zielorz Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Witam! Mam problem z takim oto wtryskiem, nie mogę znaleźć żadnych konkretnych informacji lub schematu do tego motocykla. Dowiedziałem, się narazie tylko dwóch rzeczy po pierwsze, wtrysk ma kilka czujników, ale tylko dwa potrzebne są do podstawowego działania (czujnik położenia wału i czujnik położenia przepustnicy), drugą rzeczą jest to, że nie ma chyba trybu diagnostycznego i wszelkich zmian dokonywać trzeba za pomocą komputera i oprogramowania. Motocykl nie odpala, iskra jest, wydaje mi się, że pompa nie podaje paliwa. Ma ktoś jakieś pomysły ? Motocykl nie ma licznika i lampy, także tam nic nie sprawdzę. Czy można gdzieś u nas nabyć oprogramowanie i kabel/kable ? Doczytałem wczoraj też, że nadaje się do tego VDSTS, ale niestety w Polsce żadnej oferty nie znalazłem. Pozdrawiam zielorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 bez schematu to będzie dosyć ciężko:/ Można sie tylko posłużyć analogią do motocykli japońskich. Popma nie odzywa się? Czy taki motocykl ma coś takiego jak czujnik przechyłu motocykla? Każdy uliczny ma, ale crossówka to już nie koniecznie musi posiadać. Zazwyczaj sam wtrysk i pompa paliwowa to dwie rożne sprawy nie powiązane ze sobą (w sensie sterowania jedno drugim). Praca pompy paliwowej do podstawa od której trzeba zacząć. Czy ten motocykl ma w ogóle akumulator? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Do wtrysku dochodzi napięcie i zmienia się jaki silnik kręci, tak jest akumulator, bez niego nie działa nic. Do pompy paliwa przychodzą 4 przewody. Na jednym jest napięcie, podczas kręcenia, pojawia się też na drugim, paliwo nie leci. Pompa paliwa po wyciągnięciu wygląda na standart - jak w japończykach z wtryskiem, dochodzą do niej dwa kable, + i -, po podłączeniu napięcia tam następuje zwarcie. Jest jeszcze jakieś ustrojstwo w kształcie walca o średnicy może 1cm i długości maks 1,5cm i do tego też podłączone są dwa kable. Iskra tak jak pisałem jest, czujnik położenia wału ma oporność rzędu 250 ohmów, nie mam porównania, taki czujnik od ZX9R ma około 450 ohm. Kompresja na zimnym silniku 6barów. Również nie mam porównania, ale według autodaty RM-Z 450 na zimno ma mieć miedzy 4,4 a 7,2. Po psiknięciu plakiem motocykl odzywa się i gaśnie. Fuel pump relay pstryka dwa razy po włączeniu zapłonu. Raz zaraz po włączeniu i drugi raz po chwili przerwy. Myślę, że o niczym nie zapomniałem. Czyżby do była pompa ? Czy można ją jakoś sprawdzić ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Skoro piszesz ze pompa na zwarciu to masz przyczyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Mówiąc szczerze, nie wiem jak ona powinna się zachowywać, ale dobra pompa z Vteca po podłączeniu napięcia się nie odzywała. A tu się zaiskrzyło, więc dalej jej nie męczyłem. Zaraz rozbiorę tą z mojego GSXRa, bo to chyba będzie to samo i zbadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Bez schematu dużo nie zdziałasz a są tam opisane metody sprawdzani przekaźników lub całej skrzynki. Ustrojstwo na pompie to prawdopodobnie zintegrowany regulator ciśnienia. Jakby nie było pompa musi pokazać jakikolwiek wydatek (Ninja 250R FI 17ml i ciśnienie ok 3atm). Zostaje też dość naiwne założenie, że pompa wciągneła jakiś grubszy syf i teraz nie bangla. Tak było powiedziane ECU nie ma tutaj nic do gadania pomijając przypadek gdy czujnik sprzęgła i stopki się zgłoszą na zapiętym biegu albo wspomniany czujnik przechyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Dobra sprawa się chyba wyjaśniła. Wywaliłem pompę, podłączyłem i robi buuuu, nie kręci. Pompa od GSXRa po takim samym zabiegu ładnie kręci. Za dużo w tej pompie nie widać, ale przez te małe dziurki wygląda jakby się tam coś wysypało no i pompą nie da się zakręcić. Zaryzykuje i wymienię tą pompę. Teraz pytanie, czy pompa od czegoś mniej egzotycznego podejdzie (chodzi o ciśnienie i wydajność). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Jeśli przekaźnik pompy robi dwa razy "pyk" to jest bardzo dobrze bo znaczy to że moduł jest sprawny. Jeśli jest szybko złączka do paliwa to mogłbyś doraźnie skorzystać ze zbiornika od GSXRa, lub wymodzić jakąś przejściówkę (tylko ostrożnie bo to paliwo:D). Ciśnie w takich układach zazwyczaj oscyluje w zakresie 300KPa małe rozbierzności nie przeszkodzą silnikowi się odezwać, a wtedy już wiesz na sto% że to pompa. To ustrojstwo na kształt walca to zapewne czujnik rezerwy/paliwa choć to torchę dziwne skoro motocykl nie ma zegarów:) (myślę że to wina pompy). Czy ten motocykl ma czujnik położenia wałka rozrządu? Edytowane 31 Stycznia 2011 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zegarów nie ma bo to pokradzieżówka, kolega taką kupił... Nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, jest tylko czujnik położenia wału. Tak jak pisałem wcześniej pompa wygląda jakby coś się w niej wysypało, w środku. Druga sprawa to taka, podam jako ciekawostkę. Żeby ktoś nie dał się nabrać na przyszłość i nie kupił tej pompy w ASO Gas Gas. Jest to pompka paliwa od Smarta :icon_mrgreen: Także jeśli na tamtej innej coś będzie nie tak jak powinno to nówela bez żadnych zniżek kosztuje niecałe 300 zł ; ) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Pozazdrościć. Moja kosztuje ok 1600zł :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Ta o ile jest dostępna w Polsce (nie sprawdzałem), zdecydowanie tańsza raczej nie będzie no i czas oczekiwania pewnie bliżej nieokreślony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Pochwal się co z moto, ciekaw jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Rozebrałem silnik, złożyłem go po swojemu, przy okazji rozwiązując problem przelewającego się oleju. Motocykl dostał nową pompę paliwa (oryginał, żaden zamiennik nie wchodzi w grę bo ta daje prawie 5 barów ciśnienia), nową świece i dobry akumulator. Pali, jeździ, wkręca się ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabul Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 siema, co to za problem z tym przelewającym się olejem ?? Cytuj "wartości wypisane w sercu miej, nie na koszulkachmądrość z duszy czerp, nie tylko z podwórka" Kocham Życie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.