Skocz do zawartości

Wymiana tarcz sprzęgła


Artur-GS500E
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moim GS-sie kończą się tarcze sprzęgła.

Mam z tego tytułu pytanie do ludzi którzy robili to kiedyś lub zajmują się tym na codzień.

Na jakie trudności mogę napotkać? Ewentualnie jakie to są koszty, czy da się to zrobić w warunkach chaupniczych :)

I ile trzeba rozebrać silnika by się dobrać do kosza z tymi tarczami, ile w ogóle ich jest bo w necie, jak to w necie, sa rozbierzne wersje :) Dodam że to GS 500E z roku 1998.

 

Pozdrawiam,

dzięki za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszczasz olej, odkrecasz prawy dekiel i go sciagasz. Zrob to delikatnie - jak nie uszkodzisz uszczelki to bedziesz mogl ja jeszcze wykorzystac. Odkrecasz docisk rownomiernie - po jednym obrocie nakretki po przeciwnych stronach. Zdejmujesz tarcze z przekladkami w odpowiedniej kolejnosci. Mierzysz tarcze, sprezyny - jesli sa do wymiany to wymieniasz, skladasz w ten sam sposob.

 

Co moze pojsc nie tak? Jesli nie zajmujesz sie mechanika to wszystko. Mozesz pourywac gwinty dokrecajac dekiel etc. Wszystko z wyczuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracaj uwage na szczegóły - często 1 z tarcz jest węższa (zazwyczaj pierwsza od strony silnika) itp. Pierwsza zasada - patrzeć co sie rozbiera i zerkać w serwisówkę (od tego powinieneś zacząć). Potem jeszcze właściwe ustawienie linki i mechanizmu wyciskowego - gs ma takie coś z lewej strony silnika, zazwycazaj nie trzeba tego ruszać i wystarcza sama regulacja linką - przy klamce i przy lewej pokrywie). Wymiana tarcz nie jest skomplikowana, ale dziwnym trafem wiele razy spotkałem się ze źle złożonym sprzęgłem przez myślenie "to pikuś, pójdzie w 5 minut". Jeśli zachowasz uwagę, wszystko będzie ok :). Tak jak pisali poprzednicy przed założeniem tarcze obficie zanurz w oleju. Nie powinno się tego skadać na such.

 

Pozdrawiam, Paweł

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, jest to oczywiste, ale...

 

Naprawdę zkładasz, że zadający tak podstawowe pytania amator będzie miąl klucz dynamometryczny skalowany na 8 czy 12 Nm? Powienien (ja taki oczywiście mam ;)), ale raczej bym się tego nie spodziewał. Najważniejsze jest tutaj przykręcenie spręzyn nie za mocno, z uwagą - łatwo ukruszyć aluminiowy element. Lepiej więc użyć krótką pokrętkę i zbytnio nie napinać się przy skręcaniu.

 

PS. To jest właśnie - TO CO SIĘ MOŻE ZDARZYĆ i pójść nie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...