Podróżnik Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Witam Słyszałem że można zwiększyć moc X11 bez interwencji mechanicznych używając modułu zapłonu z Hondy XX. Nie jestem fachowcem w zakresie mechaniki a w sieci nic nie mogę znaleźć w tym temacie. Czy ktoś ma bardziej szczegółową wiedzę na ten temat - będę wdzięczny za info. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) Nie sądze by to był dobry pomysł. Niestety w tych klockach nie osiągniesz znaczącego przyrostu mocy jak nie wydasz kasy. Ale nie ma ingerencji mechanicznych (rozumiem że chodziło Ci o np. wałki, głowica, dolot itp) Power Commander + dobra mapa + K&N + Full exhaust acrapovic (zauważ że ten wydech jest na licytacji i jego cena wywoławcza jest bardzo niska ok.1400zł ) Koszt całości ok. 6000zł w cenach sklepowych Przyrost mocy nawet do 144 HP http://www.youtube.com/watch?v=4ZZ8G3TG--g&feature=related Run test Edytowane 27 Lutego 2011 przez thobeta Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Podobno niektórzy wgrywają mapę zapłonu od XXa, ale ja bym tego nie robił. Silnik jednak delikatnie się różni, XX ma 6 biegów, więc i przebieg momentu/mocy jest inaczej poprowadzony. Power commander będzie o wiele lepszym wyjściem, ale pamiętaj że żeby to NAPRAWDĘ zadziałało to musisz pojechać na hamownię. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) Podobno niektórzy wgrywają mapę zapłonu od XXa, ale ja bym tego nie robił. Silnik jednak delikatnie się różni, XX ma 6 biegów, więc i przebieg momentu/mocy jest inaczej poprowadzony. Power commander będzie o wiele lepszym wyjściem, ale pamiętaj że żeby to NAPRAWDĘ zadziałało to musisz pojechać na hamownię. Masz rację. Power Commander oblicza dawkę paliwa przy odpowiedniej wydajności powietrza i ciśnienia spalin - dlatego współpracuje z lambdą kontrolując cały czas spalanie. XX ma inne fazy rozrządu. X11 dużo spokojniej oddaje moc i należy się z tym pogodzić Edytowane 27 Lutego 2011 przez thobeta Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaki Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 XX ma inne fazy rozrządu. X11 dużo spokojniej oddaje moc i należy się z tym pogodzić Wydawało by się że właśnie odwrotnie. XX nie jeździłem więc to jest tylko moje gdybanie, ale z racji właśnie pięcio biegowej skrzyni, większego przyśpieszenia wydaje się że to x11będzie bardziej narowista. Cytuj Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Podobno niektórzy wgrywają mapę zapłonu od XXa, ale ja bym tego nie robił. Silnik jednak delikatnie się różni, XX ma 6 biegów, więc i przebieg momentu/mocy jest inaczej poprowadzony. Power commander będzie o wiele lepszym wyjściem, ale pamiętaj że żeby to NAPRAWDĘ zadziałało to musisz pojechać na hamownię. Masz rację. Power Commander oblicza dawkę paliwa przy odpowiedniej wydajności powietrza i ciśnienia spalin - dlatego współpracuje z lambdą kontrolując cały czas spalanie. XX ma inne fazy rozrządu. X11 dużo spokojniej oddaje moc i należy się z tym pogodzić Przeczytaj to podkreślenie i zastanów się co napisałeś?W ogóle te odpowiedzi nadają się do działu czarnego humoru. Zastanawiam się czy nie poprosić Dominika o założenie dodatku do działu Śmietnik i nazwiemy go WYMIOTNIK :icon_biggrin::banghead::icon_biggrin:Mieszacie człowiekowi w głowie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Podobno niektórzy wgrywają mapę zapłonu od XXa, ale ja bym tego nie robił. Silnik jednak delikatnie się różni, XX ma 6 biegów, więc i przebieg momentu/mocy jest inaczej poprowadzony. Power commander będzie o wiele lepszym wyjściem, ale pamiętaj że żeby to NAPRAWDĘ zadziałało to musisz pojechać na hamownię. Masz rację. Power Commander oblicza dawkę paliwa przy odpowiedniej wydajności powietrza i ciśnienia spalin - dlatego współpracuje z lambdą kontrolując cały czas spalanie. XX ma inne fazy rozrządu. X11 dużo spokojniej oddaje moc i należy się z tym pogodzić Przeczytaj to podkreślenie i zastanów się co napisałeś?W ogóle te odpowiedzi nadają się do działu czarnego humoru. Zastanawiam się czy nie poprosić Dominika o założenie dodatku do działu Śmietnik i nazwiemy go WYMIOTNIK :icon_biggrin::banghead::icon_biggrin:Mieszacie człowiekowi w głowie. Piotrek sprostuj jako fachowiec. O wiele więcej to wniesie. Sam jestem ciekaw opinii specjalisty bo kiedyś użytkowałem takiego sprząta Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 napisałeś:" wydajności powietrza i ciśnienia spalin -"Korzysta z miernika przepływu powietrza oraz odczytuje czujnik ciśnienia atmosferycznego, dodatkowo odczytuje i przelicza sygnał z sondy Lambda.