FhissT Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 ostanio przy podkręceniu mojego MKIV do 180 km/h zagotowało i wywaliło mi płyn chłodniczy, pewnie termostat szlag trafił, juz się go pozbyłem, narazie jeżdże bez bo są swieta i nie ma gdzie kupić, ale po wymianie i spuszczeniu płynu zauważyłem że jest brązowy i są w nim drobiny jakby sadzy z wydechu... walnięta uszczelka pod głowicą?? poza tym wytwarza sie duże ciśnienie w układzie chłodzenia, że jak odkręcam korek to aż syczy a rurki są twarde... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
straycat Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 sprawdz czy w oleju jest płyn, zobacz jak wygladają spaliny a jesli chodzi o cisnienie w ukladzie chlodzenia to odpowiada za nie korek, a takie cyrki moze tez wywolac padnieta pompa, ciezko ocenic na odleglosc w kazdym razie, radze wybrac sie do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FhissT Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 do mechaniora jade po świętach ale zawsze wole coś popytać... :bigrazz: druga rzecz że od paru miechów telepie mi czasem na wolnych obrotach jakby coś sie w siniku tłukło, dziwnie sie zachowuje... ogołem to wku**ia mnie ten samochód, wjebałem sie z nim, ale w sumie rok przejeździłem bezawaryjnie, olej czysty, ale ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Ciśnienie w układzie chłodniczym jest normalną rzeczą ale...Złap za rurę od płynu chłodniczego do chłodnicy i dodaj mocno gazu. Jak poczujesz, że przewód pęcznieje znacznie to znaczy, że ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodniczego.Zabarwienie Twojego płynu o niczym nie świadczy ponieważ nie wiesz kiedy był wlany i jak długo używany i ile jest w nim wody. Jeśli olej dostaje Ci się do układu chłodniczego będziesz go widział na powierzchni płynu w zbiorniku wyrównawczym.Wstaw dobry termostat i sprawdź czy się przegrzewa. Jeśli tak to w warsztatach mają specjalny przyrząd do sprawdzania uszczelki pod głowicą. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Tak jak pisze Monter, najpierw wymień termostat, a jeśli będzie dalej się gotował, to raczej wina uszczelki.Jeżeli w układzie chłodzenia pojawia się ciśnienie (twarde wężę, których nie da się ścisnąć na włączonym silniku) to raczej ciścienie z cylindra przedostaje się do układu chłodzenia właśnie przez uszczelkę pod głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Szczelność uszczelki pod głowicą sprawdza się prostym przyrządem.Test trwa 5 min.Pewność 100% http://moto.allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-i1563264487.html Taki lub podobny sprzęt powinien być w każdym warsztacie. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FhissT Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 dzięki chłopy, nie wiedziałem że da sie tak nieszczelności uszczelki zdiagnozować.termostat wymienie bo o ile w upały jest spoko to gdy przyjdzie zima (niestety kiedyś przychodzi) nigdy nie uda mi sie nagrzać wnętrza pojazdu nie mówiąc o osiągnieciu przez silnik roboczych 90st. o dziwo wtedy gdy go tak przedmuchałem na ekspresówce i wywaliło mi płyn, zdołałem wrócić do domu na resztach płynu i pomimo tego że wentylatory sie nie włączyły temp nie przekroczyła ustawowych 90. po świętach biore sie za dziadka... uszczelka w sumie pikus w porównaniu z dwumasą i tymi drganiami na wolnych obrtoach-odpalam-10 sek normalnie-4 sek telepie silnikiem-8 sek normalnie-3 sek telepiei tak w kółko, powyżej 1200 obrotów juz to nie występuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 (edytowane) dzięki chłopy, nie wiedziałem że da sie tak nieszczelności uszczelki zdiagnozować.termostat wymienie bo o