Vatzeque Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 (edytowane) To i ja sobie nabiję posta. Lej syntetyczny - booooo, dłużej zachowuje parametry niż półsyntetyk i nie ważne co było wlane wcześniej. Mój motor jeździł na półsyntetycznym oleju. Ale poprzedni właściciel był skąpy widać, wlałem więc syntetyk, bo lubię przypałować ;) Edytowane 15 Stycznia 2011 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 (edytowane) Albo jeszcze lepszy Agip Racing 10W60, do ostrego pałowania. Zdecydowanie syntetyk. :bigrazz: Yuby a czy jak ktoś pałuje czasami, a motocykl ma zalany Agipem, ale 10W40 z tym że półsyntetyk to chyba nic się nie stanie. Wiem że moje moto ma 20tys km, nic nie bierze oleju, a silnik chodzi jak nówka :icon_question: :smile: Edytowane 15 Stycznia 2011 przez gizmucik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Większość olejów syntetycznych ma te same parametry, jeśli są tej samej lepkosci. To co sie wleje to tylko zależy od osobistych preferencji użytkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 niby nic sie nie powinno stac bo przebieg mały ALE pisze to nie bez powodu. ostatnio (pod koniec sezonu) trafił nam na warsztat CBF z 2005 roku ktory został załatwiony tym własnie sposobem. chodził całe zycie na semi a właściciel chciał polepszyc prze 50 tys km i nalal repsola full syntetyk. efekt: wypłukany nagar, spieki i kompresja 5atm :bigrazz: dziekuje mnie wystarczy jako przyklad. w druga strone w moim motocyklu syntetyk zawitał przy 35 tys km i co? i nic. nic sie nie zmieniło. stad hasło "na dwoje babka wróżyła" ;) a co do ipone to leje go od zeszłego roku bo tak sie pojawił w PL. mam swoje motocykle na oleju tej marki i kilku kolegów tez sie zdecydowało. z szybkich przykładów to u mnie i u kolegi w ZX6R z 2001 poprawila sie wyczuwalnie praca sprzęgła a u kolegi w ZR7 zdecydowanie sie wyciszył silnik. gestość została dokladnie taka jak wczesniej lany motul i valvoline. dla mnie to wystarczajace powody zeby twierdzić ze jest lepszy a nie gorszy. a co do wiedzy to zdecydowanie wole ta praktyczną niz ta z google i td teraz 5 minut dla dzieci neostrady :biggrin: :bigrazz: Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 a co do ipone... ...poprawila sie wyczuwalnie praca sprzęgła a u kolegi w ZR7 zdecydowanie sie wyciszył silnik. gestość została dokladnie taka jak wczesniej lany motul i valvoline. dla mnie to wystarczajace powody zeby twierdzić ze jest lepszy a nie gorszy. teraz 5 minut dla dzieci neostrady :biggrin: :bigrazz: Opisane przez Ciebie zachowanie sprzęgła i silnika wystąpiło w mojej starej NTV (około 100000km) po zmianie z półsyntetyka 10W40 na syntetyk 10W50 (Orlen moto 4T ) To teraz godzina dla dzieci neostrady ;) Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 czyli jak widac na podanych przykladach co motocykl to inna reakcjia :) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 (edytowane) ...CBF z 2005 roku ktory został załatwiony tym własnie sposobem. chodził całe zycie na semi a właściciel chciał polepszyc prze 50 tys km i nalal repsola full syntetyk. efekt: wypłukany nagar, spieki i kompresja 5 atm Zgadza sie. Generalnie zmiana oleju z mineralnego na lepszy ( pol albo full syntetik ) do 20 000 - 25 000 km, z polsyntetyka nieco wiecej, do ca. 40 -50 000 km. P.S. Pozostaje tez kwestia w jaki sposob uzywa sie / Traktuje sie silnik. :crossy: Edytowane 15 Stycznia 2011 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Osobiście używam Motula 300v 15w50 i nie mam żadnych zastrzeżeń :) ten Pan ma konkurencyjne ceny, brałem u niego już dwa razy http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2142240 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Bart, płacą Ci za reklamę produktów Ipone? Z ciekawości się zainteresowałem, ponieważ logo sugeruje japońskie korzenie :bigrazz: I gdyby takie były, chętnie bym zamienił francuskiego Motul'a właśnie na Ipone :biggrin: Jeżdżę na 300V bo na własnej skórze przekonałem się, że lepiej pracuje skrzynia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tazzman Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Zalalbym Motul 5100. :crossy: dlaczego podajesz półsyntetyk, jesli mogl tam lac syntetyk? Podajesz rowniez, ze norma 10W50 jest be, skoro producent podaje norme 10W40... Koncowka 50 oznacza jedynie temperature, wiec w tym wypadku 10W50 w sporcie bedzie teoretycznie sie lepiej sprawowac niz 10W40. Co do firmy to jak dla mnie jeden pies... Jezdzilem kiedys na Castrolu, bo takiego lali mi w serwisie, potem na Motulu, bo takiego lali w serwisie, kiedyś