bardzo delikatnym otwarciu przepustnicy, dosłownie muśnięciu manetki

 

.......ale fakt że może ma za niskie obroty, zrobię mu jutro tak na około 850

 

prędzej bym 125p ustawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, bo 125p ma mądrzejszy gaźnik i cały układ. A Harry ma jeden marny gaźnik mocowany na gumie, 2 potężne cylindry i durny układ zapłonowy. Gdy jeden cylinder pali to iskra idzie na oba garnki, niby nic bo wtedy jeden garnek jest w okolicach suwu wydechu czy któregoś tam, ale po kolejnym obrocie gdy następny garnek dostaje iskrę to i tamten też dostaje iskrę, a że jest w okolicach suwu ssania to zapala część zassanej już mieszanki przy otwartym zaworze ssącym, stąd kichanie i prychanie w dolot. Mając zapłon typu Single Fire możesz silnik skręcić nawet do 500RPM i nie będzie kichał z powodu zapłonu, wtedy jedynie z powodu gaźnika może kichnąć, a jeśli go dobrze dostroisz to i wcale nie kichnie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............ciekawe czy istnieje możliwość wsadzenia/przerobienia tego zapłonu, nie podoba mi się ten oryginalny, też tak myślałem że na tyle regulacji trafiłbym na ten odpowiedni skład.

 

........postawiłem spory wentylator wentylator na max obrotach na przeciw cylindrów coby się maszynka nie przegrzewała i 3 godzinki regulacji milimetr po milimetrze obrotu śrubokrętem i chyba idealnie nie da się tego dostroić albo stroiciel jest do dupy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ustawialem gaznik keihin w swoim sportsterze chyba ze 100 razy zanim trafilem,tak jak powinno byc tzn. jak jest cieplo to nie kicha w ogole,

jak temperatura spada ponizej 10 stopni,to kichnie lekko czasem,sklad mieszanki u mnie to nieco ponad 2 i pol obrotu,tak naprawde to do teraz nie

wiem w 100% co wplynelo na to ze jest tak dobrze ,przed regulacja wymienilem tez swiece na championy,tak jak QURIM doradzal i teraz jest naprawde ok.

moto pali rewelacyjnie malo i nie musze dlugo jezdzic na ssaniu,iglice w gazniku mam regulowana,ale jest ustawiona optymalnie posrodku,a nad nia

znajduja sie 3 podkladki,mowie o tym dlatego,ze kiedys mialem tylko 2 i kichal.

nie poddawaj sie i probuj dalej

powodzenia :)

 

zapomnialem dodac,ze mam inna obudowe filtra,zmienilem te oryginalna na teardrop i filtr K&N,

poniewaz oryginalna ma podstawe z tworzywa sztucznego a ta teardrop ze stopu metali,

jak pierwszy raz zajrzalem do gaznika to byl jakis brudny,wydawalo mi sie wtedy,ze chyba mam problem z

uszczelnieniem tej obudowy,ze tworzywo sie odgina i jest minimalna szpara,

te nowa dokrecilem solidnie i wszystko jest dobrze uszczelnione teraz,

pisze o tym ,bo to wazne aby nie zaciagal lewego powietrza

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon da się zmienić, ale nie jest to tania zabawa. Jest duży wybór produktów w tej kwestii. Crane, Dynatek, Accel i inne. Chodzi o zapłon typu Single Fire czyli z pojedynczą iskrą na każdy cykl pracy. Crane robi dobre ale nie każdy model. Miałem Crane Hi-4 Single Fire, moduł jest umieszczony pod pokrywką impulsatora na silniku, temperatura + wibracje powodują pękanie lutowania wewnątrz modułu i koniec jazdy. Tak się stało u mnie i wielu innym osobom, co nie znaczy że każdemu. Inny ich model jest w formie zewnętrznego modułu tak jak oryginał, to jest lepszy pomysł. Nadal wiele opcji programowania ale mądrzej zrobiony. Opcja Kick Start czyli iskra jest już na za pierwszym obrotoem wału lub opcja Electric Start gdzie iskra pojawia się po 2-3 obrotach wału co by silnik się rozbujał i nie zamęczyć rozrusznika gdy tłok odbije na pierwszym obrocie. Opcja Race Only lub Street, z VOES lub bez i takie tam. Inne marki mają podobne układy. Pamiętaj że potrzebujesz kompletny układ jeśli teraz masz seryjny, bo cewka od serii nie zadziała na Single Fire. A cewki to droga zabawa, do tego moduł, kable i wszystko co wchodzi w skład zestawu no i liczysz ze 1-2k zł za komplecik. Tańsza opcja to Dynatek, pracujący na mechanicznym przyspieszaczu. Ta też wymaga cewki Single Fire lub 2 pojedynczych cewek wysokiego napięcia. Ostatnio zamówiłem sam moduł Crane taki jak miałem kiedyś, ale jakoś tak wyszło że przysłano mi Dynatek właśnie. Jeśli nie zdobędę Crane wkrótce to zamontuję ten Dynatek i zobaczę jak to śmiga. Podobno też są wporzo. Jest to płytka z impulsatorami którą przypinasz bezpośrednio do cewki WN typu Single Fire i powinno działać, tylko zabawa jest z tym mechanicznym przyspieszaczem. W najbliższym czasie, jak poskładam sprzęgło, to będę wiedział więcej o tym zapłonie.

