Skocz do zawartości

Rozwalony tłok


Ziuteek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Korba jest nowa silnik byl po remoncie, luzow na korbie niema a na starej korbie to samo sie dzialo.

Mieszanke robie sam, bez dozownika

 

A co się stało z dozownikiem?

Jak wyglądał tłok po uszkodzeniu pierścieni?

Miał ślady zatarcia w górnej części?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dozownik sciagniety,

 

tlok wyglada tak, dodam ze jechalem na calym gazie i zablokowalo mi kolo, i zgasl motor, potem go zapalilem z trudem i dojechalem do domu jakies 4km,

 

http://w877.wrzuta.pl/obraz/93tn7chx6JY/zdjecie

 

jest to widok od strony kanału wydechowego,

 

a tu od ssacego http://w877.wrzuta.pl/obraz/2ACZ111SdAm/zdjrcie0519

 

http://w877.wrzuta.pl/obraz/9hXts8vMnE6/zdjrcie0520

Edytowane przez Ziuteek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może go przegrzałeś ? Widziałeś wskazówkę temperatury po tym jak Ci zgasła ?

Może masz problem z chłodzeniem, i właśnie dlatego Ci już 4 tłoki poszły ? ..

 

 

JEchalem calym gazem z 15s na asffalcie, i wtedy mi kolo zablokowalo, caly czas po asfalcie jezdzilem wtedy.

 

Tylko mnie zastanawia, czy tlok spuch i zachaczyl o okno wydechowe, czy pierscien pekl (ale dlaczego), i wysunal sie chaczac o okno wydechowe.

Poprzedni wlasciciel tak zalatwil 2 tloki ja tez 2, wszystkie tej samej produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie widzę tam żadnych pękniętych pierścieni. Gdyby zachaczyły o kanał to miałbyś o wiele gorszą rozróbę w silniku (tj pociachana głowica, denko tłoka, resztki pierścienia w wydechu) a tutaj wyraźnie przytarcie jest.

 

Lepiej sprawdź układ chłodzenia przed kolejnym remontem. Masz do wyciągnięcia termostat, potem wrzucasz go do wrzącej wody z termometrem i obserwujesz czy się otworzy. Jeśli działa to potem praca pompy, drożność układu w tym samej chłodnicy, żeby nie było akcji pt. "jeździłem na wodzie z kranu i powinno działać". Sam korek też musisz sprawdzić czy trzyma ciśnienie, które tam oscyluje chyba w okół 1.1 atm. Problem w tym, że korek trzeba sprawdzić konkretnym przyrządem.

Sam układ też musi być szczelny takim cudem http://katalog.moto-profil.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=21919&category_id=43&option=com_virtuemart&Itemid=5. Zacznij od tego co możesz zrobić w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polowy gornego pierscienia na tłoku niema od strony wydechu, a te przytarcia sa od zmialenia tego wlasnie pierscienia ktorego niegdzie wlasnie nie znalazlem(silnik zablo0kowalo, ale puscilo), dolneo pierscinia nie ruszylo jest w calosci.

 

Przypalowalem go z 15sek, i sie to stalo,

Uklad chlodzenia, i termostat byl sprawdzany tym sposobem co mowisz przed zlozeniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś układ chłodzenia tym sposobem, bo nie rozumiem ? Układ jako całość sprawdza się na szczelność i ciśnienie ( w zasadzie jedno wynika z drugiego) a nie to czy wytrzyma wrzątek . Jeśli moto zostawia plamę ale olej ma szary kolor to masz wyciek. Sprawdzanie ciśnienia opisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polowy gornego pierscienia na tłoku niema od strony wydechu, a te przytarcia sa od zmialenia tego wlasnie pierscienia ktorego niegdzie wlasnie nie znalazlem(silnik zablo0kowalo, ale puscilo), dolneo pierscinia nie ruszylo jest w calosci.

 

Przypalowalem go z 15sek, i sie to stalo,

Uklad chlodzenia, i termostat byl sprawdzany tym sposobem co mowisz przed zlozeniam.

 

15 sek to jest dlugo,moj stary sx nie wytrzymywał 300 metrów na ostatnim biegu podczas palowania na asfalcie ( 2 razy tak załatwiłem moto :icon_evil:) Dwusuw po prostu nie lubi stałych wysokich obrotów przez długi czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślady przegrzania od strony wydechu wskazują na za wysoką temperaturę spalania. Niektóre gaźniki nie są przystosowane do jazdy na mieszance, co może zubożyć mieszankę (wyższa temp. spalania). Jeszcze tak z ciekawości możesz na denku tłoka zaznaczyć (ołówkiem) punkty wypadania zamków i sprawdzeniu czy aby na pewno nie wypadają na którymś z kanałów.

 

Ewidentnie Ci tłok spuchł[...]

Wątpię aby to była wina tłoka

Fajny paradoks :icon_biggrin: Swoją drogą po spuchnięciu tłoka ślady zatarcia miałyby miejsce po stronach piasty sworznia..

Edytowane przez pypek9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 sek to jest dlugo,moj stary sx nie wytrzymywał 300 metrów na ostatnim biegu podczas palowania na asfalcie ( 2 razy tak załatwiłem moto :icon_evil:) Dwusuw po prostu nie lubi stałych wysokich obrotów przez długi czas

 

Gdzie takie mądrości wyczytałeś?

A słyszałeś o obrotach rezonansowych?

 

Moim skromnym zdaniem silnik dwusuwowy do prawidłowej pracy potrzebuje dobrego smarowania.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwusuw po prostu nie lubi stałych wysokich obrotów przez długi czas

 

Jeżeli ma dobre chłodzenie jak i smarowanie. To nic nie powinno się stać

Tak jak pisze Pan Piotr, silnik dwusuwowy nie ma zbyt dużo mocy na wolnych obrotach, a nie które to już w ogóle dołu nie mają, a żeby jakoś jechać solidnie, trzeba zakręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...