kupilem Shella i tez bylo dobrze. Aktualnie leje Elf moto, bo najtaniej wychodzi i nic sie nie dzieje. Wniosek: Jezeli masz dobrze dobrany olej (syntetyk lub pół oraz parametry), to dopóki nie lejesz kujawskiego z pierwszego tłoczenia, to jest dobrze. zmieniłem z Motul 300V 10W40 na Agip 10W60 i jest zdecydowanie lepiej w upalne dni. w Twim wypadku nie chodzi o markę oleju, ale o temperaturę. Im wyższa liczba po W, tym lepsza praca w wyższych temperaturach. Myślę, że spokojnie dałby u Ciebie radę 10W50. Cytuj www.motoautostrada.pl zobacz co robią dla Ciebie inni motocykliści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 (edytowane) Tazzman napisal 1. dlaczego podajesz półsyntetyk, jesli mogl tam lac syntetyk? 2. Podajesz rowniez, ze norma 10W50 jest be, skoro producent podaje norme 10W40... Koncowka 50 oznacza jedynie temperature, wiec w tym wypadku 10W50 w sporcie bedzie teoretycznie sie lepiej sprawowac niz 10W40. 1. Nie widze po prostu sensu w przedobrzaniu, wszystko zalezy od tego co przewidzial producent. 2. Tazzman nie musisz mi tlumaczyc symboliki olejowej, nic zreszta takiego nie podawalem. :crossy: Edytowane 16 Stycznia 2011 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 niby nic sie nie powinno stac bo przebieg mały ALE pisze to nie bez powodu. ostatnio (pod koniec sezonu) trafił nam na warsztat CBF z 2005 roku ktory został załatwiony tym własnie sposobem. chodził całe zycie na semi a właściciel chciał polepszyc prze 50 tys km i nalal repsola full syntetyk. efekt: wypłukany nagar, spieki i kompresja 5atm bigrazz.gif Proponuje się zapoznać z liczbą TBN i porównać ją w mineralnym shellu z innej marki syntetykiem. Ten cbf pewnie klękł z innego powodu a z zalaniem syntetyka zbiegło się to w czasie. A co do tego, że jakiś olej jest lepszy bo silnik ciszej pracuje - to śmiech mnie ogarnia. Proponuję wlać motodoktora - wtedy dopiero będzie cisza ale niekoniecznie zdrowa dla silnika. To czy dany olej jest czy nie jest lepszy da się sprawdzić tylko w warunkach laboratoryjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PietruchM Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 To czy dany olej jest czy nie jest lepszy da się sprawdzić tylko w warunkach laboratoryjnych. Ale takimi danymi nie dysponujemy wiec trzeba sprawdzac oleje na wlasnej skórze. Widze że jesteś z Lublina, dawałeś kiedyś moto do Serwisu Kawasaki na ul.Diamentowa 2a ? Znają się tam na rzeczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Ale takimi danymi nie dysponujemy wiec trzeba sprawdzac oleje na wlasnej skórze. Sorry ale co znaczy " sprawdzic na wlasnej skorze " ? ? ? Przejedz sie moze na jakis zlot i zobacz jak co niektorzy traktuja motocykl najlepiej slychac to w nocy :icon_mrgreen: ) ulsyntetyk tez moze nie dac rady ! :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Bart, płacą Ci za reklamę produktów Ipone? Z ciekawości się zainteresowałem, ponieważ logo sugeruje japońskie korzenie :bigrazz: I gdyby takie były, chętnie bym zamienił francuskiego Motul'a właśnie na Ipone :biggrin: Jeżdżę na 300V bo na własnej skórze przekonałem się, że lepiej pracuje skrzynia. co ty :) nic z tego nie mam. jak sie pojawił na rynku to postanowiłem zaryzykowac tym bardziej ze na zagramanicznych forach motocykl zbiera dobre opinie. aha nie jest z JP jest też made in frace :) Proponuje się zapoznać z liczbą TBN i porównać ją w mineralnym shellu z innej marki syntetykiem. Ten cbf pewnie klękł z innego powodu a z zalaniem syntetyka zbiegło się to w czasie. A co do tego, że jakiś olej jest lepszy bo silnik ciszej pracuje - to śmiech mnie ogarnia. Proponuję wlać motodoktora - wtedy dopiero będzie cisza ale niekoniecznie zdrowa dla silnika. To czy dany olej jest czy nie jest lepszy da się sprawdzić tylko w warunkach laboratoryjnych. wiesz ze tez mało sie nie poplułem ze śmiechu jak przeczytałem twojego posta. :bigrazz: Czytanie ze zrozumieniem to wielki dar. jak sie cofniesz wyzej to zauwazysz ze napisałem ze parametry dot. lepkości zostały te same a ty mowisz o zmianie na bardzoej gesty - zamulenie. poza tym w oleju po za miara ktora podałes jest jeszcze kilka innych rownie ważnych aspektów. A co do CBF to z jakiego innego powodu pojawily się spieki na pierscieniach?? same przyszły ;) W sumie masz jakieś tam zdanie to może podzielisz sie podstawami takich twierdzeń?? masz wyksztalcenie w kierunku chemicznym i sie tym zajmujesz zawodowo, moze jestes np. po budowie silników czy wujek gogle ci podpowiedzial?? serio sie pytam. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.