thefex Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 HiCzy CB 750 Bol D'or 1983 ma gdzies bezpiecznik na wiazce doprowadzajacej prąd do klaksonu i kierunkowskazow?Bo stracilem jedno i drugie. Przerywacz chyba ok, jak zetknalem zewnetrzne styki (czyli oba pionowe, poziomy niepodpiety do niczego) to slychac ze klika. Ten środkowy od czego jest? Przypomne ze styki na przerywaczu są w układzie | _ |, a kable do przerywacza to zielony (+?), zolto-zielony (?) i brazowy (-). Od czego jest zólto-zielony przewod? pzdr KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Ten żółto-zielony przewód idzie do włącznika kierunków a po zamknięciu obwodu do "+" danej strony żarówek.Tu masz prosty schemat. 3-przerywacz-powiedzmy, ze wyjście na masę jest na nim niezaznaczone.Jeśli straciłeś jedno i drugie to miernik w dłoń i sprawdź czy masz napięcie na zasilanie przerywacza oraz masę.Tak samo na włączniku klaksonu musi jeden przewód mieć zasilanie ( lub masę bo nie wiem czym uruchamia klakson).Jak gdzies to zginęło a nie ma bezpiecznika to szukaj na wtyczkach przerwy albo ułamanego(przeżartego przewodu). lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 (edytowane) thx za info tak wlasnie myslalem, czyli przerywacz ma styki + i - oraz impuls, a to znaczy ze ma w swojej budowie przekaznik. prądu na wtyczkach od przerywacza nie ma, testowalem miernikiem.tzn miernik pokazywal od 0 do 0,2 V, czyli cos gdzies sie pewnie przejaralo.dzisiaj jak wroce z pracy to przyjrze sie temu dokladniej, nowe moto to zawsze kilka nowych problemow do rozwiazania :) Edytowane 13 Kwietnia 2011 przez thefex KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 750 to on ma w nazwie :) mixik maly tam jest , ale ponoc lata ok :) KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 (edytowane) thx za info tak wlasnie myslalem, czyli przerywacz ma styki + i - oraz impuls, a to znaczy ze ma w swojej budowie przekaznik. prądu na wtyczkach od przerywacza nie ma, testowalem miernikiem.tzn miernik pokazywal od 0 do 0,2 V, czyli cos gdzies sie pewnie przejaralo.dzisiaj jak wroce z pracy to przyjrze sie temu dokladniej, nowe moto to zawsze kilka nowych problemow do rozwiazania :) Hmmm, no przekaźnikiem tego nie można nazwać z kilku powodów ani nie ma przerywacz w sobie przekaźnika.Ale żeby to naprawić musisz znaleźć napięcia . Edytowane 13 Kwietnia 2011 przez _Monter_ lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 no to wytlumacz dokladniej budowe takiego przerywacza 3-stykowego (tak jak w CB) badz 4-stykowego (taki mam w KTM) zawsze bawilem sie 2-stykowymi (np od MZ), podpinająć w taką oto wiązkę a z innymi nie mam doświadczenia.przy okazji jakby ktoś miał manuala do tej CB to bede wdzięczny, mam Haynes`a ale on jest taki sobie, wolalbym hondowski KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Mam po polsku manual,jak chcesz ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 (edytowane) chłopaki, juz ogarnalem temattak jak podejrzewalem - przepalil sie bezpiecznik (4 są w plastykowej puszce między półkami kierownicy) po tym jak prąd do przelacznika wrócił, wziąłem miernik w rękę i podpiąłem przerywacz. wszystko hula jak należy :P dla przyszłych pokoleń podaję jak należy podłączyć przerywacz: biało-zielony ---> | _ | <--- zielony ^ | brązowy kable doprowadzające prąd to biało-zielony (na przerywaczu styk 49) oraz brązowy (49a); pomiędzy nimi, po załączeniu przełącznika na kierownicy płynie 12Vkabel zielony to chyba styk 31 albo coś w tym stylu, IMO jest to sterownik sygnału. poprawcie jak pier*** ;) w nagrodę za pomoc pare zdjęć maszyny Edytowane 13 Kwietnia 2011 przez thefex KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 (edytowane) Zastanów się dlaczego nazywa się to przerywacz kierunkowskazów a nie przekaźnik.Ponieważ obwód jest przerywany układem mechanicznym za pomocą elementu termicznego o ustalonej rezystancji. Oczywiście nie mówimy o elektronicznych bo w niektórych są przekaźniki i podążając Twoim tokiem rozumowania załączające