Skocz do zawartości

Budowa modułu zapłonowego


czarekmbx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem.

 

Zapoznając się ze stroną http://zaplon.pl.tl/CDI-zaplon.htm postanowiłem zbudować najprostszy moduł zapłonowy, ten o: http://img51.imageshack.us/i/cdiii.jpg/

 

Zastosowałem w nim używane diody, trzy z nich po podłączeniu do multimetra pokazuje 575, a jedna 560(mV?).

Kondensator C1 dałem MKSE 400V/1uF czyli taki jak powinien być, C2 dałem 3.3uf na 50V, nie jest napisane na ile powinien być volt wiec dałem na 50, to dobrzy czy źle?

Wyczytałem na tej stornie, że tyrystora T106M1 nie można nigdzie dostać i trzeba zastosować TIC106M wiec tak zrobiłem.

Rezystory zastosowałem takie jak na schemacie, czyli 1k 22k 100k Ohm.

 

Moduł po podłączeniu do instalacji nie daje iskry :banghead: , czyli nie działa tylko dlaczego?

To przez ten kondensator C2?

Czy może przez używane diody?

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż nam zdjęcie płytki i jak to zbudowałeś.Diody możesz wstawić używane sprawdzając wcześniej czy sa dobre.

Najlepiej multimetrem wychyłowym bo wtedy widać każdą upływność.To akurat zwykłe diody prostownicze i jak masz wątpliwości to kup nowe (ale i tak wypada sprawdzić ;-) ).

Kondensator na 50V wystarczy.

Czekam na fotkę. obu stron płytki.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowe diody ale skoro nowa dioda ma 570 a stare 575-560 to wnioskuję, że są dobre.

Nie posiadam takiego czegoś jak multimetr wychyłowy.

 

Nie dysponuje niestety cyfrówką lecz tylko aparatem w telefonie wiec jakość zdjęć nie powala:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a5922cec03cff91.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0869cb6187428b24.html

 

Płytki sam nie robiłem bo nie wiem jak to się robi :lapad:, a chętnie bym się nauczył bo mam chęć pobawić się w elektronika. A płytkę wykorzystałem z modułu "tjuningowego" o którym niedawno gdzieś pisałem.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się opisywać więc obejrzyj filmik.

Do wytrawienia użyj nadsiarczan sodu, chlorek żelaza jest też do tego celu ale potrafi nadtrawiać więc lepiej używać ten pierwszy.Wystarczy plastikowy pojemnik z ciepłą wodą.

CO do Twojego problemu to obawiam się o połączenia na tej płytce.

Zdjęcia pokazują niezły chaos.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoo k*rwa jakie to skomplikowane.

 

Kolega rysował kiedyś ścieżki na laminacie markerm do płyt potem wytrawiał i wsio :biggrin:

Jakoś i estetyka nie powalała ale wydaje się to prostsze.

 

A jak zaprojektować układ ścieżek w tym programie :icon_question: :icon_rolleyes:

 

Hmmm wygląda to na niezły chaos ale połączenia są jak najbardziej w porządku więc nie wiem dalej o chooy to chodzi, że to nie działa :banghead:

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też rysuje markerem bo mniej pierdziellenia.

Napisz do krokodylktm. To nasz forumowy kolega i to jego strona.

On pewnie będzie odrazu wiedział co w trawie piszczy.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz bez płytki schemat prostego modułu ale jak nie masz multimetra to nie ma co sie brać..........chyba że wszystko z nowych częsći...ogólnie bez podstaw elelktroniki cięzko...

 

całośc mojego autorstwa, schemat z stronki zapłon.pl.tl

 

do tego masz tester z dynama :D .......moduł zastosowałem w motocyklu tylko raz w dt80lc2 działał...

 

tu masz sporo wskazówek mojego autorstwa http://www.mm1234.yoyo.pl/motoplat.htm

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki michoa za podesłane linki, niestety drugi nie działa.

 

A więc tak, skontaktowałem się z panem krokodylktm ( tu browarek dla niego :flesje:) , który mi pomógł w znalezieniu problemu.

 

Problem leżał w diodzie D1, jest zwyczajnie niepotrzebna. Po wylutowaniu jej pojawiła się iskra na świecy :smile: .

Niestety nie sprawdzałem jak Honda chodzi na tym module bo zwyczajnie zbrakło mi czasu, ech.

 

Po testach na odpalonym silniku napisze jak działa i czy jest wszystko oki.

 

pozdrowionka

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że problem rozwiązany.

W takim wypadku wypadałoby poprawić schemat na stronie.

Co do pracy na tym module to będzie chodził jak na każdym innym, sprawnym module.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dioda D1 może być niepotrzebna? Spełnia dość ważną funkcję. Przede wszystkim przedłuża czas trwania iskry dzięki oscylacji napięcia w obwodzie rezonansowym utworzonym przez cewkę WN i kondensator C1. W niektórych modułach CDI dioda ta jest przeniesiona za kondensator C1, czyli połączona równolegle z cewką WN. W tym przypadku nie ma oscylacji, lecz rozładowywanie energii zgromadzonej w cewce WN.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorek pali i kręci się do 11tys bez żadnych blokad, moduł sprawuje się tak jak powinien :wink:

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie: mianowicie gdy miałem stary (firmy PROX) tłok to nie dochodził brzegiem w górnym położeniu to końca cylindra, brakowało około 3mm. Przed szlifem dopasowałem taki tłok który dochodzi do samego końca tulei i teraz jest taki objaw, że przy dodawaniu gazu coś stuka w cylindrze (na pewno nie jest to stukanie tłoka w głowice), czy to jest odgłos spalania stukowego? (Zbyt późny zapłon?)

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Problem leżał w diodzie D1, jest zwyczajnie niepotrzebna. Po wylutowaniu jej pojawiła się iskra na świecy :smile:

(...)

 

 

Albo odwrotnie wlutowałeś tę diodę, albo jest uwalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dioda daje o sobie znać przy bardzo wysokich obrotach gasi oscylacje i w pewien sposób zabezpiecza tyrystor (odciąża go ) ale przy małych sprzętach nie jest konieczna -- po za tym przy uruchamianiu można zmienić rezystor 22K na mniejszy nawet 2,2 K .. jest on dopasowany do Tyrystora TIC 106 czyli delikatnego o dużej czułości przy zastosowaniu niezniszczalnego BT151 (jest mniej czuły ) można zmienić wartość na stałe do 4,7K lub zastosować w tym miejscu rezystor nastawny o wartości 22K szeregowo z rezystorem 0,47K i już mamy zapłon o regulowanej charakterystyce cdiii.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez motodynamo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...