krawcu2 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam moje pytanie dotyczy hamulca przedniego w moim motocyklu, trzyma zacisk objawia sie to tak ze jest wyczuwalny opór jak kręcę kołem, jak ściągnę zacisk to koło obraca się swobodnie wiec to na pewno nie łożyska, rozebrałem zacisk wyczyściłem (nie był brudny w środku) zalałem nowy płyn odpowietrzyłem i niestety koło obraca się dalej tak samo coś je trzyma, czy może ktoś spotkał się już z taka awaria? Dodam jeszcze ze myślałem że pompa jest zapowietrzona ale po pompowaniu jak koło ciężko się kreci odkręciłem odpowietrznik, ale ciśnienia nie było w układzie i koło zachowuje się tak samo na opór. Zastanawiam się jeszcze czy to nie wina klocków hamulcowych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 W jakim stanie masz klocki hamulcowe? Czy tarcze hamulcowe mają rant? Jaką masz pompę hamulcową, zintegrowaną ze zbiorniczkiem czy oddzielny zbiorniczek na płyn? Jeśli zintegrowany, to sprawdź czy kanaliki w pompie nie potrzebują udrożnienia. Czy tłoczki przesmarowałeś smarem do tego przystosowanym? Wyjmij zacisk, klocki i naciśnij klamkę a następnie puść i sprawdź czy tloczki po osiągnięciu położenia maksymalnego cofną się troszkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 W jakim stanie masz klocki hamulcowe? Czy tarcze hamulcowe mają rant? Jaką masz pompę hamulcową, zintegrowaną ze zbiorniczkiem czy oddzielny zbiorniczek na płyn? Jeśli zintegrowany, to sprawdź czy kanaliki w pompie nie potrzebują udrożnienia. Czy tłoczki przesmarowałeś smarem do tego przystosowanym? Wyjmij zacisk, klocki i naciśnij klamkę a następnie puść i sprawdź czy tloczki po osiągnięciu położenia maksymalnego cofną się troszkę. Klocki są po jednym sezonie. Pompa zintegrowana ze zbiorniczkiem ale wszystko wyczyszczone. Tłoczki przesmarowane. (wazelinowym) Tłoczki cofają się. Tarcza nie ma ranta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 To może po prostu panikujesz albo zamieniłeś klocki stronami i stąd ten wcale nie problem. Jeśli koło się toczy tylko widać momentami lekki opór to najpierw pojeździj. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Możliwe też że masz sparciałe uszczelniacze na tłoczkach ( zwłaszcza te z brzegu). Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 dasz radę zakręcić kołem żeby zrobiło ze 2-3 obroty ? jak tak to jest normalny opór hamulca tarczowego, przy pewnej prędkości powstaje poduszka powietrzna i oporu nie będzie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 dasz radę zakręcić kołem żeby zrobiło ze 2-3 obroty ? jak tak to jest normalny opór hamulca tarczowego, przy pewnej prędkości powstaje poduszka powietrzna i oporu nie będzie Witam ponownie sparciałych gumek nie mam a koło ma problem zrobić jeden obrót. Jak zrobi się ciepło to zobaczę co to może być i poszukam jeszcze. Kiedyś miałem też taka sytuacje i byłą to wina klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 (edytowane) Witam ponownie sparciałych gumek nie mam a koło ma problem zrobić jeden obrót. Jak zrobi się ciepło to zobaczę co to może być i poszukam jeszcze. Kiedyś miałem też taka sytuacje i byłą to wina klocków. Piszesz, że masz wszystko sprawne o co pytamy... to dlaczego koło nadal ociera? Coś po prostu przeoczyłeś i tylko wydaje Ci się, że jest w porządku. Edytowane 23 Stycznia 2011 przez patrykt7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.