Skocz do zawartości

1,9 TDI AFN 110KM


FhissT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ostanio przy podkręceniu mojego MKIV do 180 km/h zagotowało i wywaliło mi płyn chłodniczy, pewnie termostat szlag trafił, juz się go pozbyłem, narazie jeżdże bez bo są swieta i nie ma gdzie kupić, ale po wymianie i spuszczeniu płynu zauważyłem że jest brązowy i są w nim drobiny jakby sadzy z wydechu... walnięta uszczelka pod głowicą??

 

poza tym wytwarza sie duże ciśnienie w układzie chłodzenia, że jak odkręcam korek to aż syczy a rurki są twarde...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy w oleju jest płyn, zobacz jak wygladają spaliny

 

a jesli chodzi o cisnienie w ukladzie chlodzenia to odpowiada za nie korek, a takie cyrki moze tez wywolac padnieta pompa, ciezko ocenic na odleglosc w kazdym razie, radze wybrac sie do mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mechaniora jade po świętach ale zawsze wole coś popytać... :bigrazz:

druga rzecz że od paru miechów telepie mi czasem na wolnych obrotach jakby coś sie w siniku tłukło, dziwnie sie zachowuje... ogołem to wku**ia mnie ten samochód, wjebałem sie z nim, ale w sumie rok przejeździłem bezawaryjnie, olej czysty, ale ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w układzie chłodniczym jest normalną rzeczą ale...

Złap za rurę od płynu chłodniczego do chłodnicy i dodaj mocno gazu. Jak poczujesz, że przewód pęcznieje znacznie to znaczy, że ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodniczego.

Zabarwienie Twojego płynu o niczym nie świadczy ponieważ nie wiesz kiedy był wlany i jak długo używany i ile jest w nim wody. Jeśli olej dostaje Ci się do układu chłodniczego będziesz go widział na powierzchni płynu w zbiorniku wyrównawczym.

Wstaw dobry termostat i sprawdź czy się przegrzewa. Jeśli tak to w warsztatach mają specjalny przyrząd do sprawdzania uszczelki pod głowicą.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Monter, najpierw wymień termostat, a jeśli będzie dalej się gotował, to raczej wina uszczelki.

Jeżeli w układzie chłodzenia pojawia się ciśnienie (twarde wężę, których nie da się ścisnąć na włączonym silniku) to raczej ciścienie z cylindra przedostaje się do układu chłodzenia właśnie przez uszczelkę pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność uszczelki pod głowicą sprawdza się prostym przyrządem.Test trwa 5 min.Pewność 100% http://moto.allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-i1563264487.html Taki lub podobny sprzęt powinien być w każdym warsztacie.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopy, nie wiedziałem że da sie tak nieszczelności uszczelki zdiagnozować.

termostat wymienie bo o ile w upały jest spoko to gdy przyjdzie zima (niestety kiedyś przychodzi) nigdy nie uda mi sie nagrzać wnętrza pojazdu nie mówiąc o osiągnieciu przez silnik roboczych 90st. o dziwo wtedy gdy go tak przedmuchałem na ekspresówce i wywaliło mi płyn, zdołałem wrócić do domu na resztach płynu i pomimo tego że wentylatory sie nie włączyły temp nie przekroczyła ustawowych 90.

 

po świętach biore sie za dziadka... uszczelka w sumie pikus w porównaniu z dwumasą i tymi drganiami na wolnych obrtoach

-odpalam

-10 sek normalnie

-4 sek telepie silnikiem

-8 sek normalnie

-3 sek telepie

i tak w kółko, powyżej 1200 obrotów juz to nie występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopy, nie wiedziałem że da sie tak nieszczelności uszczelki zdiagnozować.

termostat wymienie bo o ile w upały jest spoko to gdy przyjdzie zima (niestety kiedyś przychodzi) nigdy nie uda mi sie nagrzać wnętrza pojazdu nie mówiąc o osiągnieciu przez silnik roboczych 90st. o dziwo wtedy gdy go tak przedmuchałem na ekspresówce i wywaliło mi płyn, zdołałem wrócić do domu na resztach płynu i pomimo tego że wentylatory sie nie włączyły temp nie przekroczyła ustawowych 90.

 

po świętach biore sie za dziadka... uszczelka w sumie pikus w porównaniu z dwumasą i tymi drganiami na wolnych obrtoach

-odpalam

-10 sek normalnie

-4 sek telepie silnikiem

-8 sek normalnie

-3 sek telepie

i tak w kółko, powyżej 1200 obrotów juz to nie występuje...

 

Uświadomię Cię :icon_mrgreen:

Czujnik temperatury płynu dla wskaźnika na zegarach nie był zanurzony w płynie i dlatego odniosłeś wrażenie, że silnik się nie przegrzał. Z tego samego powodu nie włączyły się wentylatory....

Dlatego też należy zawsze dolać choćby wody i wtedy jechać. Można nie zakręcać korka na zbiorniku wyrównawczym i wtedy nie będzie ciśnienia w układzie i nie wywali tak szybko płynu co pozwala przejechać nawet całkiem długie trasy.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopy, nie wiedziałem że da sie tak nieszczelności uszczelki zdiagnozować.

termostat wymienie bo o ile w upały jest spoko to gdy przyjdzie zima (niestety kiedyś przychodzi) nigdy nie uda mi sie nagrzać wnętrza pojazdu nie mówiąc o osiągnieciu przez silnik roboczych 90st. o dziwo wtedy gdy go tak przedmuchałem na ekspresówce i wywaliło mi płyn, zdołałem wrócić do domu na resztach płynu i pomimo tego że wentylatory sie nie włączyły temp nie przekroczyła ustawowych 90.

 

po świętach biore sie za dziadka... uszczelka w sumie pikus w porównaniu z dwumasą i tymi drganiami na wolnych obrtoach

-odpalam

-10 sek normalnie

-4 sek telepie silnikiem

-8 sek normalnie

-3 sek telepie

i tak w kółko, powyżej 1200 obrotów juz to nie występuje...

 

Uświadomię Cię :icon_mrgreen:

Czujnik temperatury płynu dla wskaźnika na zegarach nie był zanurzony w płynie i dlatego odniosłeś wrażenie, że silnik się nie przegrzał. Z tego samego powodu nie włączyły się wentylatory....

Dlatego też należy zawsze dolać choćby wody i wtedy jechać. Można nie zakręcać korka na zbiorniku wyrównawczym i wtedy nie będzie ciśnienia w układzie i nie wywali tak szybko płynu co pozwala przejechać nawet całkiem długie trasy.

 

No i pewnie w ten psosób sam sobie załatwiłeś uszczelkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jechałem całkowicie bez płynu, kontrolka o niskim poziomie włączyła się dopiero po kilku godzinach (zajrzałem pod mache i był poziom minimum, a nie całkiem pusto więc coś tam chłodziło, czujnik jest chyba na wyjsciu cieczy chłodzącej z silnika więc wskaźnik na desce musiałby pokazać że silnik ma wiecej jak 90 st, skoro płyn był, a ściślej mówiąc jego poziom min, mam racje?)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśniew tym problem, ze nie pokazuje zbyt chętnie gdy nie jest zanurzony. Ale jak miałeś płyn to lepiej. resztę sprawdzisz. Nie ma co się martwić na zapas.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...