Traveller Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Cześć chłopaki! mam mały problem z moturem. Otóż podczas przeglądu wyszło, że w bandicie pęknięta jest chłodnica oleju i to w wyjątkowo parszywym miejscu (patrz załącznik). I teraz pytanie: czy to się da, wg Was, naprawić? Czy może lepiej kupić nową używaną?? Jeśli znacie adresy dobrych naprawiaczy chłodnic w Łodzi ew. Łódzkiem to bardzo proszę o posty. Pozdrawiam :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
formoto Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 (edytowane) Napisałem nie na temat bo o chłodnicy płynu chłodzącego a pyta o olejową.Moderator - proszę o usunięcia posta. Naprawianie i kupowanie starej chłodnicy to tylko na krótki czas. I tak poszedłem po nową plus koszty starych.Naprawą możesz się sam pobawić - lutowanieW markecie lutownica+drut+kalafonia ok. 40zł.Przed lutowaniem dobrze odtłuścić okolice uszkodzenia - rozp. nitro, benzyna extr., denaturat, szczoteczka druciana, ryżowa, szmata.Problem polega na tym, że z zewnątrz widać mały otwór, którym cieknie. Po stronie wew. chłodnicy jest większy obszar zdewastowany. Stara chłodnica przechowywana bez płynu chłodniczego w przyśpieszonym tempie koroduje od wew. Edytowane 7 Kwietnia 2011 przez formoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Nie przesadzaj. Jak ci kasa kipi to możesz kupić nówkę sztukę, ale idealną używkę kupisz za pół ceny. Co do spawania to zależy od stanu uszkodzenia, ale wolałbym zakupić używkę niż spawać. psKumpel skleił chłodnice olejową jakimś klejem dwuskładnikowymi już mu się trzyma z 5-ty rok, ale ty to masz w miejscu w którym chłodnica jest montowana i chyba coś tam będzie troszkę pracowało, wiec się może rozszczelnić ponownie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Ale Ty dales zdjecie jakiejs tam chlodnicy i zaznaczyles gdzie mniej wiecej jest pekniecie. Daj zdjecie swojej chlodnicy zeby bylo widac gdzie dokladnie jest pekniecie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Mi też sie troche poci, wymieniać nie zamierzam, bo to za mała pierdoła, ale jakbyś MYCIOR napisał co to za klei, to chętnie bym sprobował zakleić. A nóż zapłapie i nie bede miał wiecznie wilgotnego rogu chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Jakikolwiek dwuskladnikowy (z utwardzaczem) odporny na wysokie temperatury. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
formoto Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 (edytowane) Są kleje elastyczne po wyschnięciu np. Loccite w tubce odporne na olej i wysoką temp. Miejsce klejenia musi być suche i odtłuszczone. Skleiłem nim pęknięty karter silnika od góry i trzyma już dwa lata. W czasie jazdy pęknięciem wyciekał olej. Klej do nabycia w każdym sklepie z częściami samochodowymi. Producent i nazwa kleju obojętna - ważne, że odporny na olej i wysoką temp.Gdyby klej puścił z powodu drgań chłodnicy to lutować. Przećwiczyć na skrawkach blach bo to nic trudnego. Edytowane 7 Kwietnia 2011 przez formoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 A czemu tego nie pospawać? Jeśli to miejsce wygląda tak jak na foto to jak najbardziej bym to pospawał. Jest miejsce mocowania i materiał można potem obrobić. Ja osobiście klejenie pozostawiam na drugim miejscu i to na doraźne naprawy w nagłych wypadkach. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Klej z tego co pamiętam to był jakiś dwuskładnikowy z utwardzaczem. Nazwy nie pamiętam. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Traveller Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Zdaniem kolesi z PROFI na Włókniarzy tego nie da się zaspawać, a nawet jeśli, to rozleci się podczas przykręcania. Tak wygląda konkretnie moja chłodnica: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 No i maja racje. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Kup uzywke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Faktycznie teraz wygląda mniej ciekawie ale w takim wypadku bym wstawił na klej rurkę wchodzącą w środek wraz dospawaną flanszą w kształcie owalu takiego jak miejsce przykręcania węża.Oczywiście wszystkie takie kombinacje w momencie braku możliwości zkupu chłodnicy.Poruszę jeszcze kwestię powodu pęknięcia. Myślę, że za mocno została skręcona. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Traveller Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Poruszę jeszcze kwestię powodu pęknięcia. Myślę, że za mocno została skręcona. Też tak myślę ale raczej ciężko będzie coś udowodnić :banghead: Nie ma ktoś używanej chłodnicy oleju do bandita rocznik 2002? :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guti Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Poruszę jeszcze kwestię powodu pęknięcia. Myślę, że za mocno została skręcona. Też tak myślę ale raczej ciężko będzie coś udowodnić :banghead: Nie ma ktoś używanej chłodnicy oleju do bandita rocznik 2002? :icon_biggrin: Mam od rocznika 98 chyba , jeśli Ci pasuje pisz na PW Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez Guti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.