major000 Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Witam. Problem wygląda następująco, z kickstartera pali na dotyk z rozrusznika nie chce. Bateria jest ok, świeca nowa, fajka ok, elektryka przejrzana, gaźnik ustawiony, filtr powietrza czysty. Jedyna opcja na odpalenie z rozrusznika jest odrazu po zgaszeniu na ciepłym silniku, jeśli postoi chociaż 30s już nie odpali, na zimno też nie zagada. Zaznaczam że z kopniaka pali na dotyk zimny czy ciepły. Motocykl KTM 530 EXC 2009 rok na Akrapovicu. Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafRaf Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Witam. Problem wygląda następująco, z kickstartera pali na dotyk z rozrusznika nie chce. Bateria jest ok, świeca nowa, fajka ok, elektryka przejrzana, gaźnik ustawiony, filtr powietrza czysty. Jedyna opcja na odpalenie z rozrusznika jest odrazu po zgaszeniu na ciepłym silniku, jeśli postoi chociaż 30s już nie odpali, na zimno też nie zagada. Zaznaczam że z kopniaka pali na dotyk zimny czy ciepły. Motocykl KTM 530 EXC 2009 rok na Akrapovicu. Jakieś sugestie? Wg mojej wiedzy to rozrusznik zabiera za dużo prądu i dlatego jest za słaba iskra na świecy.Co powoduje taki spadek to nie wiem. W mojej DRZ jest podobnie, z tą różnicą iż jak mam naładowany na 100% akumulator to pali, jak napięcie spoczynkowe na klemach spadnie (po dłuższym postoju) poniżej 12,5V to już zimny nie zapali. Doładuję akumulator i zapala.Żaden mechanik nie jest wstanie tego wyeliminować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 (edytowane) Jak kolega wyżej napisał rozrusznik obciąża napięcie. Dobry elektryk zajmujący się rozrusznikami i alternatorami ze stołem probierczym powinien sobie z tym poradzić. Oprócz tego jeszcze bym sprawdził sam przekaźnik rozrusznika czy to nie on obciąża.Aby to sprawdzić podłącz większy aku na przewodach rozruchowych i wtedy zakręć. Jak odpali to je do razu odłącz. Edytowane 23 Marca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Popieram.Albo rozrusznik stawia za duze opory, ma przegrzane uzwojenia czy innego typu elektryczne / mechaniczne uszkodzenie ( wchodzi w to rowniez uszkodzenie przekaznika typu wypalenie stykow ), albo twoje aku jest juz slabe ( nie przyjmuje ladowania ), albo uklad ladowania nie wyrabia z jakiegos powodu.Jak sprawdzales aku ?Jak sprawdzales ladowanie ?Opisz szczegolowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 jest jeszcze opcja , ze atomatyczny dekompresator nie dziala , chociaz czul bys to chyba na kopce.... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Elektryk ze mnie żaden. Podpinałem inne baterie i nic, prostownik ustawiony na rozruch i również nie pali, bateria jest dobra bo kręci ochoczo. Jest jeden myk na odpalenie, wciskam rozruch i równocześnie kopie kickstarter, wtedy pali odrazu. Wiem że mój problem nie jest odosobniony bo w mojej ekipie jeszcze dwie osoby w 530-tkach to mają i na necie również często ten problem się pojawia, jednak lekarstwa na to nie znalazłem. Dodam jeszcze że zdarzy mu się odpalić ale to jest ze 2 razy na 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agent 303 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 rozrusznik może mieć w pewnym punkcie przebicie. Włączasz go i wtedy daje przebicie. Ja wyjął by rozrusznik przejrzał wszystkie styki i izolacje chyba że uzwojenie przegrzane. Rozrusznik z dobrą prędkością kręci ?. Elektryk jak by nie było to naprawi to za ok 150 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Jest jeden myk na odpalenie, wciskam rozruch i równocześnie kopie kickstarter, wtedy pali odrazu. Ewidentnie obciąża rozrusznik. Jak kopiesz to odciążasz rozrusznik a w sumie to kopka nim kręci. Elektryk, stół probierczy i pomiar poboru prądu podczas rozruchu. Gdzieś szlag trafił izolację na uzwojeniach i wali do masy albo skrót na zwojach. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 No dobra to wytłumaczcie mi dlaczego gdy odpalam odrazu po zgaszeniu to zawsze zapali? Poczekam 30s i już nie zapali. Próbowałem odpalać na podpiętym prostowniku(ustawiony na rozruch) gdzie kręcił jak szalony i też nie zapalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Oczekujesz gdybania?Trzeba by jakieś badania laboratoryjne przeprowadzić, zeby jasno odpowiedzieć na Twoją zagadkę.Sprawdź ten rozrusznik a potem jak wyeliminujesz ten aspekt będzie mozna rozwijać ten wątek.. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Nie oczekuje gdybania tylko według mnie jeśli jest problem z prądem to by nie palił z rozrusznika w każdej sytuacji a mój zaraz po zgaszeniu pali na dotyk zawsze. Przełoże jutro rozrusznik z innej 530-tki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 I to jest bardzo dobry pomysł. A nawet proponuję Twój wstawić do innej 530-ki Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 (edytowane) major, to co sie u Ciebie dzieje to jest problem z czescia nr 78040016100 To jest takie sprzegielko ktore przenosi moment z rozrusznika na kolo posrednie a ostatecznie na wal korbowy, jak sie zuzyje to nie jest w stanie przeniesc calego momentu z rozrusznika na wal korbowy, chociaz rozrusznik obraca sie z normalna predkoscia to wal kreci bardzo wolno i nie odpalisz moto. To jest rozwiązanie na 90%, oczywiście zawsze pozostaje 10% :icon_biggrin: p.s. uprzedajac komentarze na temat zasadnosci tego urzadzenia, jest po to zeby nie uszkodzic rozrusznika jak silnik "cofnie" przy odpalaniu Edytowane 25 Marca 2011 przez Kris_big Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 25 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 major, to co sie u Ciebie dzieje to jest problem z czescia nr 78040016100 To jest takie sprzegielko ktore przenosi moment z rozrusznika na kolo posrednie a ostatecznie na wal korbowy, jak sie zuzyje to nie jest w stanie przeniesc calego momentu z rozrusznika na wal korbowy, chociaz rozrusznik obraca sie z normalna predkoscia to wal kreci bardzo wolno i nie odpalisz moto. To jest rozwiązanie na 90%, oczywiście zawsze pozostaje 10% :icon_biggrin: p.s. uprzedajac komentarze na temat zasadnosci tego urzadzenia, jest po to zeby nie uszkodzic rozrusznika jak silnik "cofnie" przy odpalaniuWłaśnie dowiedziałem się wczoraj że to sprzęgiełko może być przyczyną. Jest jeszcze jedna rzecz którą muszę sprawdzić, jak to nie ona to zostaje tylko to sprzęgiełko, koszt 500zł :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 ciesz sie ze jeszcze masz kopajke :) , ponoc silnikowo 530 nie jest tak udana jak starci bracia 520 i 525... takie zaslyszalem ploty.. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.