układy scalone moglibyśmy również nazywać przekaźnikami.Ale jak lubisz to nazywaj to jak chcesz, ja będę nazywał to jak zostało to nazwane. Poprawię Cię.Nie żaden sterownik sygnału tylko plu12V do żarówek.49 zasilanie 12V np. po stacyjce31 masa49a plus do żarówekDziała to w ten sposób, ze jak włączasz kierunek to żarówki zamykają obwód do masy poprzez włókna co właśnie w starych przerywaczach sprawiało, ze element oporowy zaczynał się nagrzewać ( zwarcie do masy) i rozłączał styki. W tym czasie stygł i znowu od początku.Dlatego tak ważna jest moc żarówek w kierunkach i dlatego ledowe kierunki nie działają lub mrugają bardzo szybko. Edytowane 13 Kwietnia 2011 przez _Monter_ lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 racja racja, nie upieram się przy tym przekaźniku. zasade działania przerywacza znam, a nawet ostatnio w trakcie naprawiania hondowskiego mialem okazje zlookac jak to dziala w praktyce. anyway, thx za info, zwlaszcza Manecie za manuale które mi podesłał :flesje: chapter elektryka w CB mam zakonczony, teraz zostaje pucować resztę i czekac na linke gazu (bo pierwszego dnia jak kupilem moto to gonilem traktor i za ostro manete w dol i pekla bladź, hehehe) KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 HiCzy CB 750 Bol D'or 1983 ma gdzies bezpiecznik na wiazce doprowadzajacej prąd do klaksonu i kierunkowskazow?Bo stracilem jedno i drugie. Przerywacz chyba ok, jak zetknalem zewnetrzne styki (czyli oba pionowe, poziomy niepodpiety do niczego) to slychac ze klika. Ten środkowy od czego jest? Przypomne ze styki na przerywaczu są w układzie | _ |, a kable do przerywacza to zielony (+?), zolto-zielony (?) i brazowy (-). Od czego jest zólto-zielony przewod? pzdr Zapytam nieskromnie czy to ten motocykl który pokazujesz na fotkach?W/g mnie to nie Bol Do'r tylko jakiś składak na podwoziu CB750K :icon_biggrin:pierwszy z brzegu wygląda tak:http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/honda-cb-750-boldor/21024683A Twój ? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 heh, widze Piotrek czujny jak zwykle.tak, zgadza sie, to skladakrama od CB750 RC01, silnik od CB 1100 SC14.wahacz od cb1100, kola chyba tez...jak mozesz to napisz co jest od czego, moze kiedys mnie pokusi zeby wrocic do oryginalu w jakis sposobw ogole moto kupilem od naszego kolegi z forum - Barnaby. dogadalismy sie bez problemu i moto nie opuscilo rodzinnego miasta, co w sumie ucieszylo poprzedniego wlasciciela :) KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 heh, widze Piotrek czujny jak zwykle.tak, zgadza sie, to skladakrama od CB750 RC01, silnik od CB 1100 SC14.wahacz od cb1100, kola chyba tez...jak mozesz to napisz co jest od czego, moze kiedys mnie pokusi zeby wrocic do oryginalu w jakis sposobw ogole moto kupilem od naszego kolegi z forum - Barnaby. dogadalismy sie bez problemu i moto nie opuscilo rodzinnego miasta, co w sumie ucieszylo poprzedniego wlasciciela :) Motocykl jest ładny i nietuzinkowy ale powinieneś go nazywać CB1100K i będzie to najbardziej zgodne z prawdą, bo silnik , koła i wahacz od 1100 a reszta poza lusterkami które notabene go szpecą to model K z 1979roku. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) lusterka ida w czort, tym bardziej ze jedno jest pekniete.jakie wstawic? bo moto mam 3 dni, a cale zycie siedze w endurakach ;) poza tym co powiecie nt kwesti blotnikow?bo przedni ma wgnioty na wysokosci rur wydechowych, jest spawany w jednym miejscu, ma podorabiane uszy i jeszcze w jednym miejscu pęka... wizualnie mi pasuje w tym motocyklu, ale moze nie ma sensu reanimowac starego i lepiej zainwestowac w inny? (pozniej wrzuce fotki) Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez thefex KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Lusterka kupisz w Larssonie pod ten model a błotnik wypada naprawiać lub szukać w USAMasz jeszcze nie oryginalne mocowanie przedniego reflektora ale ten jest jeszcze do zdobycia w używkach. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi