czarekmbx Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Witam Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem. Zapoznając się ze stroną http://zaplon.pl.tl/CDI-zaplon.htm postanowiłem zbudować najprostszy moduł zapłonowy, ten o: http://img51.imageshack.us/i/cdiii.jpg/ Zastosowałem w nim używane diody, trzy z nich po podłączeniu do multimetra pokazuje 575, a jedna 560(mV?). Kondensator C1 dałem MKSE 400V/1uF czyli taki jak powinien być, C2 dałem 3.3uf na 50V, nie jest napisane na ile powinien być volt wiec dałem na 50, to dobrzy czy źle? Wyczytałem na tej stornie, że tyrystora T106M1 nie można nigdzie dostać i trzeba zastosować TIC106M wiec tak zrobiłem. Rezystory zastosowałem takie jak na schemacie, czyli 1k 22k 100k Ohm. Moduł po podłączeniu do instalacji nie daje iskry :banghead: , czyli nie działa tylko dlaczego? To przez ten kondensator C2? Czy może przez używane diody? Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Pokaż nam zdjęcie płytki i jak to zbudowałeś.Diody możesz wstawić używane sprawdzając wcześniej czy sa dobre. Najlepiej multimetrem wychyłowym bo wtedy widać każdą upływność.To akurat zwykłe diody prostownicze i jak masz wątpliwości to kup nowe (ale i tak wypada sprawdzić ;-) ). Kondensator na 50V wystarczy. Czekam na fotkę. obu stron płytki. Edytowane 4 Lutego 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Mam nowe diody ale skoro nowa dioda ma 570 a stare 575-560 to wnioskuję, że są dobre. Nie posiadam takiego czegoś jak multimetr wychyłowy. Nie dysponuje niestety cyfrówką lecz tylko aparatem w telefonie wiec jakość zdjęć nie powala: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a5922cec03cff91.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0869cb6187428b24.html Płytki sam nie robiłem bo nie wiem jak to się robi :lapad:, a chętnie bym się nauczył bo mam chęć pobawić się w elektronika. A płytkę wykorzystałem z modułu "tjuningowego" o którym niedawno gdzieś pisałem. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Nie chce mi się opisywać więc obejrzyj filmik. Do wytrawienia użyj nadsiarczan sodu, chlorek żelaza jest też do tego celu ale potrafi nadtrawiać więc lepiej używać ten pierwszy.Wystarczy plastikowy pojemnik z ciepłą wodą. CO do Twojego problemu to obawiam się o połączenia na tej płytce. Zdjęcia pokazują niezły chaos. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Łoo k*rwa jakie to skomplikowane. Kolega rysował kiedyś ścieżki na laminacie markerm do płyt potem wytrawiał i wsio :biggrin: Jakoś i estetyka nie powalała ale wydaje się to prostsze. A jak zaprojektować układ ścieżek w tym programie :icon_question: :icon_rolleyes: Hmmm wygląda to na niezły chaos ale połączenia są jak najbardziej w porządku więc nie wiem dalej o chooy to chodzi, że to nie działa :banghead: Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Ja też rysuje markerem bo mniej pierdziellenia. Napisz do krokodylktm. To nasz forumowy kolega i to jego strona. On pewnie będzie odrazu wiedział co w trawie piszczy. Edytowane 4 Lutego 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Narazie podziękować :wink: ale jakieś pytania jeszcze wymyśle :biggrin: Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) tu masz bez płytki schemat prostego modułu ale jak nie masz multimetra to nie ma co sie brać..........chyba że wszystko z nowych częsći...ogólnie bez podstaw elelktroniki cięzko... całośc mojego autorstwa, schemat z stronki zapłon.pl.tl do tego masz tester z dynama :D .......moduł zastosowałem w motocyklu tylko raz w dt80lc2 działał... tu masz sporo wskazówek mojego autorstwa http://www.mm1234.yoyo.pl/motoplat.htm Edytowane 8 Lutego 2011 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Michoa...zaskoczyłeś mnie. Bardzo ładny materiał. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Dzięki michoa za podesłane linki, niestety drugi nie działa. A więc tak, skontaktowałem się z panem krokodylktm ( tu browarek dla niego :flesje:) , który mi pomógł w znalezieniu problemu. Problem leżał w diodzie D1, jest zwyczajnie niepotrzebna. Po wylutowaniu jej pojawiła się iskra na świecy :smile: . Niestety nie sprawdzałem jak Honda chodzi na tym module bo zwyczajnie zbrakło mi czasu, ech. Po testach na odpalonym silniku napisze jak działa i czy jest wszystko oki. pozdrowionka Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Cieszę się, że problem rozwiązany. W takim wypadku wypadałoby poprawić schemat na stronie. Co do pracy na tym module to będzie chodził jak na każdym innym, sprawnym module. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Jak dioda D1 może być niepotrzebna? Spełnia dość ważną funkcję. Przede wszystkim przedłuża czas trwania iskry dzięki oscylacji napięcia w obwodzie rezonansowym utworzonym przez cewkę WN i kondensator C1. W niektórych modułach CDI dioda ta jest przeniesiona za kondensator C1, czyli połączona równolegle z cewką WN. W tym przypadku nie ma oscylacji, lecz rozładowywanie energii zgromadzonej w cewce WN. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 Motorek pali i kręci się do 11tys bez żadnych blokad, moduł sprawuje się tak jak powinien :wink: Mam jeszcze jedno pytanie: mianowicie gdy miałem stary (firmy PROX) tłok to nie dochodził brzegiem w górnym położeniu to końca cylindra, brakowało około 3mm. Przed szlifem dopasowałem taki tłok który dochodzi do samego końca tulei i teraz jest taki objaw, że przy dodawaniu gazu coś stuka w cylindrze (na pewno nie jest to stukanie tłoka w głowice), czy to jest odgłos spalania stukowego? (Zbyt późny zapłon?) Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 (...) Problem leżał w diodzie D1, jest zwyczajnie niepotrzebna. Po wylutowaniu jej pojawiła się iskra na świecy :smile: (...) Albo odwrotnie wlutowałeś tę diodę, albo jest uwalona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motodynamo Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 (edytowane) Dioda daje o sobie znać przy bardzo wysokich obrotach gasi oscylacje i w pewien sposób zabezpiecza tyrystor (odciąża go ) ale przy małych sprzętach nie jest konieczna -- po za tym przy uruchamianiu można zmienić rezystor 22K na mniejszy nawet 2,2 K .. jest on dopasowany do Tyrystora TIC 106 czyli delikatnego o dużej czułości przy zastosowaniu niezniszczalnego BT151 (jest mniej czuły ) można zmienić wartość na stałe do 4,7K lub zastosować w tym miejscu rezystor nastawny o wartości 22K szeregowo z rezystorem 0,47K i już mamy zapłon o regulowanej charakterystyce Uploaded with ImageShack.us Edytowane 26 Marca 2011 przez motodynamo Cytuj http://motocdi.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.