woytas01 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Witam Kupiłem yamahe YZ 250 2t Jak jeźdizłem u sprzedającego to motor dobrze sie wkręcał do czwartego biegu szedł bez problemu na koło. Przywiozłem do domu (motor w transporcie leżał). Na początku zaczął się wkręcać w miare dobrze ale nie za kazdym razem. Teraz Nie wkręca się i przerywa jak mu chce przygazować dobrze. wolne obroty trzyma. odpala zazwyczaj z pierwszego kopa. Świeca jest czarna i wygląda jak by ją troche zalewało. Zauwazyłem, że ubywa tez płyn z chłodnicy.Co ciekawe jadąc pod górke zazwyczaj wkręca sie jak trzeba ale tez nie odrazu i nie zawsze. Jak przymulam jadąc delikatnie to nie chce sie wkręcać a jak go trzymam bardziej na obrotach cały czas to tez łatwiej mu wejśc w wyższe obroty ale oczywiście nie zawsze. Co może być przyczyną? uszczelka pod głowicą? simeringi na wale? gaźnik?Zauwazyłem tez że po odkręcenia korka od oleju ciśnienie wywala olej z silnika. Olej kapie też z odpowietrzników po jeździe. Jaka jest tego przyczna? i czy to może mieć wpływ na to że motor nie wkreca sie na wysokie obroty?Jaka jest przyczyna tego, że motocykl uszkodził już 4 świece? (iskra jest ale na nich nie odpala) Prosze o porade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 (edytowane) Pierw zobacz poziom pływaka w gaźnikach, i czy zaworek iglicowy się nie zablokował ;) Później po kolei sprawdzaj, jak Ci ubywa płyn chłodniczy, to znaczy że uszczelka pod głowicą do wymiany ;) Edytowane 16 Kwietnia 2011 przez toOczeQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Później po kolei sprawdzaj, jak Ci ubywa płyn chłodniczy, to znaczy że uszczelka pod głowicą do wymiany ;) nie byłym taki pewny..... zobacz czy w skrzyni jest olej a nie mleko....... u kumpla w dt 125 siadł simmering pompy wody to płyn leciał do skrzyni, w skrzyni mieszał sie z olejem (tzw mleko )i potem wskutek czego że w skrzyni było za dużo cieczy wywalało go odpowietrzeniem skrzyni.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woytas01 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) WitamMam nowe informacje na temat mojego problemu z yamaszką Okazało się że oleju było ponad 1L a powinno być 750ml. Po spuszczeniu oleju wycieki z odpowietrzników ustały. I po odkręceniu korka od wlewu, oleju tez już nie wyrzuca. Czyli wygląda na to, że simeringi powinny być dobre. Motocykl jednak dość mocno kopci raczej na biało w silniku był masakrycznie gęsty olej. Jeszcze takiego nie widziałem. W ogóle ledwo się zlał z silnika. Nie wiem czy ktoś zmieszał 2 różne oleje i się ścięły, czy co. albo ktoś specjalnie wlał jakiś preparat zagęszczający żeby wyciszyć silnik. Nie wiem co zrobić z tym strasznie gęstym olejem w silniku. Wymienić na rzadszy, czy zostawić tego gęściucha... Świeca jest czarna i szybko się zużywa/spala muszę praktycznie codziennie wymieniać na inną - próbowałem różnych świec od 7 do 10 Poza tym na głowicy w koło świecy robi się lekko mokro od jakiegoś czernidła tak jak by troszkę się tam pocił Kompresja jest dobra bo ma 12,5 bar Odpala zawsze z pierwszego kopa Trzyma wolne obroty To czy się wkręca czy nie chyba nie zależy jednak od tego czy jadę pod górę tylko bardziej od tego kiedy motor był odpalony bo zaraz po odpaleniu na początku nie chce się wkręcać. Po chwili jak mu odkręcę manetkę to się wkręca bardzo dobrze do czwartego biegu idzie na koło po czym zaczyna przerywać i już nie chce się wkręcić.Chyba zmyliło mnie to, że wyjeżdżając spod domu po chwili mam przed sobą górę pod którą zawsze muszę wyjeżdżać Może to problem z zapłonem, modułem, cewką i w określonej temperaturze działa w porządku po chwili się nagrzewa i zaczyna przerywać... hmm nie wiem doradźcie coś może teraz będzie łatwiej wpaść na właściwy trop Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez woytas01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Ja u siebie miałem tak, że nie chciał mi się wkrecać na 1,2,3 biegu powyżej 5,5-6k obrotów. Później przestawał się dławić. Wina stała po stronie modułu. Zobacz pierw "prostsze" rzeczy, cewka WN, fajka itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woytas01 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 u mnie tak samo przerywa na każdym biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woytas01 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 załączam filmik pokazujący jak motor chodzi http://www.youtube.com/watch?v=ok4ZKkKsGtw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Może powiedz co zrobiłeś, będzie nam łatwiej dalej gdybać. Moim zdaniem wina leży po stronie gaźników/paliwa/powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Ustawiałeś przerwe na świecy? Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) Gaźnik proszę szanownego kolegi do czyszczenia na pierwszy ogień, jak nie pomoże szukać przyczyny w elektryce. Bywa że w moto transportowanym na leżąco syfy w komorze pływakowej dostają się w dysze i mamy takie kwiatki. Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Miałem taki sam przypadek, regulacje gaźnika nic nie dawały czyszenie nic. Regulacja przerwy na świecy załatwiła sprawe. Tak czy owak, masz jakiś punkt zaczepienia od czego zacząć. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Oprócz gaźnika też porządne czyszczenie filtra powietrza i odpowiednie na olejenie go odpowiednim specyfikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woytas01 Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Czyszczenie gaźnika, czyszczenie filtra, regulacja przerwy na świecy nie pomagają. Zamówiłem nową dedykowana świece do tego modelu i zobacze,ale jak dotąd wszystkie świece ulegały uszkodzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Wez sciagnij magneto, stator i go dokladnie obejrzyj czy jakies luty nie popuscily, posprawdzaj cala instalacje. TAk samo mi dt chodzila, a przyczyna bylo wlasnie popuszczenie lutu od cewki zasilajacej w statorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woytas01 Opublikowano 24 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Witam Po zastosowaniu dedykowanej do tego modelu świecy motor wkręca sie bardzo dobrze i chodzi jak należy.Jednak problem zalewania i uszkodzenia świec nadal pozostał. Wydawało by sie że taka zalana świeca po wysuszeniu i wypaleniu palnikiem gazowym powinna działać, a ona tylko na chwile odpali i zaraz motor gaśnie a świeca nadal jest zalana. Dopiero po włożeniu nowej motor przez jakiś czas chodzi. Mam wrażenie że do świecy dostaje sie olej ale nie mam pewności.Motor nie trzyma wolnych obrotów, dlatego jest podkręcony na lince od gazu. W ogóle nie reaguje na regulacje wolnych obrotów.Może ktoś coś jeszcze doradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.