Żaden tłokowy silnik spalinowy nie miał i nie będzie miał czujnika mierzącego ciśnienie spalin.Przy odrobinie zdolności można wymienić ten moduł i korzyści będą bardzo wymierne tylko jak zawsze jest mały haczyk - radykalnie spadnie żywotność silnika.Taką podmiankę robi się na własną odpowiedzialność forum jest dla ludzi chcących nauczyć się naprawiać motocykl a nie psuć.Jest prosty sposób aby zwiększyć moc i prędkość max. tego modelu - wystarczy wymienić w ramie jednostkę napędową wraz z instalacją.Znam osobiście taką przekładkę z terenu Niemiec ale do dzisiaj właściciel nie wykorzystuje pełnej mocy silnika bo rama jest za wiotka a motocykl powyżej 250kmh sam wybiera kierunek jazdy :icon_biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 A w sumie to co za sens wywalać 5 czy 6 tysi żeby podnieść moc o parę koników jak za 12 tysi można cały motocykl kupić? Jak komu mocy mało to B-King turbo załatwia sprawę. Nie pytam się "po co komu taka moc" bo jest kwestia osobista, jak koloru krawata :icon_biggrin: Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 napisałeś:" wydajności powietrza i ciśnienia spalin -"Korzysta z miernika przepływu powietrza oraz odczytuje czujnik ciśnienia atmosferycznego, dodatkowo odczytuje i przelicza sygnał z sondy Lambda.Żaden tłokowy silnik spalinowy nie miał i nie będzie miał czujnika mierzącego ciśnienie spalin.Przy odrobinie zdolności można wymienić ten moduł i korzyści będą bardzo wymierne tylko jak zawsze jest mały haczyk - radykalnie spadnie żywotność silnika.Taką podmiankę robi się na własną odpowiedzialność forum jest dla ludzi chcących nauczyć się naprawiać motocykl a nie psuć.Jest prosty sposób aby zwiększyć moc i prędkość max. tego modelu - wystarczy wymienić w ramie jednostkę napędową wraz z instalacją.Znam osobiście taką przekładkę z terenu Niemiec ale do dzisiaj właściciel nie wykorzystuje pełnej mocy silnika bo rama jest za wiotka a motocykl powyżej 250kmh sam wybiera kierunek jazdy :icon_biggrin: W którymś kościele coś mi dzwoniło. Z tym ciśnieniem spalin to popłynąłem ale piłem tutaj do tego że wydech wraz z cała resztą daje kolejne kilka oczek więcej mocy. Ps.Piotrek korzystając z okazjiOstatnio nasłuchałem sie wiele opinii a jedna z nich to ta że po "rozbebeszeniu" tłumika czy przerobieniu na tzw. przelot moc silnika radykalnie spadnie lub wręcz może skutkować z czasem jego uszkodzeniu(nadpalenie zaworów itp) co ty na to ? Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Dobrze się nasłuchałeś. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Czyli jak dobrze rozumuje czy zamienienie tłumika na przelot musi iść w parze np. z inną mapą ? Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Napewno z regulacją. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Wiele razy na tym forum pisaliśmy o zgubnym wpływie dla silnika montowania przypadkowych wydechów lub bebeszenia starych.Oczywiście nie dotyczy to wszystkich silników ale o wyjątkach nie będziemy pisali.Wysoka cena tuningowych i reacingowych nie bierze się z nieba a właściciele nie pochodzą z naszego kraju gdzie typowe jest walenie innych po rogach na każdym kroku. Na cenę takiego tłumika wpływa długi i bardzo żmudny proces projektowania oraz testów podczas których konieczne jest używanie silnika podczas dopasowywania jego parametrów. Wiele z takich silników pada i to też podnosi cenę finalnego produktu.I teraz dochodzimy do terminu użytego przez "thobeta" czyli ciśnienia spalin lub gazów wylotowych, odpowiednie obniżenie ciśnienia a jednoczesne zwiększenie prędkości wylotu może spowodować radykalny przyrost mocy w zadanym zakresie obrotów.Jeżeli ktoś liczy na zwiększenie mocy w całym zakresie obrotów niech raczej zacznie zbierać znaczki pocztowe i zapomni o motocyklach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Chciałem zwiększyć liczbę decybeli w MT. Teraz to troszkę się wystraszyłem bo szkoda silnika. Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.