rispekt Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam :). Przymierzam się do sprawdzenia ciśnienia sprężania bo maszyna zaczyna puszczać dymka przy rozruchu na zimnym silniku. Dodam, że na ciepłym silniku, kiedy postoi trochę na wolnych obrotach i gwałtownie przygazuję też pierdnie na niebiesko. Wiem, że to nie koniec świata ale może by to zweryfikować. Są dwa wyjścia. Serwisówka poleca pomiar szczeliny na pierscieniach obsadzonych w cylindrze bez tłoka. Podaje wymiar szczeliny, którego przekroczenie oznacza wymianę pierścieni. Oczywiście można by to tak zrobić ale myślę, że jeśli byłoby to możliwe, to najpierw posłużyłbym się manometrem bo być może sprężanie jest w normie i nie musiałbym demontować góry silnika. Chyba automatyczny dekompresator nie będzie tu problemem? Czy w takim razie ktoś z Was wie przy jakim ciśnieniu sprężania trzeba już myśleć o zmianie pierścieni (myślę, że na tłok jeszcze przyjdzie czas ;). Mój motocykl to KTM XCF 250 z 2008r. P.S. W serwisówce tych danych się nie doszukałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 w takim sprzęcie nie zmienia sie samych pierścieni ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Taka mała uwaga w tego typu sprzętach tłoki szybciej pękają niż wycierają się, więc mierzenie ciśnienia nie jest miarodajną metodą oceny stanu silnika. Tu robi się podobnie jak w przypadku crossówek i wymienia sie co określony przebieg żeby nie mieć przykrych niespodzianek . U ciebie ewidentnie jest albo przeciągnięty przebieg tłoka albo zaniedbany filtr powietrza, ale tak czy siak tłok jest już do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 (edytowane) Taka mała uwaga w tego typu sprzętach tłoki szybciej pękają niż wycierają się, więc mierzenie ciśnienia nie jest miarodajną metodą oceny stanu silnika. Tu robi się podobnie jak w przypadku crossówek i wymienia sie co określony przebieg żeby nie mieć przykrych niespodzianek . U ciebie ewidentnie jest albo przeciągnięty przebieg tłoka albo zaniedbany filtr powietrza, ale tak czy siak tłok jest już do wymiany. To co piszesz tyczy się Twojego motocykla, a z tego co mi wiadomo, to serwisówka KTM'a zaleca co pewną liczbę motogodzin inspekcję tłoka, pierścieni etc a nie ich wymianę. Na podstawie dokonanych pomiarów podejmuje się decyzję czy tłok i pierścienie kwalifikują się do wymiany. Pisanie, że tłok jest już do wymiany jest sporo na wyrost bo w tym momencie wróżysz z fusów. Kolega niech zrobi pomiar ciśnienia sprężania (wcześniej sprawdź wartości luzów zaworowych) i jeśli będzie poza normą, wtedy góra silnika do rozebrania i pomierzenia. A to, że puszcza dymek, może być zarówno przyczyną zużytych uszczelniaczy zaworowych, prowadnic zaworów, wytartych trzonków zaworowych jak i zużytego tłoka i pierścieni. Tak więc nie podejmujmy pochopnych decyzji na podstawie niczego. Edytowane 6 Lutego 2011 przez patrykt7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 W 250 4t remont robi się co określoną liczbę mth, i kategorycznie trzeba tego przestrzegać. Jeśli jesteś amatorem i zrobiłeś około 100mth to remoncik musowo trzeba zrobić. Mam na warsztacie takiego kata, gość przelatał od poprzedniego remontu 110mth a kortba i tłok wykazują po pomiarach minimalne ślady zużycia. Jednak przeciągnięcie remontu może a nawet napewno skończy się katastrofą. Więc podaruj sobie śmieszne metody typu pomiar sprężania bo nic po tym nie wywnioskujesz.A co do puszczania dymka to pociesze cię że większość Ktm-ów szczególnie tych w nowej budzie w sytuacjach o których piszesz puszcza dyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 (edytowane) Serwisówka tego modelu zaleca pomiar tłoka oraz cylindra co 40h jazdy. Wymianę zaś wtedy gdy zużycie przekracza wartości dopuszczalne. Zaś np Serwisówka Hondy CRF zaleca wymianę tłoka co 15mh jazdy na torze. Tak więc nie patrzmy na wszystkie crossówki przez jeden pryzmat. Chyba, że ktoś ma zamiar dyskutować i poprawiać serwisówkę bo wie lepiej. Edytowane 6 Lutego 2011 przez patrykt7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Dzięki za odpowiedzi, panowie :). Mój sprzęt ma nalatane 60 mth od nowości. Wg serwisówki sprawdzanie powinno wypaść przy 40 mth. Czyli już czas. Rozbiorę i pomierzę wszystko żeby być pewnym jaka jest sytuacja. W razie czego jakie zestawy tłok/pierścienie możecie polecić? Fabryczny zestaw pewnie tani nie jest, myślałbym o zamiennikach w razie czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Np. Wossner, Wiseco, Vertex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Rozumiem, że nie warto bić piany która marka lepsza bo wszystkie z wymienionych (oczywiście znam te firmy) produkują jakościowo równie dobre rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 (edytowane) zdublowany post, sorry Edytowane 6 Lutego 2011 przez rispekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 (edytowane) zdublowany post, sorry Edytowane 6 Lutego 2011 przez rispekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Vertex ponoc peka :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.