Rafał90 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Witam. Ostatnio oddałem motocykl do słabego serwisu, ponieważ ładowali mi akumulator 10 ameprami. Oczywiście nie trzymał on już napięcia i byłem zmuszony go wymienić. Na starym akumulatorze napięcie ładowania skakało mi od 12 - 17V. Po wymianie akumulatora mam napięcie ładowania przy włączonych światłach 12,5-13V przy wyższych obrotach. Akumulator został podłączony po godzinie od wlania elektrolitu. Zmierzyłem napięcie z alternatora (prąd przemienny) i na 1100obr/min wychodziło 11,1V(alernator był podłączony z regulatorem, ale napięcie mierzyłem przed wejściem do regulatora). Serwisówka podaje, że napięcie przy 5000obr/min ma być 12v.Moje pytania to:1. Jakie napięcie powinno być na niskich obrotach na alternatorze.2. Czy może to nie być wina elementów podających prąd a odbiorników?3. Czy tak podłączony regulator jak na zdjęciu jest dobrze podłączony(zauważyłem zmostkowanie w wtyczce)4. Posiadam inny regulator napięcia ale czy on pasuję do mojej Yamahy?5. Czy rzeczywiście napięcie z altka przy 5000obr/min ma wynosić tylko 12v?Pozdrawiam :) Regulatory:http://img163.imageshack.us/g/dscn9164f.jpg/ Wtyczka:http://img839.imageshack.us/i/20110403134.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 No wiec od poczatku.Jesli masz motocykl to kup sobie mala ladowarke, ktora laduje pradem mniejszym lub rownym 1A, to znakomicie poprawi ci zdrowie aku w dlugim okresie czasu jesli bedziesz go podladowywal w ciagu zimy.Kosztuje pewnie mniej niz wizyta w serwisie.Nowy aku tez nalezalo podladowac, dlatego ze po wlaniu kwasu jest naladowany w 80%. Jesli zajrzysz do przyklejonych tematow w mechanice to znajdziesz temat o mierzeniu ladowania z alternatora, ktory radze ci przeczytac. W skrucie napiecie z altka mierzysz na 3 parach zoltych przewodow 1+2, 2+3, 3+1 i miernik nastawiasz na napiecie pradu zmiennego.Przy 5 tys obr powinienes dostac odczyt w granicach 70 - 90V, nie tak wazna jest wysokosc odczytu jak brak roznic miedzy fazami altka.Nie wiem jaka to serwisowka podaje napiecie 12V z alternatora.Ogladajac twoje reglery i wtyczke stwierdzam ze wszystko jest w porzadku, zmostkowane przewody to sa podwojne przewody masowy i pradowy ktorych nie ma instalacja, a ma je regler. Twoje ladowanie na wlaczonych swiatlach jest "jak cie moge", czyli jest, ale powinno byc wyzsze. Na twoim miejscu sprawdzilbym wtyczki laczace instalacji, czyszczac je po rozpieciu plynem do czyszczenia stykow, oraz rozkrecil bym polaczenia masowe na ramie i silniku, oczyscil, przesmarowal wazelina tech. czy smarem diaelektrycznym i skrecil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/Tu masz temat a jednak warto abyś dokonał pomiary z odłączonym regulatorem.Pamiętaj aby nigdy nie odłączać aku gdy pracuje silnik.Podziel się z nami wynikami. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Dziękuję serdecznie za zainteresowanie tematem. Jutro albo pojutrze udam się do garażu. Może wiecie jeszcze czy na wolnych obrotach prąd z alternatora powinien wynosić 11.1V na każdej fazie(każdej kombinacji).? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Nie wiem, bo takie dane nigdy mnie nie interesowały. Serwisówka tak Ci podaję?Zrób pomiary i podaj wartości jakie odczytasz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Więc tak:1. Przeczyściłem wszystkie styki środkiem Elektrsol(bodajże taka nazwa).2. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze(podczas ładowania) i wynosiło od 13V na wolnych do 17V na wyższych.3. Odłączyłem alternator - na niskich obrotach na każdej kombinacji ok. 21V, a na 5000obr./min mniej więcej na każdej fazie 70V. Przy wyższych obrotach wyższe napięcie.4. Rezystancja na każdej fazie ok. 1.1-1.2 Ohma. Miernik taki za 20zł.5. Masę sprawdzałem wydawała się ok. Moim zdaniem padł regler w takim wypadku. Moje pytanie czy ten drugi regler (na zdjęciach są oba) da radę zamontować w mojej FZR600. Może jakoś przerobić wtyczkę od akumulatora? Może macie jakieś jeszcze porady jak coś sprawdzić?Pozdrawiam Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez Rafał90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Regulator jest rodzajem ogranicznika napięcia i prostownika jednocześnie .. jeśli nie potrafił ograniczyć do 13,8 V znaczy jest uszkodzony lub masa jest nie podłączona -- http://allegro.pl/nowy-regulator-napiecia-skuter-kymco-125-150-250-i1521203577.html Masz tu przykład taniego regulatora co nie znaczy ,ze nie est lepszy od oryginalnego za setki złotych --kolory przewodów Masz takie same nie będzie problemu z podłączeniem Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Tylko mój stary regulator miał 4 przewody. Nie wiecie czy mogę podłączyć ten drugi z trzema przewodami? I w jaki sposób najlepiej sprawdzić czy masa jest dobrze podłączona? Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez Rafał90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 zrób foty lepszej jakości . .. podpisz .. tak aby było wiadomo co jest co .. jaki regulator pracował ?? to ułatwi pomoc najczęściej regulator jego obudowa ma połączenie z masą Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Więc dodaję fotki lepszej jakości:http://img600.imageshack.us/g/20110403134.jpg/Zdjęcia po lewej stronie to stary regulator (3 kable).Prawa strona to nowy regulator jaki pożyczyłem (4 kable).Dodam, że na pierwszej fotce jest wtyczka jaka wychodzi od akumulatora.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Zrób fote przewodów jakie wychodzą z silnika --- wydaje mi się ,ze u Ciebie powinna pracować prądnica 3 fazowa natomiast regulator wygląda patrząc na wtyczki na 1 fazowy Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Z alternatora wychodzą trzy przewody (prąd przemienny, żółte kable). Z regulatora natomiast tylko 2 przewody(czarny i czerwony). Nie wiem tylko czy w tym nowy regulatorze trzeci kabel(stary ma 2plusy i 2 minusy) może kolidować z moją instalacją w jakikolwiek sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Problem masz z instalacją .. zrób fajne fotki .. pozwól sobie pomóc bo odnoszę wrażenie ,że dozujesz informacje :) Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Dobrze, jutro porobię fotki. Stary regulator nie jest oryginalny, ponieważ według serwisówki powinien być taki: http://cdn1.asteroid.pl/c3/a.swistak.pl/000/146/146122_1024.jpgBędę musiał pościągać owiewki, żeby dostać się do przewodu prosto od alternatora(boczne i bak), więc wolałbym jakby ktoś stwierdził, czy mój nowy regler pasuję, oszczędziło by to trochę roboty :)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wydaje mnie sie ze stary regler mial podwojne masy i podwojy kabel pradowy a nowy ma pojedyncza mase, proadowy i do tego sterowanie napieciem ladowania kablem czarnym, podlaczanym do + instalacji za stacyjka.Oczywiscie bedzie pracowal jesli jest sprawny, bo dlaczego nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.