ile w upały jest spoko to gdy przyjdzie zima (niestety kiedyś przychodzi) nigdy nie uda mi sie nagrzać wnętrza pojazdu nie mówiąc o osiągnieciu przez silnik roboczych 90st. o dziwo wtedy gdy go tak przedmuchałem na ekspresówce i wywaliło mi płyn, zdołałem wrócić do domu na resztach płynu i pomimo tego że wentylatory sie nie włączyły temp nie przekroczyła ustawowych 90. po świętach biore sie za dziadka... uszczelka w sumie pikus w porównaniu z dwumasą i tymi drganiami na wolnych obrtoach-odpalam-10 sek normalnie-4 sek telepie silnikiem-8 sek normalnie-3 sek telepiei tak w kółko, powyżej 1200 obrotów juz to nie występuje... Uświadomię Cię :icon_mrgreen:Czujnik temperatury płynu dla wskaźnika na zegarach nie był zanurzony w płynie i dlatego odniosłeś wrażenie, że silnik się nie przegrzał. Z tego samego powodu nie włączyły się wentylatory....Dlatego też należy zawsze dolać choćby wody i wtedy jechać. Można nie zakręcać korka na zbiorniku wyrównawczym i wtedy nie będzie ciśnienia w układzie i nie wywali tak szybko płynu co pozwala przejechać nawet całkiem długie trasy. Edytowane 25 Kwietnia 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
straycat Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 dzięki chłopy, nie wiedziałem że da sie tak nieszczelności uszczelki zdiagnozować.termostat wymienie bo o ile w upały jest spoko to gdy przyjdzie zima (niestety kiedyś przychodzi) nigdy nie uda mi sie nagrzać wnętrza pojazdu nie mówiąc o osiągnieciu przez silnik roboczych 90st. o dziwo wtedy gdy go tak przedmuchałem na ekspresówce i wywaliło mi płyn, zdołałem wrócić do domu na resztach płynu i pomimo tego że wentylatory sie nie włączyły temp nie przekroczyła ustawowych 90. po świętach biore sie za dziadka... uszczelka w sumie pikus w porównaniu z dwumasą i tymi drganiami na wolnych obrtoach-odpalam-10 sek normalnie-4 sek telepie silnikiem-8 sek normalnie-3 sek telepiei tak w kółko, powyżej 1200 obrotów juz to nie występuje... Uświadomię Cię :icon_mrgreen:Czujnik temperatury płynu dla wskaźnika na zegarach nie był zanurzony w płynie i dlatego odniosłeś wrażenie, że silnik się nie przegrzał. Z tego samego powodu nie włączyły się wentylatory....Dlatego też należy zawsze dolać choćby wody i wtedy jechać. Można nie zakręcać korka na zbiorniku wyrównawczym i wtedy nie będzie ciśnienia w układzie i nie wywali tak szybko płynu co pozwala przejechać nawet całkiem długie trasy. No i pewnie w ten psosób sam sobie załatwiłeś uszczelkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FhissT Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 nie jechałem całkowicie bez płynu, kontrolka o niskim poziomie włączyła się dopiero po kilku godzinach (zajrzałem pod mache i był poziom minimum, a nie całkiem pusto więc coś tam chłodziło, czujnik jest chyba na wyjsciu cieczy chłodzącej z silnika więc wskaźnik na desce musiałby pokazać że silnik ma wiecej jak 90 st, skoro płyn był, a ściślej mówiąc jego poziom min, mam racje?)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Właśniew tym problem, ze nie pokazuje zbyt chętnie gdy nie jest zanurzony. Ale jak miałeś płyn to lepiej. resztę sprawdzisz. Nie ma co się martwić na zapas. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FhissT Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 mechanik posprawdzał wszystko i powiedział puki nie padło jeździj pan... :wacko: i tak w sumie zrobie bo po wymianie czujnika od wentylatorów oraz termostatu wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 I madrze mechanior powiedzial, jesli nic sie nie dzieje i wszystko wrocilo do normy nie ma co bez powodu wydawac pieniedze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.