Skocz do zawartości

KTM 530 nie pali


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem wygląda następująco, z kickstartera pali na dotyk z rozrusznika nie chce. Bateria jest ok, świeca nowa, fajka ok, elektryka przejrzana, gaźnik ustawiony, filtr powietrza czysty. Jedyna opcja na odpalenie z rozrusznika jest odrazu po zgaszeniu na ciepłym silniku, jeśli postoi chociaż 30s już nie odpali, na zimno też nie zagada. Zaznaczam że z kopniaka pali na dotyk zimny czy ciepły. Motocykl KTM 530 EXC 2009 rok na Akrapovicu. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem wygląda następująco, z kickstartera pali na dotyk z rozrusznika nie chce. Bateria jest ok, świeca nowa, fajka ok, elektryka przejrzana, gaźnik ustawiony, filtr powietrza czysty. Jedyna opcja na odpalenie z rozrusznika jest odrazu po zgaszeniu na ciepłym silniku, jeśli postoi chociaż 30s już nie odpali, na zimno też nie zagada. Zaznaczam że z kopniaka pali na dotyk zimny czy ciepły. Motocykl KTM 530 EXC 2009 rok na Akrapovicu. Jakieś sugestie?

 

Wg mojej wiedzy to rozrusznik zabiera za dużo prądu i dlatego jest za słaba iskra na świecy.

Co powoduje taki spadek to nie wiem.

 

W mojej DRZ jest podobnie, z tą różnicą iż jak mam naładowany na 100% akumulator to pali, jak napięcie spoczynkowe na klemach spadnie (po dłuższym postoju) poniżej 12,5V to już zimny nie zapali. Doładuję akumulator i zapala.

Żaden mechanik nie jest wstanie tego wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej napisał rozrusznik obciąża napięcie. Dobry elektryk zajmujący się rozrusznikami i alternatorami ze stołem probierczym powinien sobie z tym poradzić. Oprócz tego jeszcze bym sprawdził sam przekaźnik rozrusznika czy to nie on obciąża.

Aby to sprawdzić podłącz większy aku na przewodach rozruchowych i wtedy zakręć. Jak odpali to je do razu odłącz.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram.

Albo rozrusznik stawia za duze opory, ma przegrzane uzwojenia czy innego typu elektryczne / mechaniczne uszkodzenie ( wchodzi w to rowniez uszkodzenie przekaznika typu wypalenie stykow ), albo twoje aku jest juz slabe ( nie przyjmuje ladowania ), albo uklad ladowania nie wyrabia z jakiegos powodu.

Jak sprawdzales aku ?

Jak sprawdzales ladowanie ?

Opisz szczegolowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze opcja , ze atomatyczny dekompresator nie dziala , chociaz czul bys to chyba na kopce....

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryk ze mnie żaden. Podpinałem inne baterie i nic, prostownik ustawiony na rozruch i również nie pali, bateria jest dobra bo kręci ochoczo. Jest jeden myk na odpalenie, wciskam rozruch i równocześnie kopie kickstarter, wtedy pali odrazu. Wiem że mój problem nie jest odosobniony bo w mojej ekipie jeszcze dwie osoby w 530-tkach to mają i na necie również często ten problem się pojawia, jednak lekarstwa na to nie znalazłem. Dodam jeszcze że zdarzy mu się odpalić ale to jest ze 2 razy na 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik może mieć w pewnym punkcie przebicie. Włączasz go i wtedy daje przebicie. Ja wyjął by rozrusznik przejrzał wszystkie styki i izolacje chyba że uzwojenie przegrzane. Rozrusznik z dobrą prędkością kręci ?. Elektryk jak by nie było to naprawi to za ok 150 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden myk na odpalenie, wciskam rozruch i równocześnie kopie kickstarter, wtedy pali odrazu.

 

Ewidentnie obciąża rozrusznik. Jak kopiesz to odciążasz rozrusznik a w sumie to kopka nim kręci. Elektryk, stół probierczy i pomiar poboru prądu podczas rozruchu. Gdzieś szlag trafił izolację na uzwojeniach i wali do masy albo skrót na zwojach.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to wytłumaczcie mi dlaczego gdy odpalam odrazu po zgaszeniu to zawsze zapali? Poczekam 30s i już nie zapali. Próbowałem odpalać na podpiętym prostowniku(ustawiony na rozruch) gdzie kręcił jak szalony i też nie zapalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekujesz gdybania?

Trzeba by jakieś badania laboratoryjne przeprowadzić, zeby jasno odpowiedzieć na Twoją zagadkę.

Sprawdź ten rozrusznik a potem jak wyeliminujesz ten aspekt będzie mozna rozwijać ten wątek..

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

major, to co sie u Ciebie dzieje to jest problem z czescia nr 78040016100

 

To jest takie sprzegielko ktore przenosi moment z rozrusznika na kolo posrednie a ostatecznie na wal korbowy, jak sie zuzyje to nie jest w stanie przeniesc calego momentu z rozrusznika na wal korbowy, chociaz rozrusznik obraca sie z normalna predkoscia to wal kreci bardzo wolno i nie odpalisz moto.

 

To jest rozwiązanie na 90%, oczywiście zawsze pozostaje 10% :icon_biggrin:

 

 

p.s. uprzedajac komentarze na temat zasadnosci tego urzadzenia, jest po to zeby nie uszkodzic rozrusznika jak silnik "cofnie" przy odpalaniu

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

major, to co sie u Ciebie dzieje to jest problem z czescia nr 78040016100

 

To jest takie sprzegielko ktore przenosi moment z rozrusznika na kolo posrednie a ostatecznie na wal korbowy, jak sie zuzyje to nie jest w stanie przeniesc calego momentu z rozrusznika na wal korbowy, chociaz rozrusznik obraca sie z normalna predkoscia to wal kreci bardzo wolno i nie odpalisz moto.

 

To jest rozwiązanie na 90%, oczywiście zawsze pozostaje 10% :icon_biggrin:

 

 

p.s. uprzedajac komentarze na temat zasadnosci tego urzadzenia, jest po to zeby nie uszkodzic rozrusznika jak silnik "cofnie" przy odpalaniu

Właśnie dowiedziałem się wczoraj że to sprzęgiełko może być przyczyną. Jest jeszcze jedna rzecz którą muszę sprawdzić, jak to nie ona to zostaje tylko to sprzęgiełko, koszt 500zł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciesz sie ze jeszcze masz kopajke :) , ponoc silnikowo 530 nie jest tak udana jak starci bracia 520 i 525... takie zaslyszalem ploty..

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...