Skocz do zawartości

Jaki olej ?? Castrol vs Motul


Rekomendowane odpowiedzi

To i ja sobie nabiję posta.

Lej syntetyczny - booooo, dłużej zachowuje parametry niż półsyntetyk i nie ważne co było wlane wcześniej.

Mój motor jeździł na półsyntetycznym oleju. Ale poprzedni właściciel był skąpy widać, wlałem więc syntetyk, bo lubię przypałować ;)

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jeszcze lepszy Agip Racing 10W60, do ostrego pałowania.

 

 

Zdecydowanie syntetyk. :bigrazz:

 

 

Yuby a czy jak ktoś pałuje czasami, a motocykl ma zalany Agipem, ale 10W40 z tym że półsyntetyk to chyba nic się nie stanie.

Wiem że moje moto ma 20tys km, nic nie bierze oleju, a silnik chodzi jak nówka :icon_question: :smile:

Edytowane przez gizmucik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby nic sie nie powinno stac bo przebieg mały ALE pisze to nie bez powodu. ostatnio (pod koniec sezonu) trafił nam na warsztat CBF z 2005 roku ktory został załatwiony tym własnie sposobem. chodził całe zycie na semi a właściciel chciał polepszyc prze 50 tys km i nalal repsola full syntetyk. efekt: wypłukany nagar, spieki i kompresja 5atm :bigrazz:

 

dziekuje mnie wystarczy jako przyklad.

 

w druga strone w moim motocyklu syntetyk zawitał przy 35 tys km i co? i nic. nic sie nie zmieniło. stad hasło "na dwoje babka wróżyła" ;)

 

a co do ipone to leje go od zeszłego roku bo tak sie pojawił w PL. mam swoje motocykle na oleju tej marki i kilku kolegów tez sie zdecydowało. z szybkich przykładów to u mnie i u kolegi w ZX6R z 2001 poprawila sie wyczuwalnie praca sprzęgła a u kolegi w ZR7 zdecydowanie sie wyciszył silnik. gestość została dokladnie taka jak wczesniej lany motul i valvoline. dla mnie to wystarczajace powody zeby twierdzić ze jest lepszy a nie gorszy.

 

a co do wiedzy to zdecydowanie wole ta praktyczną niz ta z google i td

 

teraz 5 minut dla dzieci neostrady :biggrin: :bigrazz:

 

 

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a co do ipone...

...poprawila sie wyczuwalnie praca sprzęgła a u kolegi w ZR7 zdecydowanie sie wyciszył silnik. gestość została dokladnie taka jak wczesniej lany motul i valvoline. dla mnie to wystarczajace powody zeby twierdzić ze jest lepszy a nie gorszy.

 

teraz 5 minut dla dzieci neostrady :biggrin: :bigrazz:

 

Opisane przez Ciebie zachowanie sprzęgła i silnika wystąpiło w mojej starej NTV (około 100000km) po zmianie z półsyntetyka 10W40 na syntetyk 10W50 (Orlen moto 4T )

 

To teraz godzina dla dzieci neostrady ;)

 

Pozdrawiam

 

 

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...CBF z 2005 roku ktory został załatwiony tym własnie sposobem. chodził całe zycie na semi a właściciel chciał polepszyc prze 50 tys km i nalal repsola full syntetyk. efekt: wypłukany nagar, spieki i kompresja 5 atm

 

Zgadza sie.

 

Generalnie zmiana oleju z mineralnego na lepszy ( pol albo full syntetik ) do 20 000 - 25 000 km, z polsyntetyka nieco wiecej, do ca. 40 -50 000 km.

 

P.S. Pozostaje tez kwestia w jaki sposob uzywa sie / Traktuje sie silnik.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, płacą Ci za reklamę produktów Ipone? Z ciekawości się zainteresowałem, ponieważ logo sugeruje japońskie korzenie :bigrazz: I gdyby takie były, chętnie bym zamienił francuskiego Motul'a właśnie na Ipone :biggrin:

 

Jeżdżę na 300V bo na własnej skórze przekonałem się, że lepiej pracuje skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zalalbym Motul 5100.

 

:crossy:

 

 

dlaczego podajesz półsyntetyk, jesli mogl tam lac syntetyk?

Podajesz rowniez, ze norma 10W50 jest be, skoro producent podaje norme 10W40... Koncowka 50 oznacza jedynie temperature, wiec w tym wypadku 10W50 w sporcie bedzie teoretycznie sie lepiej sprawowac niz 10W40.

 

Co do firmy to jak dla mnie jeden pies...

Jezdzilem kiedys na Castrolu, bo takiego lali mi w serwisie,

potem na Motulu, bo takiego lali w serwisie,

kiedyś kupilem Shella i tez bylo dobrze.

Aktualnie leje Elf moto, bo najtaniej wychodzi i nic sie nie dzieje.

 

Wniosek:

Jezeli masz dobrze dobrany olej (syntetyk lub pół oraz parametry), to dopóki nie lejesz kujawskiego z pierwszego tłoczenia, to jest dobrze.

