Skocz do zawartości

Honda X11 (X Eleven) Zwiększenie Mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Słyszałem że można zwiększyć moc X11 bez interwencji mechanicznych używając modułu zapłonu z Hondy XX. Nie jestem fachowcem w zakresie mechaniki a w sieci nic nie mogę znaleźć w tym temacie. Czy ktoś ma bardziej szczegółową wiedzę na ten temat - będę wdzięczny za info.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze by to był dobry pomysł. Niestety w tych klockach nie osiągniesz znaczącego przyrostu mocy jak nie wydasz kasy. Ale nie ma ingerencji mechanicznych (rozumiem że chodziło Ci o np. wałki, głowica, dolot itp)

 

Power Commander + dobra mapa + K&N + Full exhaust acrapovic (zauważ że ten wydech jest na licytacji i jego cena wywoławcza jest bardzo niska ok.1400zł )

 

Koszt całości ok. 6000zł w cenach sklepowych

 

 

Przyrost mocy nawet do 144 HP

 

http://www.youtube.com/watch?v=4ZZ8G3TG--g&feature=related Run test

Edytowane przez thobeta

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno niektórzy wgrywają mapę zapłonu od XXa, ale ja bym tego nie robił. Silnik jednak delikatnie się różni, XX ma 6 biegów, więc i przebieg momentu/mocy jest inaczej poprowadzony. Power commander będzie o wiele lepszym wyjściem, ale pamiętaj że żeby to NAPRAWDĘ zadziałało to musisz pojechać na hamownię.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno niektórzy wgrywają mapę zapłonu od XXa, ale ja bym tego nie robił. Silnik jednak delikatnie się różni, XX ma 6 biegów, więc i przebieg momentu/mocy jest inaczej poprowadzony. Power commander będzie o wiele lepszym wyjściem, ale pamiętaj że żeby to NAPRAWDĘ zadziałało to musisz pojechać na hamownię.

 

Masz rację. Power Commander oblicza dawkę paliwa przy odpowiedniej wydajności powietrza i ciśnienia spalin - dlatego współpracuje z lambdą kontrolując cały czas spalanie. XX ma inne fazy rozrządu. X11 dużo spokojniej oddaje moc i należy się z tym pogodzić

Edytowane przez thobeta

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XX ma inne fazy rozrządu. X11 dużo spokojniej oddaje moc i należy się z tym pogodzić

 

Wydawało by się że właśnie odwrotnie. XX nie jeździłem więc to jest tylko moje gdybanie, ale z racji właśnie pięcio biegowej skrzyni, większego przyśpieszenia wydaje się że to x11będzie bardziej narowista.

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno niektórzy wgrywają mapę zapłonu od XXa, ale ja bym tego nie robił. Silnik jednak delikatnie się różni, XX ma 6 biegów, więc i przebieg momentu/mocy jest inaczej poprowadzony. Power commander będzie o wiele lepszym wyjściem, ale pamiętaj że żeby to NAPRAWDĘ zadziałało to musisz pojechać na hamownię.

 

Masz rację. Power Commander oblicza dawkę paliwa przy odpowiedniej wydajności powietrza i ciśnienia spalin - dlatego współpracuje z lambdą kontrolując cały czas spalanie. XX ma inne fazy rozrządu. X11 dużo spokojniej oddaje moc i należy się z tym pogodzić

 

Przeczytaj to podkreślenie i zastanów się co napisałeś?

W ogóle te odpowiedzi nadają się do działu czarnego humoru. Zastanawiam się czy nie poprosić Dominika o założenie dodatku do działu Śmietnik i nazwiemy go WYMIOTNIK :icon_biggrin::banghead::icon_biggrin:

Mieszacie człowiekowi w głowie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno niektórzy wgrywają mapę zapłonu od XXa, ale ja bym tego nie robił. Silnik jednak delikatnie się różni, XX ma 6 biegów, więc i przebieg momentu/mocy jest inaczej poprowadzony. Power commander będzie o wiele lepszym wyjściem, ale pamiętaj że żeby to NAPRAWDĘ zadziałało to musisz pojechać na hamownię.

 

Masz rację. Power Commander oblicza dawkę paliwa przy odpowiedniej wydajności powietrza i ciśnienia spalin - dlatego współpracuje z lambdą kontrolując cały czas spalanie. XX ma inne fazy rozrządu. X11 dużo spokojniej oddaje moc i należy się z tym pogodzić

 

Przeczytaj to podkreślenie i zastanów się co napisałeś?