 

 

Jak wyżej pisano, idealnie nie da się ustawić gaźnika CVK40 w Evo. Robisz to latem - będzie git latem a zimą lipa, regulujesz pod zimę, będzie lipa latem. To samo dotyczy jazdy w zmiennych wysokościach n.p.m. gdzie CV może kaprysić im wyżej w góry jedziesz i trzeba podregulować.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..............regulacji ciąg dalszy, śruba składu mieszanki wykręcona na około 1,5 obrotu troszkę mniej kicha ale to dalej nie to, podczas jazdy z górki zdejmuję gaz i małe kichnięcia to dalej nie to, nie poddaję się i spróbuję to ustrojstwo wyregulować. Wydawało by się że jest gitara na postoju jak zegareczek zero kichnięć a podczas jazdy tak jak pisałem ujmuję gaz z górki i kilka delikatnych piardnięć

 

.........świeczki nowe screaming eagle, przewody nowe accel, gaźnik wymyty wydmuchany membranka wymieniona przelewał po dodaniu gazu z tej pompki przyspieszacza (co ciekawe oryginalna membrana i o-ringi do harleya z napisem MADE IN JAPAN) cheble przeczyszczone, tłoczki wymyte wydmuchane i nasmarowane itd., płyn wymieniony a nawet przepłukany układ, oleje powymieniane amsoil 20W-50 silnik, przekładnia ams 75W-90 svg, sprzęgło 10W-40, wszystkie filtry itd. może zgłupiał od tej mojej dobroci :)

 

..............teraz obrałem nową metodę jadę tam gdzie mam jechać tylko przy sobie dwa śrubokręty jeden zegarmistrzowski do składu drugi długi do obrotów i może kiedyś trafię na ten idealny moment albo mnie co trafi jaki tir w tyłek podczas regulacji :)

 

............oby to bydle się kiedy nie na mnie nie zemściło i jadącego wierzchem nie zwaliło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że chociaż masz dostep do składu jako taki, pewnie filtr masz inny. Przy seryjnej puszce ciężko się tam dostać. A filtr jaki masz?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Udaje ci się kręcić tą śrubkę na seryjnej puszce? To nieźle, ja nigdy tego nie potrafiłem, a wiele razy próbowałem. Zbyt fizyczne dłonie chyba mam. :biggrin: Śrubkę widać pomiędzy cylindrami. Przydałby się śrubokręt kątowy, sprytne urządzenie. Długi wkrętak z pokrętną rączką a na końcu mała przekładnia kątowa i bit wkrętaka. Regulujemy tym skład w rzędowych japsach na warsztacie, to i w Harrym pewnie też się sprawdzi.

 

Jak wyżej wspomniano, całkiem nie pozbędziesz się kichania w dolot. Tak silnik jest skonstruowany, i zapłon też, że daje iskrę gdy jeden zawór ssacy jest uchylony, opary mieszanki się zapalają, kicha w dolot, marnuje paliwo już zassane i do tego obniża sprawność danego cylindra bo część mieszanki została już spalona. Zapłony Single Fire dają lekki wzrost osiągów bo nie marnują tej dawki paliwa niepotrzebną iskrą. No i świece dłużej żyją bo nie muszą już dawać iskry 2 razy częściej. A iskra jest mocniejsza bo nie jest marnowana na 2 sztuki tylko na jedną konkretną idzie energia.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.............takie cosik by znacznie ułatwiło regulację http://www.harley-performance.com/ez-just.html

 

................teraz przesadziłem z mieszanką za bogato i nie chce chodzić, tak się zastanawiam może dlatego mam problemem z regulacją że przegiąłem z paliwem wlałem schell v- power 100 ale to tylko powinno być lepiej przecież jest odporniejsze na spalanie stukowe, chyba że się mylę, co o tym sądzisz

 

.............znalazłem taki moment że chodzi idealnie na postoju w trakcie zachowuję się przyzwoicie tylko se piardnie jak z górki ujmę gazu

 

............ale do ideału mu daleko

 

.............przy zmianie świec stare były ładne, beżowe, b.ładnie wypalone (takie jak się wykręcało kiedyś z Zastawy), jak na 12 lat świece były idealne i nie wymieniane od nowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam moto na wtrysku i przy ujętym gazie np.z górki popierduje sobie normalnie.Mi to nie przeszkadza.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bąk z farszem?

 

 

A wydech jaki masz że tak tłucze? Jakis wypruty? Więc wtedy filtr seryjny? Przydałby się jakiś akcesoryjny do prutego wydechu. No i dysze inne niż seria, szkoda że wcześniej nie pisałeś, to byśmy poradzili abyś zapamiętał rozmiar dysz gdy grzebałeś w gaźniku. Wiedz że poziom paliwa też może utrudniać regulację. Ale pewnie nie sprawdziłeś tego gdy gaźnik był na stole. Jak silnik reaguje na ruch śruby składu? Jeśli wkręcisz śrubę do końca to teoretycznie silnik powinien zdechnąć.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...