 

 

zmieniłem z Motul 300V 10W40 na Agip 10W60 i jest zdecydowanie lepiej w upalne dni.

 

w Twim wypadku nie chodzi o markę oleju, ale o temperaturę. Im wyższa liczba po W, tym lepsza praca w wyższych temperaturach.

Myślę, że spokojnie dałby u Ciebie radę 10W50.

 

 

www.motoautostrada.pl zobacz co robią dla Ciebie inni motocykliści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tazzman napisal

 

1. dlaczego podajesz półsyntetyk, jesli mogl tam lac syntetyk?

 

2. Podajesz rowniez, ze norma 10W50 jest be, skoro producent podaje norme 10W40... Koncowka 50 oznacza jedynie temperature, wiec w tym wypadku 10W50 w sporcie bedzie teoretycznie sie lepiej sprawowac niz 10W40.

 

1. Nie widze po prostu sensu w przedobrzaniu, wszystko zalezy od tego co przewidzial producent.

 

2. Tazzman nie musisz mi tlumaczyc symboliki olejowej, nic zreszta takiego nie podawalem.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby nic sie nie powinno stac bo przebieg mały ALE pisze to nie bez powodu. ostatnio (pod koniec sezonu) trafił nam na warsztat CBF z 2005 roku ktory został załatwiony tym własnie sposobem. chodził całe zycie na semi a właściciel chciał polepszyc prze 50 tys km i nalal repsola full syntetyk. efekt: wypłukany nagar, spieki i kompresja 5atm bigrazz.gif

 

 

Proponuje się zapoznać z liczbą TBN i porównać ją w mineralnym shellu z innej marki syntetykiem. Ten cbf pewnie klękł z innego powodu a z zalaniem syntetyka zbiegło się to w czasie.

 

A co do tego, że jakiś olej jest lepszy bo silnik ciszej pracuje - to śmiech mnie ogarnia. Proponuję wlać motodoktora - wtedy dopiero będzie cisza ale niekoniecznie zdrowa dla silnika. To czy dany olej jest czy nie jest lepszy da się sprawdzić tylko w warunkach laboratoryjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy dany olej jest czy nie jest lepszy da się sprawdzić tylko w warunkach laboratoryjnych.

 

Ale takimi danymi nie dysponujemy wiec trzeba sprawdzac oleje na wlasnej skórze.

 

Widze że jesteś z Lublina, dawałeś kiedyś moto do Serwisu Kawasaki na ul.Diamentowa 2a ?

Znają się tam na rzeczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale takimi danymi nie dysponujemy wiec trzeba sprawdzac oleje na wlasnej skórze.

 

Sorry ale co znaczy " sprawdzic na wlasnej skorze " ? ? ?

 

Przejedz sie moze na jakis zlot i zobacz jak co niektorzy traktuja motocykl najlepiej slychac to w nocy :icon_mrgreen: ) ulsyntetyk tez moze nie dac rady !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, płacą Ci za reklamę produktów Ipone? Z ciekawości się zainteresowałem, ponieważ logo sugeruje japońskie korzenie :bigrazz: I gdyby takie były, chętnie bym zamienił francuskiego Motul'a właśnie na Ipone :biggrin:

 

Jeżdżę na 300V bo na własnej skórze przekonałem się, że lepiej pracuje skrzynia.

 

 

co ty :) nic z tego nie mam. jak sie pojawił na rynku to postanowiłem zaryzykowac tym bardziej ze na zagramanicznych forach motocykl zbiera dobre opinie. aha nie jest z JP jest też made in frace :)

 

Proponuje się zapoznać z liczbą TBN i porównać ją w mineralnym shellu z innej marki syntetykiem. Ten cbf pewnie klękł z innego powodu a z zalaniem syntetyka zbiegło się to w czasie.

 

A co do tego, że jakiś olej jest lepszy bo silnik ciszej pracuje - to śmiech mnie ogarnia. Proponuję wlać motodoktora - wtedy dopiero będzie cisza ale niekoniecznie zdrowa dla silnika. To czy dany olej jest czy nie jest lepszy da się sprawdzić tylko w warunkach laboratoryjnych.

 

 

wiesz ze tez mało sie nie poplułem ze śmiechu jak przeczytałem twojego posta. :bigrazz:

 

Czytanie ze zrozumieniem to wielki dar. jak sie cofniesz wyzej to zauwazysz ze napisałem ze parametry dot. lepkości zostały te same a ty mowisz o zmianie na bardzoej gesty - zamulenie.

 

poza tym w oleju po za miara ktora podałes jest jeszcze kilka innych rownie ważnych aspektów.

 

 

A co do CBF to z jakiego innego powodu pojawily się spieki na pierscieniach?? same przyszły ;)

 

W sumie masz jakieś tam zdanie to może podzielisz sie podstawami takich twierdzeń?? masz wyksztalcenie w kierunku chemicznym i sie tym zajmujesz zawodowo, moze jestes np. po budowie silników czy wujek gogle ci podpowiedzial?? serio sie pytam.

 

 

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...