W ogóle te odpowiedzi nadają się do działu czarnego humoru. Zastanawiam się czy nie poprosić Dominika o założenie dodatku do działu Śmietnik i nazwiemy go WYMIOTNIK :icon_biggrin::banghead::icon_biggrin:

Mieszacie człowiekowi w głowie.

 

Piotrek sprostuj jako fachowiec. O wiele więcej to wniesie. Sam jestem ciekaw opinii specjalisty bo kiedyś użytkowałem takiego sprząta

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś:" wydajności powietrza i ciśnienia spalin -"

Korzysta z miernika przepływu powietrza oraz odczytuje czujnik ciśnienia atmosferycznego, dodatkowo odczytuje i przelicza sygnał z sondy Lambda.

Żaden tłokowy silnik spalinowy nie miał i nie będzie miał czujnika mierzącego ciśnienie spalin.

Przy odrobinie zdolności można wymienić ten moduł i korzyści będą bardzo wymierne tylko jak zawsze jest mały haczyk - radykalnie spadnie żywotność silnika.

Taką podmiankę robi się na własną odpowiedzialność forum jest dla ludzi chcących nauczyć się naprawiać motocykl a nie psuć.

Jest prosty sposób aby zwiększyć moc i prędkość max. tego modelu - wystarczy wymienić w ramie jednostkę napędową wraz z instalacją.

Znam osobiście taką przekładkę z terenu Niemiec ale do dzisiaj właściciel nie wykorzystuje pełnej mocy silnika bo rama jest za wiotka a motocykl powyżej 250kmh sam wybiera kierunek jazdy :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w sumie to co za sens wywalać 5 czy 6 tysi żeby podnieść moc o parę koników jak za 12 tysi można cały motocykl kupić? Jak komu mocy mało to B-King turbo załatwia sprawę.

Nie pytam się "po co komu taka moc" bo jest kwestia osobista, jak koloru krawata :icon_biggrin:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś:" wydajności powietrza i ciśnienia spalin -"

Korzysta z miernika przepływu powietrza oraz odczytuje czujnik ciśnienia atmosferycznego, dodatkowo odczytuje i przelicza sygnał z sondy Lambda.

Żaden tłokowy silnik spalinowy nie miał i nie będzie miał czujnika mierzącego ciśnienie spalin.

Przy odrobinie zdolności można wymienić ten moduł i korzyści będą bardzo wymierne tylko jak zawsze jest mały haczyk - radykalnie spadnie żywotność silnika.

Taką podmiankę robi się na własną odpowiedzialność forum jest dla ludzi chcących nauczyć się naprawiać motocykl a nie psuć.

Jest prosty sposób aby zwiększyć moc i prędkość max. tego modelu - wystarczy wymienić w ramie jednostkę napędową wraz z instalacją.

Znam osobiście taką przekładkę z terenu Niemiec ale do dzisiaj właściciel nie wykorzystuje pełnej mocy silnika bo rama jest za wiotka a motocykl powyżej 250kmh sam wybiera kierunek jazdy :icon_biggrin:

 

W którymś kościele coś mi dzwoniło. Z tym ciśnieniem spalin to popłynąłem ale piłem tutaj do tego że wydech wraz z cała resztą daje kolejne kilka oczek więcej mocy.

 

Ps.Piotrek korzystając z okazji

Ostatnio nasłuchałem sie wiele opinii a jedna z nich to ta że po "rozbebeszeniu" tłumika czy przerobieniu na tzw. przelot moc silnika radykalnie spadnie lub wręcz może skutkować z czasem jego uszkodzeniu(nadpalenie zaworów itp) co ty na to ?

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele razy na tym forum pisaliśmy o zgubnym wpływie dla silnika montowania przypadkowych wydechów lub bebeszenia starych.

Oczywiście nie dotyczy to wszystkich silników ale o wyjątkach nie będziemy pisali.

Wysoka cena tuningowych i reacingowych nie bierze się z nieba a właściciele nie pochodzą z naszego kraju gdzie typowe jest walenie innych po rogach na każdym kroku. Na cenę takiego tłumika wpływa długi i bardzo żmudny proces projektowania oraz testów podczas których konieczne jest używanie silnika podczas dopasowywania jego parametrów. Wiele z takich silników pada i to też podnosi cenę finalnego produktu.

I teraz dochodzimy do terminu użytego przez "thobeta" czyli ciśnienia spalin lub gazów wylotowych, odpowiednie obniżenie ciśnienia a jednoczesne zwiększenie prędkości wylotu może spowodować radykalny przyrost mocy w zadanym zakresie obrotów.

Jeżeli ktoś liczy na zwiększenie mocy w całym zakresie obrotów niech raczej zacznie zbierać znaczki pocztowe i zapomni o motocyklach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...